Overnachten op Ijsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 22:48

Wie oh wie kan mij helpen.
Zit te denken om komend najaar richting Ijsland te gaan voor een paar dagen.

Nu wil ik in ieder geval graag het zwarte strand zien, en wellicht een aantal geisers/bronnen/watervallen.

En natuurlijk een ritje op een Ijslander.

Maar waar moet ik dan zijn?
En waar kun je voor een redelijke prijs overnachten?
B&B oid, liever niet in een hostel.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:53

Ik volg mijn doel is volgend jaar ook naar ijsland te gaan...

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:10

Ik ben dit jaar in ijsland geweest en ben rond gegaan met een campervan. Dat was voor ons het voordeligste. Verder zou ik kijken naar couchsurfing of een guesthouse

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:13

Ik ben vorig jaar november geweest. Autootje gehuurd en door het zuiden gereden. Van te voren gesproken met een man die al 20 jaar in IJsland kwam en deze raadde ons echt af naar het noorden te gaan in deze periode van het jaar ivm sneeuwval en onverwachte sneeuwbuien. Die heb je in het zuiden ook wel, maar veel minder. Er zitten daar wel wat b&b, cottage, hotels.. wij hebben gewoon in Google maps ter plekke gezocht naar een goedkoope overnachting. Naja goedkoop. Alles in IJsland is 4x zo duur als in Nederland

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 23:14

Ja de B en B's zijn flink aan de prijs

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:01

Wij zijn vorig jaar oktober geweest van maandag tot vrijdag.
Ja de hotels zijn duur. Ik heb ze geboekt via booking. Wij waren inclusief auto, vlucht en hotel € 700 p.p. kwijt inclusief ontbijt.

Onze indeling:
Dag 1 Aankomst Reykjavik
Dag 2 Thingvellir NP - Kerio – Skaholt – Faxifoss – Geysir - Gullfoss
Dag 3 Seljalandsfoss – Skogafoss – Kirkjufjara Beach- Dyrholaey – Vik
Dag 4 Fjallsarlon - Jokulsarlon - en weer stuk terug rijden richting Reykjavik
Dag 5 Blue Lagoon
Dag 6 Vroege terugvlucht 6:00

Anoniem

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:31


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:41

Ik ben afgelopen oktober naar IJsland geweest, 5 dagen. Woensdag heen, zondag weer terug. Dus we hadden 3 echte dagen daar. Hebben het echt prachtig gehad! Maar hotels zijn idd niet goedkoop. Reken maar zo op in ieder geval 100 euro per nacht. Wij waren voor de hotels ongeveer 120 per nacht kwijt. Wij hebben alles apart geboekt. Tickets via Icelandair, hotels via booking.com en auto via Cardelmar.

Ik heb er een fotoverslag van gemaakt:
[BEU] Fotoverslag IJsland, oktober 2018 (met Noorderlicht)

Globale kosten met z'n 2en voor 4 nachten weg:
Tickets: 360 euro
Auto: 306 euro
Hotels: 480 euro
Parkeren Schiphol: 50 euro

Totaal dus ongeveer 1200 euro voor 2 personen en dat moet je daar natuurlijk nog eten / drinken en de benzine betalen.

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:55

Wat ik me afvraag is hoe doe je het met hotels?
Als je een tour door ijsland wil maken kan je niet een hotel boeken op 1 locatie want dat haal je toch niet met reistijd iedere dag? Ofwel?

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:33

lianne484 schreef:
Ik ben dit jaar in ijsland geweest en ben rond gegaan met een campervan. Dat was voor ons het voordeligste. Verder zou ik kijken naar couchsurfing of een guesthouse


kwa kosten waren wij voor 2 personen 8 dagen

tickets: € 300
vervoer en tevens onze overnachting € 620
1 overnachting in noorden ( guesthouse) omdat we het te koud vonden om in de auto te slapen : € 70

Ik denk dat we totaal rond de € 1200 zaten

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:47

DonnnavZ schreef:
Wat ik me afvraag is hoe doe je het met hotels?
Als je een tour door ijsland wil maken kan je niet een hotel boeken op 1 locatie want dat haal je toch niet met reistijd iedere dag? Ofwel?


Iedere dag een ander hotel of guesthouse hadden wij. Door de afstanden is t anders niet te doen. Als je langer de tijd hebt kun je natuurlijk ook wel eens meerdere nachten ergens slapen.

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:54


Freki
Berichten: 213
Geregistreerd: 15-05-15

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:05

Ik heb van het zomer en herfst gewerkt op een stal in het noorden, hier zat een kleinschalige B&B bij. Supermooie plek en gezellige gastheer. Wij hadden ook af en toe toeristen (alleen met rijervaring) die met de paarden op pad gingen onder begeleiding. Echt goeie en leuke paardjes, zeker geen machientjes!
Dit is zijn site: https://www.booking.com/hotel/is/glaesi ... me.nl.html

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:06

Ik ben afgelopen maart geweest. De goedkoopste manier van verblijf is daar een hostel, Airbnb or een guesthouse.
In een paar dagen is het eigenlijk onmogelijk om veel van IJsland te zien en afhankelijk van welk jaargetijde je gaat bepaalt het ook hoever je op de route kan en mag. In de winter is het niet altijd slim on hoog richting het Noorden te gaan en met veel sneeuw maak je sowieso minder kilometers dan met open weer.

Wij hebben iedere nacht in hetzelfde hostel in Reykjavik geslapen en de laatste nacht in een guesthouse in Keflavik, omdat de vlucht terug rond 06:00 uur gaat. Dit was prima te doen. Golden Circle route rijd je in één dag en richting Vík is ook meer dan prima te doen qua reistijd. Je kan natuurlijk iedere dag een andere overnachting boeken, maar hou er dan wel rekening mee dat je keuzes beperkter worden en daarmee ook een stuk duurder. Ben je van plan een heel stuk verder te rijden dan Vík, dan is het eigenlijk wel noodzakelijk om onderweg op de route ergens te slapen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Overnachten op Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:56

Ik heb toch de tip om buiten de toeristische dingen om IJsland te bekijken. IJsland is duur, maar toeristische plekken zijn nog duurder.
Ik ben super bevooroordeeld, omdat ik hier een maan heb gewerkt, maar het is hier zó mooi.
Hier een artikel over de mensen waar ik ben verbleven, misschien interessant om te lezen :)

https://nomadandvillager.com/bestemming ... and-blues/

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:06

Als je maar een paar dagen gaat dan kan je prima Reykjavik als basis nemen om van daaruit een aantal dingen te zien. Bijvoorbeeld een dag de Golden Circle tour (met Gullfoss, Geysir en þingvellir), een dag richting Vik waarbij je verschillende watervallen passeert en het zwarte strand op kan, vanuit de haven van Reykjavik kan je een walvistocht maken. Genoeg mogelijkheden! Ik zat (voor mijn werk) eerst een paar dagen in dit hotel https://www.islandshotel.is/hotels-in-i ... hotel-lind en daarna hebben we een airbnb geboekt.