Eenmaal op de grond vertrok hij in 1 lange stuip met zijn bek opengesperd en zijn tong achter in zijn strot geduwd. Zonder nadenken ben ik met mijn hand in z’n bek gegaan om die tong opzij te drukken (kreeg van de da het advies dat nooooit weer te doen). Enzo stopte evenement ademen, zijn lichaam ontspande weer. Op dat moment dacht ik dat hij dood was

Nadat hij opgestaan was kwijlde hij enorm en leek zijn coördinatie nog niet heel best te werken. Strompelen, met z’n pootjes achter hobbels en bobbels blijven hangen. Direct heb ik een dienstdoende dierenarts gebeld en zijn we de auto ingestapt.
Voor de aanval was hij toen al 2 dagen aan waterdunne diarree. Ook was het al een aantal dagen veels te heet. De dierenarts concludeerde dat hij uitgedroogd was, te weinig voedingsstoffen heeft kunnen opnemen met als resultaat een veel te laag zuurstofgehalte in het bloed (92%) en hartritmestoornis. Dit resulteerde in de aanval volgens de DA.
We hebben hem een maand op ander voedsel gehad om aan te laten sterken en bij een controle bij de DA leek alles weer hersteld te zijn.
Het ging goed tot gisteravond. Weer een epileptische aanval. Het gebeurde op exact dezelfde wijze: braken, achter achterhand aanrennen, vallen, 1 lange stuip, kwijlen, slechte coördinatie en herstel. Deze keer waren de omstandigheden wel anders: geen diarree en absoluut geen dagenlange hitte.
Ik weet niet precies wat ik wil bereiken met dit topic. Maar het even van me af schrijven voelt al fijn. Bedankt voor het lezen

Edit:
Morgenochtend hebben we een afspraak staan bij de DA voor bloedonderzoek
Monster in kwestie: