Ik speel al heel lang piano en nu ik nog bij mijn ouders woon, kan ik dat op hun mooie schimmel (en dit keer gaat het niet over een paard)

Maar nu het volgende, ik ga binnenkort (binnen 2 maanden denk ik) uit huis! Super leuk natuurlijk maar.. de piano kan niet mee. Het zou wel mogen van mijn ouders, maar dan moet hij helemaal verhuisd worden door een bedrijf en naar een appartement en wat niet ideaal is. Dus dat is iets voor een volgend huis. Maar ik weet dat ik het spelen enorm ga missen en als ik een langere tijd niet ga spelen mijn pianospel achteruit gaat en dat zou ik erg zonde vinden.
Om nog wel piano te kunnen spelen zou ik graag een digitale piano willen kopen, want een echte piano kost me teveel en is wederom niet praktisch. Ik wil wel graag een digitale piano/keyboard die:
- Kwalitatief goed is
- Klinkt als een piano
- Net zo veel toetsen heeft als een piano
- Niet voelt als plastic, de aanslag van de toetsen mag ook zeker wat zwaarder
- Pedalen erbij
Qua centjes ben ik zeker bereid om er wat voor neer te leggen maar liever niet boven de 1000 euro, eventueel 2e hands vind ik ook trouwens geen probleem.
Maar nu, wat zijn jullie ervaringen met keyboards? Welke is goed en welke juist niet?
Ik zie bijvoorbeeld op internet zoiets: https://www.thomann.de/nl/hemingway_dp_501_mkii_at.htm?sid=267781807d00d042df052bab5d3c2def
En dat ziet er naar mijn mening redelijk uit, maar op een plaatje vindt ik een instrument wel moeilijk beoordelen. (Ik wil zeker ook wel langs een winkel om dat soort dingen uit te proberen hoor, zou alleen niet weten waar dat kan).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!