Cat, hammer of iets anders...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 23:17

Ik mag dan eindelijk bijna een nieuwe telefoon, maar ben het einde zoek...

Ik heb nu een iPhone, maar deze laad nog slecht op, komt slecht muziek uit omdat alles vol stof zit. De hele achterkant is beschadigd door zand wat tussen het hoesje is gekomen.
Gelukkig had ik wel een redelijk bumper hoesje want hij is ook al vaak gevallen.

Ik doe lomp werk, veel in het stof en altijd buiten. Als het regent moet ie daar dus ook tegen kunnen. Ook van het vallen vanaf een paar meter hoog.

Nu heb ik al vele telefoons zitten bekijken, maar eigenlijk allemaal niet wat ik zoek. De 1 heeft een laag besturingsprogramma en de ander maar weinig geheugen.
Er moeten meerdere apps op gedownload kunnen worden (oa vanwege werk) dus niet dat ie bij 3 apps alweer vol staat.
Het besturingssysteem moet ook gewoon nog een paar jaar mee kunnen (dus geen Android 4.0 of zo)
Zoals hierboven al duidelijk gemaakt is, echt tegen stootjes kunnen en tegen stof en water.
En er moet natuurlijk een goede camera opzitten met flits (en een front camera natuurlijk)

Veel eisen die ik (nog) nergens heb kunnen terug vinden, maar wellicht kan iemand mij hier verder helpen...?

Onali

Berichten: 18474
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:21

Op zich heb je stof zelf in de hand door je telefoon regelmatig schoon te maken.
Kwa apps kan je een sd kaartje erin doen. Hoewel bij mij alles op de foon zelf staat.

En verder kunnen tegenwoordig veel telefoons tegen (spat)water.

Dus ik zie niet in waarom je er moeite mee zou hebben om een nieuwe uit te kiezen.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:33

Hoe heten die cases voor de iphone ook alweer..otterbox? Die schijnen iig goed te zijn tegen schokken en ook tegen stof enzo.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:54

Sony.
Ik heb nu een jaar een Sony Xperia XZ. Kan hem afwassen als ik wil :') ding is ondertussen ook al zo vaak gevallen... :o (het scherm heeft nu 1 inimini krasje, sleutels en telefoon in de zelfde zak is geen succes)
Qua opslag is hij voor mij helemaal prima, maar dat zal aan je voorkeuren liggen, er kan gewoon een SD kaart in. Sony geeft ook nog gewoon software updates uit, dus dat is top. Enige wat mij persoonlijk tegen staat is dat de accu niet vervangbaar is.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:55

Ik heb de umi hammer gehad. Geen succes, 2 keer terug gestuurd vanwege kapot scherm, toen dr vraag gekregen of ik een ander toestel wilde.
Dat heb ik gedaan, weet even niet meer welke ik toen kreeg, was in 2015.
Heb on de weg stuur periodr te overbruggen een s5 mini gekocht en ben daarna bij samsung blijven hangen.

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:50

Mijn man heeft een Cat. Hij is wel tevreden. Hij is veehouder en heeft de afgelopen 5 jaar al zeker 5 telefoons versleten, maar deze houdt het goed uit.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:09

Steeph schreef:
Sony.
Ik heb nu een jaar een Sony Xperia XZ. Kan hem afwassen als ik wil :') ding is ondertussen ook al zo vaak gevallen... :o (het scherm heeft nu 1 inimini krasje, sleutels en telefoon in de zelfde zak is geen succes)
Qua opslag is hij voor mij helemaal prima, maar dat zal aan je voorkeuren liggen, er kan gewoon een SD kaart in. Sony geeft ook nog gewoon software updates uit, dus dat is top. Enige wat mij persoonlijk tegen staat is dat de accu niet vervangbaar is.


Sony!! Wij zweren er hier thuis ook bij!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:19

Ik ben met mijn tweede cat telefoon bezig. De eerste heeft eerst ex lang gehad in soms zweterige zand omstandigheden. Daarna is ie naar mij gegaan. Paard auto honden er mee gooien. De enige telefoon die het overleefd. Ok na bijna 5 jaar trouwe dienst een krasje op het glas moest hij met pensioen ivm een gaar wordende accu en geheugenproblemen. Maar die had ook maar 2 gb :+

Nu een stap meer 16 en dat is ruim genoeg zolang je niet heel veel apps hebt maar veel fotos wel. :j

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:31

Ik heb een cat en was er erg blij mee. Het arme ding is al regelmatig tijdens het rijden in de bak in het zand gevallen, maar dan kan ik hem gewoon afwassen. Verder is hij al van trappen gevallen en is hij ook al onzacht in aanraking gekomen met beton. Ik heb hem nu bijna twee jaar en tot voor kort deed hij het steeds geweldig. Maar nu doet hij af en toe wat vreemd, misschien dat ik verkeerde apps geïnstalleerd heb, maar soms valt hij ineens uit. Ik hoop dat ik daar nog​ een oplossing voor vind, want ik ben erg gehecht aan deze telefoon.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 09:39

@onali, omdat die echt tegen een val moet kunnen. Als ik in de vrachtwagen zit, en soms met mijn onhandigheid snel eruit wil stappen wil die wel eens uit mijn broekzak schieten.
Zoals ik al aangaf heb ik niks aan spat water dicht, moet er 1 zijn die een regenbui echt overleeft.

Die cases kan ik eens naar kijken, dankjewel!

Sony ga ik ook eens naar kijken dankjewel!

Hammer heeft mij persoonlijk ook nooit zo aangestaan maar dacht misschien heeft er iemand hier wel goede ervaringen mee.

Cat lijkt mij toch ook de beste oplossing qua wat ik zoek, alleen heeft een lager besturingssysteem dus ik ben bang dat je daar over bijvoorbeeld een jaar niet meer de software updstes op kan toepassen en sloom etc gaat worden. Qua gb’s, er zullen juist wel meerdere apps op komen te staan ivm werk.
Welke cat’s Hebben jullie?

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:48

Samsung Galaxy X cover schijnt ook wel een stevige telefoon te zijn...

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:49

8nnemiek schreef:
Hoe heten die cases voor de iphone ook alweer..otterbox? Die schijnen iig goed te zijn tegen schokken en ook tegen stof enzo.


Ik heb een Otterbox om mijn Samsung.
Qua vallen en stoten is ie dit keer echt goed beschermd. Heb er een externe SD kaart in voor het geheugen.
Qua regen durf ik niet te zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:55

Ex had een van de eersten. 2gb twee simkaarten en echt voor werk(it)gebruikt. Stikvol apps En als navi met wielrennen en hardlopen enz. Die werd na 3 jaar wat te traag voor hem daarna heb ik hem nog ruim twee jaar goed kunnen gebruiken. Welke ik nu heb, type weet ik niet precies en foon is gister stiekum meegelift met iemand -O- :P komt vandaag weer terug. Kan nu niet nakijken.

Ik heb er op staan de meegeleverde software maar daarvan deel ook uitgezet :+ messenger, wordfeut en triviacrack. Dat is het :P _O- gebruik hem als foon voor messenger maar vooral als camera :j

Ben eens met auto over cat heen gereden oeps :')

Oja otterbox ex had ze voor zijn niet cat foons. Ik voor mijn ipad. Ben een goede gooier met dingen. Eens gevallen, ipad van tafel gemept daardoor, vliegles en landing op siergrind vloer. Alles heel.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:00

Cat heb ik ook naar gekeken maar vond ze vrij duur dus maar naar een alternatief gezocht.

Ben voor nu uitgekomen op het merk "trekker". Waterdicht, kan tegen een stootje en was niet te duur om hem gewoon te proberen.
Tot nu toe bevalt hij prima.
Grote voordeel vind ik ook wel dat hij gewoon makkelijk in en uit m'n broekzak gaat. Heb voor m'n iPhone een case gehad maar voordat ik m'n telefoon uit m'n broekzak had ging hij over op de voicemail :+ ook braken er stukjes vanaf waardoor hij niet goed meer afsloot en de telefoon alsnog vol stof en dus krassen zat.

De camera van het model dat ik heb is niet geweldig, zeker niet bij inzoomen maar voor mij voldoet het.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 10:09

@karuna, kijk dat moet ik hebben dat je met je auto erover kan rijden _O-
zou je willen laten weten welke jij hebt?

@palousa ik kan het merk niet, heb je een linkje of welke versie heb je ervan? Is ie op Nederlandse sites te bestellen?

Ik zit nu naar de cat S61 te kijken. Wel een vrij dure maar dan heb je ook wat, tenminste denk ik >;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:09

Cat, had ik al gemeld :j type moet ik wachten tot foon weer hier is vanmiddag. :+ oude tinker ook eens met stapper op de eerste cat gaan staan. Er in gebeten ook. :') meeste foons hiervoor verzopen in de regen. Tjsa honden moeten toch uit. En ivm brak lijf is foon voor nood bij wel handig. Hiervoor altijd internet loze openklap foons gehad.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:29

Trekker is een Frans merk, zal eens kijken of ik wat in Nederland kan vinden op internet

Oh hihi foutje, trekker is het type, Crosscall is het merk maar zal even zoeken

https://crosscall.com/nl

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 13:31

Bedoel inderdaad het type!
Dankje ik ga me eens inlezen daarover!

Denk dat het ook mee speelt dat ik wel eens mijn telefoon vast heb/mee moet bellen of zo als ik zulke vieze handen heb, zal ook niet heel goed voor d vinger scanner zijn :roll:


Afbeelding

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:34

Ik heb de cat s60, en ik heb inderdaad nu, na ongeveer 2 jaar, wat softwareproblemen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:38

Toffeltje schreef:
Ik heb de cat s60, en ik heb inderdaad nu, na ongeveer 2 jaar, wat softwareproblemen.


Daar ben ik inderdaad dus ook bang voor, en hij moet wel een aantal jaar (fatsoenlijk) mee gaan!
Hmm lastig joh dan misschien toch naar Sony kijken...

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:44

Ik had hiervoor een Samsung Galaxy Note 2, maar daar had ik dezelfde problemen als met de cat ook na minder dan 2 jaar, het kan dus ook wel aan mij liggen. Ik heb best veel apps op mijn telefoon staan en schoon niet vaak iets op...

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:52

Hmm dat zou dan inderdaad ook nog kunnen! Bedankt voor je antwoord.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:11

Vinger scanner daar begin ik niet aan met alle wondjes en viezigheid waar m'n handen altijd vol mee zitten.
Vieze vingers is voor mijn telefoon iig geen probleem, daar is hij ook voor gekocht zodat ik nog perse eerst m'n handen hoef te wassen ;)
Straks zal hij ook gebruikt worden op stal voor de administratie van de schapen.

Hoe lang hij mee gaat kan ik nog niet zeggen want heb hem pas een half jaar.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 15:47

Die crosscall trekker ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Welke uitvoering heb jij?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Cat, hammer of iets anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:04

Ik heb de M1 core maar er zijn inmiddels nieuwe modellen.

Nu met zulke vingers..Afbeelding
(Ben met gips bezig)
Reageert hij ook gewoon goed ;)