Mijn paard heeft moeite met een contante aanleuning. Hij heeft nogal wat beweging, wat ik nog lastig vind om goed te volgen. Resultaat... onrustige aanleuning.
Natuurlijk moet ik mijn handen stil gaan houden, maar ondertussen ben ik met mijn instructeur aan het zoeken naar een tussen oplossing zodat het paard het bit durft te blijven aannemen.
Hulpteugels willen we niet. Ik heb wel 2 keer met teugels op neusriem gereden, zodat ik minder in zijn mond zit. Dit werkt als een tiet, alleen wordt het paard wat hangerig en krijgt hij een plek op zijn neus.
Ander idee dat we hadden is om een stuk elastiek tussen de teugels te maken. hierdoor loopt hij niet tegen min hand aan, maar tegen het elastiek, waardoor hij geen "klap"in zijn mond krijgt.

nu zat ik te denken om zoiets te maken, maar dan niet met de teugeldrukmeter, maar daar een stuk elastiek te maken. Maar ik kan die haken niet los vinden. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen maken?
Dit is niet bedoeld voor altijd, maar als tussenoplossing, zodat ik aan mijn handen kan werken maar het paard wel zijn vertrouwen behoudt.