Gebruik geheugenkaart op HP na gebruik op Apple pc

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Gebruik geheugenkaart op HP na gebruik op Apple pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 12:15

Zoals de titel al zegt... het geheugenkaartje van het fototoestel is door mijn man op zijn Apple laptop gebruikt. Nu "ziet" mijn hp pc dat kaartje niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Uiteraard is de snelste oplossing zijn Apple laptop gebruiken om die foto;s te openen en dan naar mezelf door te mailen aangezien ik liever op mijn eigen pc met mijn eigen programma;s werk (op de Apple moet ik erg zoeken en heb daar eigenlijk geen geduld voor :o bovendien is het zijn pc....).

Iemand andere tips?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:22

Weet je zeker dat het niet aan de kaartlezer van je pc ligt?
Fototoestellen maken bijna altijd gebruik van Fat16/32 of ExFat formaat, wat je kan openen op zowel Mac als Windows.
Als het kaartje inderdaad een ander formaat heeft dan zou ik je man vragen of hij het even kan formatteren naar Exfat zodat jullie het in t vervolg allebei kunnen gebruiken.

Wellicht is het voor nu een idee om het kaartje in het fototoestel te stoppen en met een usb kabeltje de foto's in te laden als de camera dat kan?

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Gebruik geheugenkaart op HP na gebruik op Apple pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 12:27

Die laatste kan ik wel proberen.

Mijn kaartlezer heeft nooit eerder problemen gegeven. Dit probleem hebben we wel eerder gehad met een usb stick die hij van me geleend had (en dus nooit meer mag lenen want het gebeurt uiteraard altijd op momenten dat ik geen tijd heb om tot savonds te wachten). Ook als ik het via een aparte cardreader met usb doe, ziet hij niets terwijl mijn usb poort het van de week met usb stick en externe schijf prima deed.

Dat formatteren ga ik hem vanavond vragen, normaal zou het allemaal makkelijk kunnen wachten maar ik heb iemand beloofd dit vandaag te doen en man is pas na 20.30 thuis...

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Gebruik geheugenkaart op HP na gebruik op Apple pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 12:50

Dankjewel!

Met kabeltje (en fototoestel aanzetten uiteraard) kan ik aan de foto's!