Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:09

Ik heb geen last van winterbenen, maar ik heb wel een redelijk droge huid (lang leve kalk in het water :\ )

Ik vind het een goed excuus voor Rituals. Sowieso alles waar ik me mee was zonder parabenen en silliconen. Ik denk dat mijn vitaminehuishouding redelijk in orde is. Mijn ouders hadden een waterontharder, die heb ik helaas niet. Dat mis ik wel een klein beetje (heeeeul erg zeg maar). Dus wil er tzt zelf ook wel graag weer eentje hebben.

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:29

Ik heb geen last van mijn huid, maar wel vreselijke last van jeukende benen in de winter als ik langere tijd sta. Vooral dan tijdens het douchen en afwassen in een warme keuken. Heeft iemand hier tips tegen? Je kunt nog wel even kort douchen, maar de afwas moet natuurlijk gewoon gedaan worden. :)

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:33

Ik heb ook jeukende benen. Maar alleen als ik van buiten naar binnen kom. Dit zijn winterbenen. Mij helpt het om mijn huid niet koud te laten worden. Goed aankleden voorkomt het gewoon 100%. Zo had ik dus afgelopen dagen met de kou, mijn ski broek aan als ik met de hond naar het bos ging. Nergens last van.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:44

_mexx_lady_ schreef:
Bij de huisarts om vaseline-cetomacrogol, koelzalf of lanette crème vragen.
Is vettig en vochtinbrengend.


Dat werkt bij mij dus allemaal niet :n

Heb nu een bodycreme van Burt’s bees en die werkt wel , na het douchen insmeren En vrijwel geen last meer van jeuk

Edit ; Nivea en rituals etc hoef ik ook niet te smeren, krijg ik door alle troep die Er in zit Alleen maar meer jeuk, of van Nivea zelfs een branderog gevoel
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 18-12-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:08

Hier ook jeukende benen in de winter...

Koud afdouchen is een goede tip, die wist ik nog niet :)

Zag ook rituals voorbij komen.. fijne tip :))

Ik smeer 's ochtends en 's avonds met nivea en douche met nivea olie ipv zeep of doucheschuim...
Op echt koude dagen nog steeds jeuk hoor... vreselijk!
(En stijve vingers, maar dat zal wel iets anders zijn...)

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:16

Bekend probleem.
Niet te warm douchen en ik ben bij een dermatoloog geweest die zei dat het ook de combi is met shampo en zeep.
Hij adviseeerde om de onderbenen alleen met water te wassen.
Ik smeer na het douchen glycerona er op, die blauwe potjes voor je handen.!!
Heb nergens last meer van.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 20:21

Ooh wat veel lotgenoten zeg. Ik neem nu een lekker badje met Baobab olie. Helaas ben ik zo stom om mijn Zwitsal body lotion op het werk te laten liggen. {:)-:(

Edit: Zo ik lig in bad direct GIGANTISCHE jeuk aan mijn onderbenen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 18-12-18 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:26

Sonja_vR schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Bij de huisarts om vaseline-cetomacrogol, koelzalf of lanette crème vragen.
Is vettig en vochtinbrengend.


Dat werkt bij mij dus allemaal niet :n

Heb nu een bodycreme van Burt’s bees en die werkt wel , na het douchen insmeren En vrijwel geen last meer van jeuk

Edit ; Nivea en rituals etc hoef ik ook niet te smeren, krijg ik door alle troep die Er in zit Alleen maar meer jeuk, of van Nivea zelfs een branderog gevoel



Pfoe, ben je dan al een keer naar een dermatoloog geweest hiermee? Wellicht kan zij iets betekenen?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:41

Cetomacrogol crème kan ik echt niet hebben :') dat wordt bij mij zo'n enorme plakzooi dat ik mijn broeken niet meer aan krijg. En ik zou toch wel graag kleren aan hebben :j

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:45

Ook hier is het normaal gezien drama en ben verbaasd dat ik er nu nog geen last van heb
Ik heb van alles geprobeerd maar echt niets hielp. Ik heb nu cetamocrogol crème via de huisarts en voor mij was dit de oplossing. Helpt het niet dan heb ik ook nog koelzalf achter de hand

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:48

_mexx_lady_ schreef:
Sonja_vR schreef:


Dat werkt bij mij dus allemaal niet :n

Heb nu een bodycreme van Burt’s bees en die werkt wel , na het douchen insmeren En vrijwel geen last meer van jeuk

Edit ; Nivea en rituals etc hoef ik ook niet te smeren, krijg ik door alle troep die Er in zit Alleen maar meer jeuk, of van Nivea zelfs een branderig gevoel



Pfoe, ben je dan al een keer naar een dermatoloog geweest hiermee? Wellicht kan zij iets betekenen?


Ik moet idd nog steeds een keer die Kant op , nu werkt die Burt’s bees creme fijn , dat scheelt ... kan ik het weer uitstellen tot volgend jaar :+

Maar mijn huid reageert sowieso op van alles en nog wat , dus ik gebruik voor de meeste verzorgings en huishoud dingen “linksdraaiend biogarde hufter spul “ Met zo mijn mogelijk Rommel Er in
Dan heb ik meestal Nergens last van (buiten jeukende onderbenen dan, net als Ts )

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:49

Steeph, ook lang last van gehad maar uiteindelijk de truc gevonden om geen enorme klodder te gebruiken, dit in je handen goed warm te wrijven en dan uit te strijken op je benen.
Daardoor krijg je ook geen witte schijn en werkt het goed in.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:58

Herkenbaar. Ik raad je aan om van La Roche Posay de Lipikar lijn te proberen. Bij de apotheek zou je waarschijnlijk proefjes kunnen krijgen om het eerst te proberen voor je vanalles aanschaft.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:24

Balneum badolie, de extra vettende of kalmerende had ik altijd erg veel baat bij. Helaas geen bad meer dus ik lees even mee!

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:35

2 jaar geleden opende ik dit topic:

[MWS] Jeukende benen; ik ben ten einde raad.

Alles wat ik deed heeft geen moer geholpen en vorig jaar was het net zo'n drama. Ik heb er nu nog niet veel last van (even afkloppen), maar ik ben wel gestopt met mijn benen scheren in de winter. Het teruggroeien van de haartjes gaf wel jeuk, maar niet meer zo erg als ik in mijn topic heb beschreven.

Maar misschien staan er wel bruikbare tips voor jou in :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 21:45

Dankjewel! Ik loop in de winter ook met een oerwoud op mijn benen, niemand die het ziet. :+

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:04

Ik had dit ook altijd. Tot ik magnesium ben gaan slikken. Gewoon simpel potje van de kruidvat werkt hier super.

Laatst had ik ook weer zo’n jeuk op mijn armen en daar werkte bodylotion goed. Van dove of van the bodyshop met almond honing en melk geloof ik

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:54

Ik lees vooral reacties voor insmeren van de benen, nattuurlijk heel goed, maar draag jij leggings onder je broek? Nee? Dan geef ik.dit jou als tip mee, wanneer het koud is draag ik leggins onder mijn broek. Sinds ik dit doe heb ik duidelijk weiniger jeuk aan mijn benen. Ik krab ze namelijk tot bloedens toe helemaal open zonder leggins..

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 09:00

Arashah schreef:
Ik lees vooral reacties voor insmeren van de benen, nattuurlijk heel goed, maar draag jij leggings onder je broek? Nee? Dan geef ik.dit jou als tip mee, wanneer het koud is draag ik leggins onder mijn broek. Sinds ik dit doe heb ik duidelijk weiniger jeuk aan mijn benen. Ik krab ze namelijk tot bloedens toe helemaal open zonder leggins..

Ik draag alleen maar leggings met tuniekjes of jurkjes, gewone broeken kan ik niet verdragen en wordt de jeuk alleen maar erger.

In de zomer loop ik zoveel mogelijk met jurkjes (blote benen) dan heb ik nergens last van.

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:00

Wispeltuur schreef:
Dat klinkt als iets wat ik nodig heb! Maar als ik op de lush site kijk zie ik zo veel body conditioners dat ik het even niet meer snap. Zijn al die conditioners te gebruiken onder douche?


Ik zie dat ze onder dat kopje inderdaad meerdere producten hebben staan. Ik heb nu zelf alleen nog maar ervaring met de naked body conditioners zoals snow fairy, little pot of energy, buck's fizz en Christingle.
https://nl.lush.com/products/shower-moisturisers

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Het leed dat jeuk aan je benen heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:03

Mijn tippie: aftersun en dan eentje die zo dik mogelijk is.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:15

Cabelona schreef:
Wispeltuur schreef:
Dat klinkt als iets wat ik nodig heb! Maar als ik op de lush site kijk zie ik zo veel body conditioners dat ik het even niet meer snap. Zijn al die conditioners te gebruiken onder douche?


Ik zie dat ze onder dat kopje inderdaad meerdere producten hebben staan. Ik heb nu zelf alleen nog maar ervaring met de naked body conditioners zoals snow fairy, little pot of energy, buck's fizz en Christingle.
https://nl.lush.com/products/shower-moisturisers


Heel erg bedankt! :D