2018, een jaar vol diepe dalen, onbegrip en geluk...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

2018, een jaar vol diepe dalen, onbegrip en geluk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 11:20

... want dat is precies hoe je ons afgelopen jaar kan beschrijven

Paspoortje:
- Rosie's Magic ( roepnaam Bo )
- Thoroughbred , Auction House x Sachiko
- 26 april 2007
- Carriere op de renbaan gehad


We sloten 2017 intens gelukkig af. Nieuwe stal, Bo knapt volledig op, de 'blessure' is over, mok onder controle, kortom we genieten volop. December 2017 ging ik van boomloos terug naar een dressuurzadel om nog beter te kunnen trainen samen.
viewtopic.php?f=256&t=1937497&lr=535965952#unread


Januari
Afbeelding

Het trainen gaat goed en we hebben qua weer een hele zachte maand. Bo doet zeer regelmatig wat ze het liefste doet: met haar ogen dicht genieten van het zonnetje! Deze maand zie je letterlijk per week hoe goed de nieuwe stalling haar doet, ze groeit als kool! Optoming: Fra pardoes sidepull

Februari

Afbeelding
Op Valentijns dag trof ik mijn meisje zo aan. Heerlijk relaxed en een aantal seconden voor de foto nog languit plat in de wei. <3

Maart
Afbeelding
Het gaat fantastisch met Bo, zowel als gezondheid als met trainen. Haar leuke ( ~~}> ) karakter laat ze ook steeds meer zien. Een paard met een eigen mening die heel graag voor je wil werken. Optoming: flower hackamore

April
Afbeelding
April, droes heerst in Nederland en zo trof ik jou aan. De avond van te voren voelde ik een klein bultje, iets wat leek op een muggenbult. De volgende dag kon je geen halster meer verdragen. Bo liet ons heel erg schrikken; het zal toch geen droes zijn? Gelijk de dierenarts gebeld, en gaf ons 'goed' nieuws. Geen droes maar een 'gewone' ontsteking. De dierenarts heeft de bult open gesneden en er kwam een hele hoop pus uit. Een aantal dagen lang moesten we antibiotica in het gat spuiten en dan moest het helemaal goed komen. Dit was gelukkig ook het geval.

Aan het eind van de maand gingen we weer lekker aan de slag
Afbeelding

Mei
Afbeelding

Het trainen gaat met sprongen vooruit. Eind december was een lange zijde rechtdoor stappen nog een hele opgave, en nu komen de eerste stukken ontspannen draf naar boven, en jawel, ook hebben we in de bak gegaloppeerd!

Deze maand komt ook de cranio sacraal. Hoewel het trainen erg goed gaat, merk ik ook dat ze af en toe een beetje in de knoop zit met zichzelf. Ook heeft ze een gevoelige atlas overgehouden van haar tijd op de renbaan, waar ze na een ongelukje in de wasplaats ( Ze schrok, stond vast en stootte zo haar hoofd tegen het plafond, schrok daar weer van en is toen gaan hangen ) weer meer last van had.
Dankzij Bokt op het idee gekomen om hiervoor een cranio sacraal te laten komen, en nog steeds erg dankbaar!

Een aantal dagen na de behandeling geeft Bo geen reactie meer op de aanraking achter de oren, dat is nog nooit zo geweest!
Optoming: Micklem met dubbelgebroken Aurigan bit.

Juni
Afbeelding
In deze maand kreeg ik het super goede nieuws dat ik geslaagd was voor mijn HAVO diploma, dit moest natuurlijk gevierd worden! Ook gaan we deze maand over naar een PS of Sweden High Jump Revolution icm een kneveltrens.

Juli
Afbeelding
En rustige maand. We trainen goed door, en wisselen van dressuur naar springzadel. Lieve Bo, wat ben jij een ontzettend eigenwijs paard. Op dit moment zit Bo fantastisch in haar velletje, en dat weet ze zelf ook. Een eigen mening is vanaf dit moment altijd aanwezig in de trainingen. Je wil zo graag, maar weet niet hoe. Nieuwe dingen zijn spannend en je wil zo graag rennen. Je wil zo graag leren, maar je ontzettend hete, pittige karakter zit je soms in de weg. Momenten dat ik je het liefst achter het behang wil plakken nemen langzaam aan de overhand.

Augustus
Afbeelding

Ik zit net in Spanje voor een weekje vakantie als de stal baas belt. 'Lisa de hoefsmid is er, en het is niet goed. Bij het vijlen van de hoef is hij een holle ruimte tegen gekomen. Hij heeft het open gemaakt en haar op ijzers met speciale zooltjes en een soort kit gezet om te wand te ontlasten.'
Wat heb je ons weer eens laten schrikken gekke Bo. Elke dag koelen, schoonmaken en insmeren om jou op de been te houden. Letterlijk, want als de ontsteking naar binnen zou slaan of als we er later achter waren gekomen was het einde verhaal....

September
Afbeelding
Begin deze maand hebben we niet zo veel kunnen trainen. Ivm je 'nieuwe schoenen' liep je eventjes niet zo lekker. Wel is deze maand een vriendin langs gekomen om foto van je te maken, waar ik nog steeds erg dankbaar voor ben.

Oktober
Afbeelding
We zijn nu ongeveer weer een week of 5 goed aan het trainen. Het wordt steeds lastiger, jij groeit enorm en ontwikkeld je fantastisch; je bent de beste versie van jezelf. Op dit moment slaat de twijfel in als een bom; passen wij wel bij elkaar zo als we hopen? Ik ging opzoek naar een recreatie paardje, en nu is elke training een enorm gevecht. Power power power, werken werken werken, springen springen springen is wat jij wil, terwijl ik streef naar een ontspannen rondje. Ik openbaar mijn twijfels hier op Bokt. 50% zegt verkopen, de andere 50% zegt houden. Op dit moment zit ik er enorm doorheen en zie ik het niet meer zitten. Dit is niet het paard waar ik mee kan groeien in een manier hoe ik het wil.

Lisa_WB @ [PP] Wat moet ik met mijn paard?

Bo gaat de verkoop in.

Wel geteld 1 dag heb je te koop gestaan. o n t z e t t e n d!!! veel reacties. Maar dit wilde ik helemaal niet, ik wil wil niet dat iemand je bij me wel komt halen. We doen one last try: Opnieuw de cranio sacraal erbij, we wisselen van basis brok naar een stress control brok zonder suiker, gaan magnesium bij voeren, en laten de bitfitter / tandarts langskomen. Als dit allemaal niet werkt heb ik echt echt alles geprobeerd en dan is de twijfel bij de verkoop weg vertel ik mezelf.

Brok & magnesium:
De scherpe randjes gaan eraf, je herpakt je rust sneller in de training, en je spieren worden soepeler

Cranio sacraal:
Atlas los gemaakt en haar verder compleet na gekeken; geen grote problemen, alleen veel innerlijke spanning. Ik besluit haar vaker los te gaan gooien op de grote buitenbaan waar ze heerlijk haar benen kan strekken en haar gekke sprongen kwijt kan.


November
Afbeelding
Afbeelding

Tandarts:
Ik besluit om een andere tandarts te zoeken, normaal doet de dierenarts het altijd maar ik wil nu graag ook iemand die bitfitter is. We verwachten geen problemen in het gebit, eind maart is ze namelijk nog gecondoleerd en was er niks aan de hand. Tandarts wist mij echter binnen 2 seconden te vertellen dat ik problemen met linksom had, wat zeker het geval is. Blijkt er een haak van bijna 2 centimeter!!! op haar achterste kies te zitten di een gat en ontsteking in de wang heeft veroorzaakt. Het bloedde enorm, en het deed ook merkbaar erg veel pijn toen de tandarts er voorzichtig aanzat. Gelukkig is de haak nu helemaal weg.

December

Een week later kwam hij terug voor een bitfit sessie. Ondertussen rijd ik een week of 3/4 met een Pelham. Tijdens de sessie heb ik een stuk of 20 bitten geprobeerd, van normaal tot de aller gekste modellen. Van ongebroken tot myler, tot een bit met een dubbel mondstuk. Uiteindelijk liep ze het allerbeste op de Trust Inno Sense flex soft. Een stabiele aanleuning icm een rem.

Op dit moment ben ik intens gelukkig. Zo blij dat ik door heb gezet en haar niet verkocht heb in oktober. Blij omdat dit de oplossing lijkt te zijn. Blij omdat ze zelf laat zien dat ze hier gelukkig mee is.

Blij, omdat wij samen 2019 tegemoet gaan....

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:42

Knap dat je hebt doorgezet TS! Zo te lezen komen jullie er wel en juist door de wat lastigere periodes zullen jullie uiteindelijk naar elkaar toegroeien! Jullie zijn goed op weg! Veel geluk voor 2019!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 10:48

marjo1996 schreef:
Knap dat je hebt doorgezet TS! Zo te lezen komen jullie er wel en juist door de wat lastigere periodes zullen jullie uiteindelijk naar elkaar toegroeien! Jullie zijn goed op weg! Veel geluk voor 2019!


Bedankt! <3