Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanneke23
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-10-18

Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 21:25

Goedenavond allemaal,

Ongeveer een paar maanden geleden is mijn lieve paardje overleden aan ouderdom. Ik heb hier 8 jaar voor gezorgd en ook op gereden. Ik droom over een nieuw paard, mijn ouders hebben beloofd dat we na mijn examen naar gaan kijken, maar dat ik hier wel goed over moet nadenken of ik wel een nieuw paard wil. Ik vind het ontzettend moeilijk omdat ik ook fanatiek korfbal. En ik paardrijden zie voor de leuk wat ik zelfstandig doe en af en toe les krijg maar rij dus meestal gewoon zelf. Het is voor mij ook een droom, maar vraag me af en toe af of ik niet geheel voor korfbal moet gaan. Ook vraag ik me af of ik de verzorging wel helemaal ga redden omdat ik volgend jaar aan mijn bakkersopleiding ga beginnen.En ik dus ook wedstrijd heb van korfbal en trainen. Want de verzorging wil ik geheel zelf doen.

Ik ben dus nog heel erg aan het twijfelen, maar ik droom dus ook

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:30

En wat is nu je vraag? Want mensen op bokt kunnen dit denk ik niet voor je oplossen. Je zult zelf je keuze moeten maken. Veel sterkte daarmee.

Hanneke23
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-10-18

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 21:31

Wat zouden jullie doen?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:33

Nog even tijd nemen voor je een nieuw paard aanschaft. Komt tijd, komt raad en dan merk je vanzelf wel of je er nog een keer aan wil beginnen :)
En je examen duurt nog een half jaar toch? Dus hoef je ook nog niet te beslissen.

BlueAmethyst

Berichten: 46
Geregistreerd: 03-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:34

Tja, dat kan alleen jij beslissen.
Als je niet genoeg tijd hebt voor de verzorging van een eigen paard, kun je dan niet opzoek gaan naar een verzorgpaard of bij een manege gaan rijden? Zo heb je meer tijd voor je andere hobby's en je opleiding, en kun je toch ook nog van paardrijden genieten. :)

durkje2007

Berichten: 44
Geregistreerd: 09-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:37

Wat vind je op dit moment het leukst? Ik denk dat je dat als eerste aan jezelf moet vragen. Ten tweede, als je na je examen gaat werken of een leuke opleiding gaat doen heb je dan tijd voor beide? Zelf zit ik nu in 3 vwo en vind het al pittig om school en een pony te houden waar elke dag op rij.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:38

Hanneke23 schreef:
Wat zouden jullie doen?

Omdat je het zo op de man af vraagt: ik zou niet rijden. Ik heb paarden omdat ik van paarden houd, niet omdat ze kunstjes voor me moeten doen.

Maar dat is mijn keuze, in mijn leven. Jij hebt een ander leven dan het mijne, en zult dus ook je eigen keuze moeten maken. Dat kan een ander niet voor je doen.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:40

Ik zou lekker gaan kijken voor een leuk verzorgpaard! Kun je zelf kiezen hoeveel dagen je wilt en is dus gemakkelijker te combineren met je opleiding en korfbal.

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:47

Zou het voor nu gewoon even laten, en dan kijken of je het mist :-)

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:48

Wanneer je echt weer een paard wil dan kan dat over een jaar ook. Dus misschien gewoon even afwachten hoe het volgend jaar na je examen en met je nieuwe opleiding gaat. Daarnaast zou je, wanneer je examen klaar is een week op kamp kunnen gaan om gewoon een week te rijden.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:49

Crista schreef:
Ik zou lekker gaan kijken voor een leuk verzorgpaard! Kun je zelf kiezen hoeveel dagen je wilt en is dus gemakkelijker te combineren met je opleiding en korfbal.

Dit, en als blijkt dat het toch niet is wat je verwacht of als je toch tijd tekort komt kun je 'gewoon' stoppen ipv je paard te moeten verkopen.
En werkt het allemaal wel kun je dan toch zelf een paard gaan kopen.

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 02:10

Hmm lastige keuze. Inderdaad zou ik ook, net als andere bokkers al hebben geadviseerd, goed gaan nadenken wat jij echt wilt en leuk vind. En eventueel een verzorgpaard zoeken. Bakkersopleiding zeg je, als bakker werk je vaak ook heel vroeg he? Heb je wel de gelegenheid je paard te voeren etc in de ochtend?

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 05:03

Crista schreef:
Ik zou lekker gaan kijken voor een leuk verzorgpaard! Kun je zelf kiezen hoeveel dagen je wilt en is dus gemakkelijker te combineren met je opleiding en korfbal.

Dit vind ik een goede tip!

Vergeet ook niet TS dat je waarschijnlijk nog verdriet aan het verwerken bent... 8 jaar is niet niks.

Kijk rustig wat je wil & een paardje kopen kan altijd nog als blijkt dat je het allemaal toch leuker vind dan je nu misschien denkt..

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 05:28

De paarden kriebels hebben misschien nog verdriet door het verlies van je paard.
Wil niet zeggen dat ze weg zijn voor altijd.
Ik zou zeggen voor nu het paard even laten voor wat het is.
Lekker korfballen en dingen tot rust laten komen.
De kriebels hebben misschien langer nodig, je merkt vanzelf dat ze er weer zijn.
Dat maakt de zoektocht op dat moment alleen maar leuker en is een match maken minder gecompliceerd, dan zijn de twijfels of je het nou wel echt wil er niet.
Kom je met de (school) tijd in de knel kun je altijd kijken voor een verzorg paard.
Of een uurtje op de manege lessen in de week kan soms ook voldoende zijn.

Hanneke23
Berichten: 11
Geregistreerd: 13-10-18

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 21:35

Wat ik er dus uit begrijp is dat je bedoelt dat er nog kriebels zijn van een nieuw paard, door het toch nog het verwerken van het verlies van mijn andere paard?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Twijfels of ik wel door wil met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 04:25

Nee precies andersom. De kriebels zijn er nu even wat minder omdat het nog zo vers is.