Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:37

Volgens mij is er op donderdag bij de plaatselijke dierenwinkel een dierenarts met inloop spreekuur, daar kan ik wel naar toe gaan als het niet over is dan

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:28

Even snel een post.

Caafs hier zijn echt super blij, gezond en zien er heel gelukkig uit :) Ben ik super blij mee! Laatste tijd is me opgevallen dat sinds de blaassteen bij Fluffie eruit is ze veel meer drinken. Toen ze hier kwamen dronken ze vrijwel niets (hadden toen alleen drinkfles), toen zetten we er een bakje naast waar ze nogsteeds eigenlijk nooit uit dronken. DA zei dat ze gewoon compleet in orde waren en hun waterbehoefte uit het groenvoer haalden. Sinds de blaassteen eruit is drinken ze allebei gewoon echt goed! Natuurlijk niet te veel maar wel gewoon meer dan voorheen natuurlijk! Super blij mee want dan spoelt eventueel ontwikkelend gruis ook veel beter weg :D Nu hebben we dus een drinkbakje, ohja grappig dingetje, we hadden eerst een soort metalen bakje tot iets na de blaassteen dinges, toen wisselde ik het om voor een mooi stenen bakje en toen begonnen ze echt met veel drinken lol. We verschonen het echt 2 of 3 keer per dag, ook zodat ze gewoon vers water hebben altijd. Hij is vrij klein, ongeveer 100mL gaat erin denk ik dus ik wil eigenlijk ook wel weer proberen of een fles weer gaat. Wow ik ben nu al 10 minuten over water aan het praten oeps, wat ik wou vragen was hoeveel drinken jullie caafs ongeveer? En hoevaak verschonen jullie het drinkbakje/drinkfles? :)

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:39

Oh wow ik zie net dat een pagina terug ongeveer dezelfde vraag gesteld werd haha. In ieder geval, weten jullie ongeveer hoevaak jullie caafs drinken? De rest is al ongeveer beantwoord een pagina terug :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:57

Sammie drinkt meer op het moment, denk dat het ouderdom is. De anderen doen wel. Langs met de fles. Vandaag een gratis 1,20 kooi gescoord. Alleen wat roest waar te verwaarlozen is en moet hem schoonmaken maar hé ze krijgen meer ruimte

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:36

Verschilt hier enorm. Hier doe ik soms enkele dagen met 500ml (ververs het wel natuurlijk).


Wie kan mij even helpen? Is dit een vouwoortje of zal dit veranderen wanneer het oor gaat hangen?
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:22

Ik vind op google dit voorbeeld als vouwoor... is wel een 'ergere' vouw als bij jou..

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3710
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:38

Nee, dat is geen vouwoor.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:20

Vind het altijd lastig te beoordelen vanaf een foto. In het echt wat makkelijker omdat je dan ook kunt voelen :)

Bedankt allebei!

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:33

Ik doe maar eens een foto van mijn binnen-drietal. Kleine Christi groeit goed en krijgt al flink lang haar :)

Afbeelding

Bubbels had een plekje op de rug wat behandeld is, dus het haar is daar wat rommelig.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:41

Die is gegroeid!
Sammie gaat in bad die had kool gehad en meteen aan de diarree

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:54

Dat was duidelijk verkeerd gevallen dan.
Meestal vinden ze een warm badje best lekker :)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:56

Ben benieuwd hoe ie het vind. Maar hij is er nog steeds al word ie wel echt oud nu

DubbelFun

Berichten: 88777
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:57

Lekker afdrogen daarna en zorgen dat er geen tocht bij komt óf -als ie het accepteert- even de föhn er op tot ie droog is (wel de oogjes afdekken).

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:02

Föhn heb ik gelukkig wel, gaan het straks mooi even proberen of ie het wil. En anders lekker in een dekentje op schoot droog worden

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:04

WE hebben vrijdag Mowgli opgehaald. Omdat hij zijn kopje nogal scheef had zijn we maandag naar de dierenarts gegaan die wilde in zijn oor kijken en krijsen wat hij deed van de pijn dus de dierenarts besloot hem onder narcose te brengen maandag.

Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen hij had erg veel last van (oor) mijt en waarschijnelijk is dat de oorzaak geweest van de korsten in zijn oortjes. de korsten hebben ze er uit gehaald.

nu moet die 2 weken alleen zitten en over 2 weken gaan we op zoek naar een vriendje voor hem.


gelukkig staat zijn kopje bijna niet meer scheef en ook als ik hem optil doet die dat al niet meer.

weet iemand nog iemand die een nestje heeft in omgeving Groningen/Winsum??


Afbeelding
dit is Mowgli :)

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:35

Ik ben echt helemaal verliefd op de caafjes. Ze zijn echt zo leuk!

Beertje Liam
Afbeelding
Afbeelding

Zeugje Regina
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Berichten: 13501
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:35

Op facebook kan je een oproep plaatsen. Maar is een opvang ook niet een plek waar je terecht kan? :)

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:36

xDenies schreef:
Op facebook kan je een oproep plaatsen. Maar is een opvang ook niet een plek waar je terecht kan? :)


niet echt een opvang in de buurt zitten :o en eis is wel dat het een beertje van maximaal 6 weken is

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:37

Bakkeveen zit een grote opvang zou je kunnen informeren.

Facebook is een goede optie, er is een groep speciaal voor het noorden van het land kan je altijd een oproepje opzetten

@kittydylan wat een schatjes!

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:49

Mira283 schreef:
Bakkeveen zit een grote opvang zou je kunnen informeren.

Facebook is een goede optie, er is een groep speciaal voor het noorden van het land kan je altijd een oproepje opzetten

@kittydylan wat een schatjes!


bakkeveen is alsnog dik een uur aan rijden en mijn vriend wil niet zolang rijden :(.

al verschillende oproepen geplaatst in fb groepen

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:38

Ik heb vandaag de cavia’s gewogen, ik denk dat het geen kwaad kan om bij te houden hoeveel ze groeien nu ze nog zo klein zijn.
Door jullie tips heb ik gister telefonisch contact gehad met de dierenarts, omdat de pluizige ietsjes niest. Nu was de dierenarts niet gelijk bang dat er iets was, maar ik moest het een week goed in de gaten houden en anders kon ik langskomen met ze. Maar ik moest ook geen paniek hebben, ze hebben natuurlijk in een paar dagen tijd veel veranderingen gehad. De oogjes zijn ook niet meer viezig gelukkig
Maar ze eten heel erg goed, drinken goed en de ontlasting was goed, dus Dat is wel fijn.
De foto’s zijn wel leuk ☺️ Als ik te tabel van de caviawebsite mag geloven zijn ze prima op gewicht voor een cavia van 5,5 weken oud
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:03

Lijkt net alsof je ze in een pan hebt gestopt _O-

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:13

Haha ja he? Het was een grote schaal voor kleine caviaatjes Xd

xDenies

Berichten: 13501
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:28

Dat dacht ik ook :')

Ik ken ondertussen veel Cavia's die met 3/4 weken al ruim 300gr wegen dus ik ga me daar verder niet over uit laten. Wel ben ik het niet helemaal eens met de reactie van de dierenarts, maar goed. Ook daar zal ik mij verder niet over uit laten.

Ze zijn wel heel erg leuk <3

MarjanB

Berichten: 16536
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:31

Hier woog Harrie met 6 weken 680 gram en Henk 611 gram. Vind ze dus niet mega zwaar. Henk nieste in het begin ook wel eens maar dat kwam door een foute baal vlas..

vind ze ook erg Cute!