Veel overwonnen , veel nieuwe dingen ontdekken en vooral veel plezier hebben!
Dit jaar in mijn dame beleerd, hebben we enkele keer een wedstrijdje gestart voor de ervaring en de lol , meegedaan aan de Desert Trail en nog veel meer! Natuurlijk heeft ze ook haar weken vakantie gehad tussendoor. We hebben er niks aan als ze nu al kapot gaan

Zoals de meeste bokkers wel weten ben ik mijn geweldige top pony's verloren en hier heb ik het elke dag nog moeilijk mee. Zilver helpt mij echt door deze moeilijke periode en weet mij altijd op te vrolijken. Ik hoop dat ze nog héél lang bij mij mag blijven

Ik heb Zilver beleerd in maart. Ze is in januari voor het gebit behandeld. In februari heeft ze een op maat gemaakt Custom zadel gekregen en tijdens het beleren tussendoor nog een check door een fysio. (Conclusie. Fysio heeft nog nooit zo'n soepel paard mee gemaakt) Een betere start kan een paard niet krijgen lijkt mij

Het beleren ging super. Zowel onder het zadel als voor de kar. Nooit gebokt (enkel joligheid) of gesteigerd. Super trots. En als je al zo met halster, zonder zadel, met een paraplu en grote bal op je 3 jarige beesje kan zitten zegt dat genoeg over haar

1.

Ze was na 2 weken al weer thuis. Waarvan we de derde keer onder het zadel al op buitenrit waren. Gaf geen kik. Niet op de omgeving als op het verkeer. Mocht ik haar ooit willen verkopen kan ze weg als bomproof

Op de foto was de allereerste keer thuis in de bak. Ze deed het geweldig.
2.

Om haar niet té eenkennig te laten worden mocht mijn vriendin Maava (Sylke) ook een rondje sturen
Klik!
Daarna werd het rijden (natuurlijk) op een zeer laag pitje gezet. Ze deed het immers top braaf. Wel werd de training voor de keuring opgepakt. Helaas was het resultaat niet zoals gehoopt. Wel een mooie stamboek merrie nu

3.

Ik hou van afwisseling dus we gingen ook geregeld aan de lange lijnen of aan de fiets de weg uit. Hier genoot ze van. Steeds hetzelfde word je ook simpel van. Lekker fris in het koppie houden. Ik gaf haar ook vaak een week vrij of meerdere weken. Maar ook niet té lang omdat je op deze leeftijd de standaard dingen wel een beetje moet bevestigen omdat ze nu nog erg leergierig zijn, en dat is ze!
4.

Klik!
Ik had een fotomeeting in Havelte georganiseerd. Ze vond de stand foto's maar wat saai en ze was erg relaxt. Ik durfde wel op te stappen (eerste keer op ander terrein). Stap en draf was super braaf, alleen de galop

5.

Klik!
Ik wou eens naar een andere locatie om uit te proberen hoe ze was. Er was toevallig een wedstrijd in de buurt. We hebben haar ingeladen en even ingereden. Ze was erg onder de indruk van de entourage maar na een kwartier rijden was ze heel fijn en ontspannen. Toen nog 5 minuten gereden en toen gestopt. Zo trots! Hele goede ervaring voor zo'n jong dier.
6.

Ze begon steeds beter te lopen. We hebben zelfs bitloos gereden. Dit beviel ons beide niet helemaal. Maar je moet alles eens proberen!
Klik!
Nynke Leen kwam langs om foto's te maken. Hele mooie blackfoto's kwamen er uit de camera rollen

Klik!
En we gingen even rijden. Lol met je knol!!

7.

Op de fokdag van het friese paard te Drachten organiseerde ze bestgaand rijpaard. Het gaat mij niet om de prijzen of de punten maar om de ervaring. Ik kon er echt totaal niet aan rijden , ze had spanning en wou alleen maar snel. Maar de jury vond het blijkbaar wel mooi allemaal

8.

Deze zomer was het echt heel warm. Dus ik besloot een parasol neer te zetten. Die moest uiteraard weer gesloopt worden

Klik!
Vanwege de hitte hebben we de koelte opgezocht. Heerlijk wezen zwemmen samen met mijn rottweiler. Geweldig was dat. Echt zwemmen durfde ze niet. Maar dat is niet erg
Klik!
Zilver werd drachtig gescand van een hengstveulen van Bartele 472. Super benieuwd naar de kleine volgend jaar

9.

Ik mocht zelfs op Bartele rijden. Wát een droom

Klik!
Het was alweer veelte snel augustus. We reden steeds fijner rond , we gingen heerlijk op buitenrit ,ze had veel vrij (al lijkt het niet zo

Klik!
In augustus reden we mee met een wedstrijd voor 3 jarigen. Wauw wat was ik trots. Ze was zó braaf en zó lief en zo geweldig haha. Heb alleen maar genoten en volgens mij haar elke pas beloond

10.

Iets wat al héél lang op mijn verlanglijst stond is rijden op het strand. Die is in oktober uitgekomen

11.

Ook hebben we 2 B wedstrijdjes gereden (2 proefen en paar weekenden later 1 proefje) Die gingen niet onverdienstelijk! Nogmaals. We hoeven niet de punten of prijzen. Ervaring hebben we meer aan

Klik!
We hebben ook mee gereden met de Autumn Desert Trail. Dit was ook mijn eerste keer. Zilver vond het geweldig. Heerlijk om te zien dat ze er plezier in heeft

12.

Klik!
Mijn vader heeft vorig jaar zijn Miedema wagen helemaal gerestaureerd en zijn grote droom was om er een fries paard voor te spannen. Net als vroeger. Dus ik had een verassing voor hem

Klik!
Zijn we alweer in November. Deze maand niet erg veel bijzonderheden. Alleen de Friesian Talent Cup. Dit is ook een wedstrijd (cup) voor 3 jarige Friese paarden. Jammer genoeg wouden ze meer geslotenheid zien. Jammer maar helaas. Wel complimenten over hoe geweldig goed ze was aangereden voor deze leeftijd.
13.

En dan de herfstshoot van dit jaar. Ze word steeds knapper

14.

Klik!
En ze is zo veelzijdig he

15.

Dit was ons jaar. Volgend jaar heeft ze vrij (uitzondering van enkele ritjes natuurlijk maar niet vol aan de bak/wedstrijden. Dit staat pas ná het veulen in de planning)
Doegg