Is dit veilig seks?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:19

Als je dit niet weet, ben je niet oud of wijs genoeg om überhaupt seks te hebben. Vind ik.

Het is ten alle tijden verstandig om een condoom te gebruiken, dan ben je ook beschermd tegen SOA's.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:20

Ik vind het heel stoer van je dat je om raad vraagt en dat je het zo veilig wil doen. Goed gedaan!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:20

Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:21

benangelique schreef:
Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen


Er zijn er die zijn 30 en die snappen het nog niet. En ze vraagt het hier voordat ze aan seks begint, dus eigenlijk volgt ze je raad precies op ;) .
Laten we mensen vooral niet ontmoedigen om vragen te stellen

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:22

benangelique schreef:
Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen


Beter dat ze het vraagt dan dat ze binnenkort in 4 handen op 1 buik te zien is :=

Maar als ik TS was zou ik me ook nog even goed inlezen in het hoe en wat.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:23

Maar zoiets leer je toch op school? Of is het onderwijsniveau zo gedaald dat dit soort belangrijke informatie niet word gedeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:23

benangelique schreef:
Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen



Je moet ergens beginnen met ontdekken. :) Vind het juist zeer verstandig dat iemand vragen stelt over of het veilig is voordat ze eraan begint. Zo kan he het ook zien.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:23

Vjestagirl schreef:
Ik vind het heel stoer van je dat je om raad vraagt en dat je het zo veilig wil doen. Goed gedaan!


Mee eens :j
Zoals de meerderheid al aangeeft; op helemaal geen seks na is condoom + pil is het meest veilig.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:24

purny schreef:
Maar zoiets leer je toch op school? Of is het onderwijsniveau zo gedaald dat dit soort belangrijke informatie niet word gedeeld



Ik heb op m'n eerste middelbare school, die ook nog eens een "excellente school" was (afschuwelijk, ben er nog net niet gillend weggegaan), nooit les over gehad.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:26

purny schreef:
Maar zoiets leer je toch op school? Of is het onderwijsniveau zo gedaald dat dit soort belangrijke informatie niet word gedeeld


Ik klikte op haar profiel om te kijken hoe jong dit meisje is, volgens haar profiel zou ze 20 zijn.

Dan vind ik het beangstigend en zorgwekkend tegelijk dat ze dit niet weet.

De reactie van Vjestagirl lees ik dan ook alsof ze het tegen een puber van 13/14 heeft. Met zo'n kinderlijk stemmetje. :+ (in mijn hoofd, voor alle duidelijkheid)

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:27

Zo lang je nog niet iets weet of de pil voldoende is, vraag ik me sowieso af of je al wel klaar bent voor seks. Ik zou het gewoon met condoom doen ivm eventuele soa's en als je een keer antibiotica of zware medicatie hebt is de pil onbetrauwbaar.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:28

En hoe moet ze er dan achter komen...tot er een groot bord “gebruik een condoom” uit de lucht komt vallen? Ze informeert naar wat kan en wat veilig is...top dus! Inderdaad stoer dat je het gewoon vraagt.

TS om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik altijd een condoom gebruiken naast je pil. En mocht de jongen waarmee je seks wil hebben jouw idee voor een condoom niet zien zitten...laat je niet gek maken en houd voet bij stuk. Lever asjeblieft niet in op voorbehoedsmiddelen omdat je onder druk gezet wordt. Als hij jouw keuze om te vrijen met condoom niet accepteert is het geen goede kandidaat.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:30

Ook de pil beschermt niet voor 100%

Er is een kans van 2% dat je ook door de pil heen zwanger kan raken.
Ik heb al 7 jaar een relatie en slik alleen de pil en gebruik geen condooms. Maar de kans is er dus wel.

Wil je het helemaal veilig doen gebruik dan een condoom. Want de pil beschermt niet tegen soa's en dergelijke. Zeker in het begin zou ik voor safe kiezen en beide gebruiken.

Photograph

Berichten: 1372
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 20:30

benangelique schreef:
Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen


Ik weet dat je soa’s kan krijgen zonder condoom, maar we zijn allebei getest

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:31

En dan nog kan je niemand op z'n blauwe ogen geloven :P

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:32

100% zeker is geen één anti conceptie. Dan is geen seks beter

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:47

Goed dat je advies vraagt!
Nog een tip wat betreft de pil: altijd de bijsluiter lezen als je een pil bent vergeten of te laat hebt ingenomen! In de bijsluiter staat, als het goed is, beschreven wat je dan moet doen. Het wordt dan of gewoon strip af maken maar wel een condoom gebruiken tijdens de sex, of een stopweek inlassen. Maar ga je op eigen houtje beslissen om de strip af te maken of een stopweek in te lassen, kan het zijn dat je de verkeerde keuze maakt en dan niet beschermd bent tegen zwangerschap. Ook met diaree of overgeven altijd de bijsluiter er bij! Want in principe gooit je lijf die pil er meteen weer uit, die moet je dan ook als niet ingenomen beschouwen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:55

Inderdaad heel goed van je dat je advies vraagt.

Het klopt inderdaad dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100% bescherming geeft, maar wanneer je de pil volgens de bijlage gebruikt ben je goed beschermd.
In tegenstelling tot de pil beschermt een condoom wél tegen soa's bij juist gebruik, omdat je hierbij geen huid op huid contact hebt. Goed dat jullie allebei getest zijn, als jullie beide geen soa hebben is dat ook geen probleem :)

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:13

Maar ben je echt 20? Als je 20 bent en nog op de Middelbare school zit dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik. Zeker niet als je dit soort vragen gaat stellen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:21

ViennaDj schreef:
benangelique schreef:
Heel bot.. wanneer je dit soort dingen niet weet moet je vooral niet aan seks beginnen


Ik weet dat je soa’s kan krijgen zonder condoom, maar we zijn allebei getest


Dat weet je 100% zeker van jezelf, maar van je partner ook?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:22

Niet iedereen snapt alles in één keer. En soms zijn leerlingen ziek als er net de grondbeginselen van een bepaald onderwerp besproken wordt. Dat had ik met de stelling van pytagoras, is nooit echt goed gekomen.

Dus kom op, ook al is TS twintig en had ze dit volgens sommigen allemaal al moeten weten, ze verdient een serieus antwoord.
Het is niet zo dat als het vragenuur voorbij is, je geen vragen over sex mag stellen.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:23

Suzanne F. schreef:
Maar ben je echt 20? Als je 20 bent en nog op de Middelbare school zit dan gaat er iets niet helemaal goed denk ik. Zeker niet als je dit soort vragen gaat stellen.


Vraag ik me idd ook af :Y)

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is dit veilig seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:27

Toegekomen aan seks....
Dan zou ik lekker voor safe gaan en voor de condoom kiezen..
Of wil je als het fout gaat over 9 maanden je kind welkom heten?

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:30

KimD schreef:
Als je dit niet weet, ben je niet oud of wijs genoeg om überhaupt seks te hebben. Vind ik.

Het is ten alle tijden verstandig om een condoom te gebruiken, dan ben je ook beschermd tegen SOA's.

Toch is dat laatste wat je zegt niet helemaal waar. Ook met condoom kan je een SOA oplopen.