Mijn paardenjaar 2018, met weer een eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Mijn paardenjaar 2018, met weer een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 12:55

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik afscheid genomen van mijn KWPN ruin Blizzard, die het nog steeds zo goed heeft op zijn huidige plek! Vorig jaar ben ik begonnen met Felicidade te leasen, een lieve Mangalarga Marchador merrie.

Het topic van vorig jaar:
[RIJ-ITP] 2017, jaar vol met verandering, een afscheid en hallo

Waar je mij het meest te vinden krijgt, is in het bos! Dus voornamelijk zijn het ook oortjes foto's!

Januari:
Samen met vriendin gingen we een tochtje maken naar de Meinweg.

1. Afbeelding

Februari:
Een random ritje door het bos, gewoon genietend zoals we dat vaak doen.

2. Afbeelding

Maart, ook moest ik natuurlijk ook wel eens naar het toilet. Ik moest echt zo nodig erg, dat ik arme Felicidade mee had gesleurd naar het toilet. Haar blik zegt genoeg!

3. Afbeelding

April:
Alweer een van onze laatste ritjes. De eerste foto is bij een bunker in Duitsland. Felicidade werd dan toch verkocht, helaas had ik het geld niet om haar over te nemen. Dus moesten we afscheid nemen. Wat heb ik van haar genoten en plezier gehad!

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Mei:
Een rare maand en ik was paard loos. Ondertussen heb ik niet stil gezeten en had ik heel wat bezoekjes gemaakt naar leuke IJslanders om eventueel mijn eigen IJslander te worden. Ondertussen mocht ik de leuke haflinger Happy rijden van mijn stalgenootje!

6. Afbeelding

Juni:
Daar kwam mijn eigen IJslandse merrie, Gjöf frá Sólbergi. Ze was net 3 jaar geworden.

7. Afbeelding

Juli:
Gjöf was pas een halfjaar uit de kudde en heeft wel een beetje basis gekregen bij de fokker. Maar het is gewoon een heerlijke eigenwijze merrie met een eigen willetje. Ik heb les genomen van iemand zodat we samen een betere basis krijgen. Zodat Gjöf weet waar zij mag lopen en mij niet overhoop mag lopen. Ook heb ik voor de gein eens mijn bareback pad op Gjöf gelegd en deze ook rustig aangesingeld. Ze lijkt zich er niks van aan te trekken.

8. Afbeelding

Augustus:
Hier hebben we onze eerste wandelingen door het bos gemaakt, Gjöf lijkt het erg leuk te vinden. Ook heb ik ervoor gekozen om Gjöf bij mijn instructrise te plaatsen voor de winter en komende lente, zodat ze nog even lekker paard kan zijn in een kudde. Dit hebben we te voet gedaan, van Swalmen naar Melick! Dit was ongeveer 18 km. Ook heeft ze voor de eerste keer vastgestaan op een onbekende plek.

9. Afbeelding

10. Afbeelding

September:
Ik had vanaf mei alweer niet meer gereden. Een stalgenoot had nog een fries staan waar ze zelf niet op rijdt. Jelle is een ruin, ik weet niet precies hoe oud hij is. Hij is wel ontzettend groot.... Maar wel lief.

11. Afbeelding

Oktober:
Had ik een kleine shoot met Gjöf gedaan bij het Melickerven. Hier ben ik met de fiets naartoe gegaan met Gjöf ernaast. Ze had er ontzettend veel lol in en ze luisterde ontzettend goed. Het leek alsof ze dit al jaren had gedaan. Ook met de shoot was ze ontzettend braaf, er kwamen veel andere paarden van het water genieten. Ideaal voor de oortjes naar voren te doen!

12. Afbeelding

November:
Een leuke foto van Gjöf met een gedeelte van de kudde.

13. Afbeelding

December:
Nog een rit met Jelle en haflinger Happy

14. Afbeelding

En nog een wandeling gemaakt samen met mijn vriend met kleine Gjöf.

15. Afbeelding

Dit was mijn jaar overzicht, weer veel veranderingen. Weer met een afscheid en een nieuw hallo. Mijn Gjöf, mijn 'Geschenk'. Maar genieten van de dieren doe ik altijd weer.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Mijn paardenjaar 2018, met weer een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:13

Ik vind je nieuwe ijslander prachtig! Wat een mooi en krachtig paardje is het toch! Daar ga je volgens mij heel veel plezier aan hebben! Fijn dat je diertje ook nog de kans krijgt om echt paard te zijn en nog kan genieten van haar jonge jaren in de wei! Super van je!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 12:26

Riel schreef:
Ik vind je nieuwe ijslander prachtig! Wat een mooi en krachtig paardje is het toch! Daar ga je volgens mij heel veel plezier aan hebben! Fijn dat je diertje ook nog de kans krijgt om echt paard te zijn en nog kan genieten van haar jonge jaren in de wei! Super van je!


Dank je wel! Natuurlijk vind ik haar al super mooi! Maar zeker ook krachtig, ze is geboren in de Ardennen, dus ze heeft haar natuurlijke krachttraining in de heuvels gehad. Ik vind dat een paard de tijd moet krijgen om volwassen te worden, nu is het bij IJslanders sowieso wel normaal om pas op hun 4/5e te beginnen. Gjöf gaat vooral komende zomer veel spelen en wandelen/fietsen aan de hand. De planning is om 2/3 x in de maand les te nemen in grondwerk.