Ik wil al heel lang een goede laptop kopen, maar wil er het liefst niet al te veel aan uitgeven

Nu dacht ik door black friday misschien een leuke laptop te kunnen kopen, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik heb echt geen verstand van computers. Ik weet wel dat ze bij mij na 2/3 jaar altijd opeens traag lijken te worden. Dat wil ik nu voorkomen door een goede laptop aan te schaffen.
Ik wil hem vooral gebruiken voor studie. Er moeten dus wel een stuk of 20 tabbladen tegelijkertijd open kunnen staan zonder dat hij traag wordt. Ook maak ik gebruik van sketchup en adobe photoshop, illustrator en indesign. En ik wil hem niet te groot/zwaar zodat hij makkelijk meegenomen kan worden.
Budget is eigenlijk 500/550 euro, maar voor eentje die echt veel beter is betaal ik liever dan wat meer. Want goedkoop is dan duurkoop denk ik?
Zelf kwam ik uit op het merk Lenovo. Dat schijnt een goed merk te zijn? En dan vind ik vooral die Yoga heel interessant door het touchscreen en dat je hem 360 graden kan draaien.
Heeft iemand tips voor een goede laptop?