Begin 2018 mocht Switch met “pensioen”, nam hem af en toe nog mee voor een buitenritje en nu is hij eigenlijk volledig met pensioen.
In januari begonnen we met een buitenrit met Eline en Eddy op de Veluwe

In de winter maanden is Chip longeren altijd een hele opgave. Omdat het dan een bommetje is gooi ik hem vaak maar aan het halster zodat hij lekker zijn energie kwijt kan.

In februari zijn we weer op wedstrijd geweest.

Op dit moment starten we B dressuur en M vaardigheid. Dressuur is heel lang een “probleem” geweest. Op wedstrijd vond hij veel dingen nog spannend en ik wist dan niet zo goed hoe ik hem moest rijden. We hebben dus heel lang maar een beetje rond gereden om hem maar te laten wennen en te laten zien dat het niet eng is

In maart hadden Switch en ik een tut middag

En na maanden Bucas te hebben gestalkt kwamen in april dan eindelijk de recuptex in kleine maten.

In mei gingen we naar Eline en Eddy om samen te trainen,

Leuk verschil, bovenste onze eerste wedstrijd in november 2017
Ook zelf maar eens wat meer op mijn houding gaan letten

In juni deden we weer mee aan de wedstrijddag van de Shetlander menritten. Altijd ontzettend leuk om mee te doen, en wonnen zelfs nog een prijs.

Ook kwam mijn nieuwe sulky

Na de wedstrijd dag hebben de pony’s 7weken vakantie gehad. Ging zelf verhuizen en had tussen door weinig zin en tijd om te rijden. Nam ze af en toe mee voor een wandeling.
Na de vakantie nam ik Switch mee voor een stap rondje

En mochten ze mee naar het strand

In september reden we de laatste punten in de L vaardigheid en stond de teller op 17winstpunten. Tijd om M te gaan starten.

Al een hele tijd was mijn plezier weg. Reed nog maar weinig en als ik 3x per week op stal was, was het al veel. Zelfs getwijfeld om beide pony’s te verkopen... Al vaker met het idee gelopen om de pony’s te verhuizen, ik was niet op mijn plek op de stal waar ik stond en de verzorging ging niet op de manier hoe ik het graag wilde. Omdat ik natuurlijk zonder Jut en Jul kan besloten om ze eind oktober van stal te verhuizen.
Achteraf veel eerder moeten doen. Pony’s kwamen veel beter in hun vel te zitten en mijn plezier kwam ook weer terug.

Op hun nieuwe stekkie. Heerlijk weer hele dagen buiten.

Switch vind het ook leuk

In november maakte ik nog een ritje met Switch maar merkte dat hij niet echt plezier had. Dus hij mag nu echt van zijn pensioen genieten.

Begin december hebben Chip en ik de eerste keer M gestart. Keurig rondje, foutloos, binnen de tijd en nog een eerste plaats. De eerste 2 punten zijn binnen.

Bedankt voor het kijken!
En voor iedereen fijne feestdagen en alvast een goed 2019