Zere voet, iemand raad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Zere voet, iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 10:32

Hoi
Ik heb eigenlijk jullie raad nodig want ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Anderhalf jaar terug is er een paard van 1.80 met ijzer op mijn wreef van mijn voet gevallen waardoor ik 2 maanden niet kon lopen en een dikke zere voet had. Toevallig was de zus van een vriendin hier en zij is fysiotherapeut, zij heeft gecheckt of mijn voet gebroken was. Gelukkig niet _/-\o_ en daarna heeft zij hem ingetapet waardoor de zwelling na 2 dagen zo goed als weg was. Na een maand duurde het mij erg lang dat de pijn weg ging en ben ik naar de huisarts geweest, hij zei hou rust en geef het de tijd. Nu anderhalf jaar later heb ik af en aan pijn aan deze voet, niet zoveel pijn dat ik niet kan lopen maar een zeurderige pijn. De plek van de val is nog steeds zichtbaar in rode kleine vlekjes
Wat zouden jullie doen?

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zere voet, iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:44

Ik heb na 15 jaar nog steeds spijt dat ik niet meteen mijn voet heb laten checken nadat er een paard van 1.68 op heeft gestaan. Ik heb nog steeds pijn eraan en ben enkele jaren terug toch nog bij de huisarts en de podoloog geweest. Mijn voet toont veel minder beweging dan de andere en de middenvoetsbeentjes tonen een wat dikkere plek. Vermoedelijk toch een scheurtje/bteukje geweest.
Ik zou er niet langer mee blijven lopen maar mee terug gaan naar de arts, die weet het beter dan wij op bokt en kan je doorverwijzen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:45

Naar de huisarts gaan.
Ik snap niet waarom mensen daar zo lang mee wachten.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:39

Sorry,maar een fysio kan toch nooit een kleine breuk constateren.
Vraag verwijzing aan voor een foto van je voet.

Ik heb er een op mijn voet gehad, dacht ook is niks valt wel mee
Maar kon niet lang lopen.
Foto laten maken van mijn voet en bleek toch een breukje te zitten.
dus dat doen!!!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Zere voet, iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:52

Kan goed dat er iets niet klopt in je ligamenten of het omliggende weefsel. Voeten zijn zo complex. Zou je aanraden om terug naar de huisarts te gaan en overleggen of het nodig is er een mri van te maken.Kan goed dat er toch van alles stuk was.