Regenjas miniatuur teckel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 13:13

Hoi bokkers,

Het miniatuur teckeltje van mijn schoonouders heeft het snel koud buiten. Ze zit met haar buikje erg laag bij de grond natuurlijk en schopt water/sneeuw op zichzelf. Ze wonen in een koud en sneeuwachtig gebied dus dit is vaak een issue. We zijn nu eigenlijk op zoek naar een jasje/dekentje wat goed op een miniatuur teckel zou passen én haar buikje goed beschermt. Ze vindt het wandelen erg leuk maar na een tijdje is het gewoon écht te koud voor haar.
Heeft iemand ervaring met merken/modellen die zouden passen?
Alvast bedankt!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:50


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:01

Je hebt van die hele regen overallen als je daar gewoon een warm jasje over heen doet gaat dat prima

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:05

Hurtta heeft er speciaal voor teckelmodel dacht ik? Wij hebben 2 honden die even hoog en breed zijn, maar niet even lang, eentje is wat langer. Ze hebben dezelfde maat jasje maar de ene heeft een langer jasje, ik heb de jasjes al lang maar meen mij te herinneren dat de verkoper zei dat dat voor teckels was. Onze jasjes zijn van Hurtta iig

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:06

Hurtta heeft geen speciaal teckelmodel meer. Ik heb 2 jassen van Hurtta voor mijn teckel. De summit parka als dagelijkse jas in de winter en voor als het echt heel erg koud is de ultimate warmer. Beide echt hele fijne jassen waarbij de borst goed bedekt is.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:29

Ik heb net eentje gekocht van Bucas :D

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 20:01

Bedankt voor jullie tips! Die van pomppa vind ik er goed uit zien, qua bewegingsvrijheid, al zien de hurtta modellen er iets warmer uit. Hoe is de pasvorm/bewegingsvrijheid met de hurtta parka? Denk dat als ze haar voorpootjes niet goed kan bewegen ze al snel een hekel krijgt aan de jas, ze is kieskeurig :+.
Ik ga haar even goed opmeten in ieder geval.

Majabeestje schreef:
Ik heb net eentje gekocht van Bucas :D

Ook voor een teckel? Hoe bevalt die?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:37

ik heb recent jasjes van Pomppa gekocht en vind ze erg fijn. Je hebt meerdere uitvoeringen qua warmte/waterdichtheid, ik heb de Perrus en deze is warmer/dikker dan de fleecegevoerde jassen die ik eerder had.

Wel een opmerking. Ik heb 2 teven die een relatief lange rug hebben tov rompdiepte en wat pefect past op de rug is vrij ruim aan de borst en romp en wat daar perfec past is vrij nipt op de rug.
Dus mss toch uitkijken/vergelijken naar/met een merk dat speciale modellen heeft voor teckels...

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:39


Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 14:09

petitparis schreef:
ik heb recent jasjes van Pomppa gekocht en vind ze erg fijn. Je hebt meerdere uitvoeringen qua warmte/waterdichtheid, ik heb de Perrus en deze is warmer/dikker dan de fleecegevoerde jassen die ik eerder had.

Wel een opmerking. Ik heb 2 teven die een relatief lange rug hebben tov rompdiepte en wat pefect past op de rug is vrij ruim aan de borst en romp en wat daar perfec past is vrij nipt op de rug.
Dus mss toch uitkijken/vergelijken naar/met een merk dat speciale modellen heeft voor teckels...


Hmm daar was ik inderdaad al bang voor. Maar speciale teckel-modellen zijn lastig te vinden.
Denk dat ik er toch een van pomppa ga proberen. De pasvorm ziet er heel fijn uit en zo lang borst en buikje goed is beschermd tegen opspattende sneeuw zal het al veel schelen qua warmte voor haar, ookal is t laatste stukje van haar rug dan ‘bloot’.


Dankjullie voor alle tips!!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:10

als je zelf een beetje handig bent kan je er een staartflap aan maken zoals bij een paardendeken? :D

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:31

bij teefjes is het minder storend dat de buikflap tot bijna in de lies komt. Bij een reutje, tja, je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel...

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 14:50

Back on track heeft een speciaal model voor teckels, bijkomend zijn dat superfijne jasjes!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Regenjas miniatuur teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:00