Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:Muizen eten zeker kattenbrokjes. Bij gebrek aan beter beginnen ze zelfs aan dingen als zeep.
Inderdaad alle eetbare dingen buiten het bereik van muizen. Zoals ik het lees, is het nu feest voor ze in jouw stal..
olijf schreef:Of misschien lopen er meer katten in de buurt?
Die kunnen er ook bij als jou kat naar binnen en buiten kan..
En een slimme kat heeft het zo door waar hij wat extra eten kan scoren.
snorkel1986 schreef:Gewoon de met 1 x perdag voeren .. Een handje.. Een kat die geen honger heeft zal geen muizen vangen bij ons krijgen ze brokjes voor bij voeding zeg maar reset vangen ze maar lekker zelf... mocht ik zien dat ze mager worden en weinig muizen signaleren krijgen ze vrij bij natuurlijk..
herous schreef:@ Tamary, dit is onze eerste poes en heb me wat moeten inlezen hierover (ben een hondenmens en heb al jaren honden maar nog nooit eerder een poes dus). En ik had gelezen dat poezen meerdere keren per dag eten. Vandaar het bakje met brokjes. Ik wel wel proberen met 3x per dag een kleine portie aan haar te geven. Tezamen met het afsluiten van alle voer gaat dit hopelijk verbetering geven.
SANEX schreef:Waarom vind je muizengif een smosboel? Wat heb je gebruikt? Ik heb al mijn voer afgesloten maar merk nu ook dat de muizen toch weer mijn opberghokje opzoeken, dus gelijk een bak muizengif neergezet. Van die rood bespoten gerstekorrels in een gifbak. Vind vaak 1 of 2 dooie muizen en heb dan het idee dat als de muizen hun dooie familie zien liggen ze wel wegblijven. Gebruik meestal maar 1 of 2 zakjes gif en dan is het weer rustig [ [url=m/MvcV7i.jpg]Afbeelding[/url] ] Wel om denken dat de kat dan niet de vergiftigde muizen opvreet
Anoniem schreef:Een kat is niet altijd de oplossing. Sommigen pakken ze wel, spelen er alleen wat mee of vreten ze op, anderen (die van mij bijvoorbeeld) zouden rustig tegelijkertijd uit één bakje eten met Pimmetje(muis)