Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:03

Ik heb bijna 2 jaar geleden bij Van Huet Petrie Sublime in honeycomb leer aan laten meten. En hoefde ook geen toeslag op speciaal leer te betalen ;)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:12

Ik heb voor de mijne ook niks bij hoeven te betalen voor de stiksels. Eigenlijk best logish, want alleen de kleur is anders en stikken moet je het toch. Het valt alleen wel onder maatwerk, dus dan betaal je meer, maar dat werd het sws toch al ivm met die gesp.

Volgensmij betaal je voor de duurdere modellen als de sublime en superior ook bijna nooit iets bij wat je ook kiest. Zag meerdere uitvoeringen voor allemaal dezelfde prijs en ook op de configurator verandert de prijs dan idd niet.

Nog steeds is de sublime in het lak met contrast zool echt m’n droomlaars, maar zat er momenteel helaas echt niet in qua budget. Als ik ooit geen arme student meer ben zullen ze er zeker komen <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:47

Mijn droomlaars was ook de Sublime. Alleen die prijs! Maar uiteindelijk toch voor de Sublime gegaan omdat hij gewoon het mooist stond en zat!
Ze blijven bijzonder in de kleur die ik heb <3

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:57

magootie schreef:
Mijn droomlaars was ook de Sublime. Alleen die prijs! Maar uiteindelijk toch voor de Sublime gegaan omdat hij gewoon het mooist stond en zat!
Ze blijven bijzonder in de kleur die ik heb <3


Jaa, heb die van jou al eens voorbij zien komen, vind die ook echt prachtig! In mijn geval zou ik alleen eerder voor zwart kiezen, aangezien dat beter bij m'n wedstrijdkleding past. Ik zou ze dan ook alleen daarvoor gaan gebruiken, anders vind ik het natuurlijk weer zonde. Maarja hoe vaak rijd ik nou wedstrijd... ik moet überhaupt nog gaan starten met wedstrijden met m'n paardje. Is binnenkort wel de bedoeling maar eerst maar eens kijken hoe alles gaat haha.

Ik had ze gisteren nog aan bij de Divoza aangezien die wel in mijn maat was. Echt ik had het ff zwaar toen... maar ben sterk gebleven en bij m'n besluit gebleven :D

caipirinha

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:27

Hier ook een paar petrie besteld, de sportive met blauwe honeycomb, een strook rode honeycomb en een witte piping

xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:18

Hoe hoog zijn jullie laarzen in de knieholte en wat meet je zelf?

(Ik heb hele gave laarzen gezien en durf ze hierom nog niet te bestellen)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:37

Ik heb maat 51 gekocht en zit zelf +- op 50

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 16:47

Afbeelding

Mijn nieuwe laarzen zijn binnen, ben er echt verliefd op. Helemaal mijn ding en ze zitten ook goed!

xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:17

Sterre98 schreef:
Ik heb maat 51 gekocht en zit zelf +- op 50


Bedankt voor het antwoord!
Ik ga ze gewoon bestellen :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:22

Vandaag onverwachts mijn laarzen al binnen gekregen. Ze zijn erg mooi geworden, alleen zit ik met een erg groot probleem. Ze passen namelijk helemaal niet :( Eén laars kreeg ik net dicht, maar de andere niet. Nu is ook al één van de ritsen gesneuveld toen ik de laars net aan had. Baal er enorm van. Het zijn de athene en deze heb ik ook al in dezelfde maten. Toen ik deze bestelde en voor de zekerheid nog in de winkel heb gepast, was dit het oude model. Sinds kort heeft Petrie blijkbaar het model veranderd en is de enkel nu smaller en is de laars voorzien van een neusje. Leuk en aardig, maar nu pas ik mijn laarzen dus niet... dit is dus ook niet wat ik besteld heb. Ik hoop maar dat Divoza dit netjes op wil lossen.

Dit zijn ze overigens:

Afbeelding

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:31

Misschien dat je het zo beter kan zien dat het model heel anders is. Ze zijn wel een stuk eleganter dan voorheen en lijken erg op de superior. Helaas paste ik dit model ook al niet. Ook is de schacht een heel stuk harder aan de buitenkant naar mijn weten. De binnenkant van de laars heeft dat overigens niet. Voor de mensen die ze misschien in de toekomst zouden willen bestellen. Ik vind ze wel mooier dan verwacht, alleen heb er nu alweer enorm de balen van.

Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:51

Begrijp ik goed dat je je laarzen gewoon hebt opgehaald zonder ze te passen? -O-

Ik heb dit ook eens gehad met laarzen (ook de Athene toevallig) bij Divoza. Verkeerd aangemeten, dus paste niet. In winkel ging toen ook direct de rits kapot. Dat is netjes opgelost, maar ik was de winkel nog niet uit..

Ik hoop dat ze nog wat voor je kunnen doen!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:22

_Bianca schreef:
Begrijp ik goed dat je je laarzen gewoon hebt opgehaald zonder ze te passen? -O-

Ik heb dit ook eens gehad met laarzen (ook de Athene toevallig) bij Divoza. Verkeerd aangemeten, dus paste niet. In winkel ging toen ook direct de rits kapot. Dat is netjes opgelost, maar ik was de winkel nog niet uit..

Ik hoop dat ze nog wat voor je kunnen doen!


Ik woon meer dan een uur rijden van het dichtstbijzijde filiaal af, waardoor ik ervoor heb gekozen ze op te laten sturen. Anders was me dit ook zeker niet gebeurd en had ik ze ook zeker niet meegenomen. Zo’n 1,5 jaar tot 2 jaar geleden heb ik ook athenes besteld bij de Divoza en dit was allemaal gewoon goed gegaan, dus ging er vanuit dat dit dit keer ook het geval zou zijn. Het zouden ook precies dezelfde maten moeten zijn als mijn andere laarzen. Ik hoop inderdaad ook dat Divoza het netjes op wilt lossen. Heb jij toen nog nieuwe laarzen gekregen of het bedrag terug gekregen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:48

Ik moet 2u rijden naar waar ik ze heb laten aanmeten en ben er inmiddels 4 keer geweest.

Eerste keer aanmeten.
Tweede keer ophalen, was helemaal niet blij. Maar werd aangereden ze eerst in te rijden en te kijken wat dat gaf. Ingestemd.
Toch terug, zeer teleurgesteld inmiddels in pasvorm.
4e keer weer opgehaald, zitten nu erg mooi.


Maar daar heb ik wel een paar keer 5-6u tijd aan gehangen.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:48

poes schreef:
Ik moet 2u rijden naar waar ik ze heb laten aanmeten en ben er inmiddels 4 keer geweest.

Eerste keer aanmeten.
Tweede keer ophalen, was helemaal niet blij. Maar werd aangereden ze eerst in te rijden en te kijken wat dat gaf. Ingestemd.
Toch terug, zeer teleurgesteld inmiddels in pasvorm.
4e keer weer opgehaald, zitten nu erg mooi.


Maar daar heb ik wel een paar keer 5-6u tijd aan gehangen.


Dat is dan ook vervelend gegaan zeg. Als het nodig is wil ik er ook wel heen rijden, als het dan wordt opgelost. Het vervelende is dat mocht het net zo gaan als bij jou, het weer enorm veel tijd gaat kosten idd en daarop komen ook nog de benzinekosten. Ik had expres precies dezelfde laarzen besteld als ik al had met het idee dat het vrijwel niet mis kon gaan. Daar kom ik dus nog wel op terug haha.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:30

Benzine hoef ik gelukkig niet te betalen. Mij kost het enkel tijd. En kijk, ik was er ook niet blij lee, maar het was wel maatwerk en dat is niet simpel helaas. Je weet dat de kans erin zit. Rechts kon mijn hele hand erbij en ik vond ze algemeen veel te ruim. Maar het lijkt nu goed opgelost wel.

Ik snap je wel hoor. Zeker als je benzine zelf miet ophoesten.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:48

poes schreef:
Benzine hoef ik gelukkig niet te betalen. Mij kost het enkel tijd. En kijk, ik was er ook niet blij lee, maar het was wel maatwerk en dat is niet simpel helaas. Je weet dat de kans erin zit. Rechts kon mijn hele hand erbij en ik vond ze algemeen veel te ruim. Maar het lijkt nu goed opgelost wel.

Ik snap je wel hoor. Zeker als je benzine zelf miet ophoesten.


Jaa dat klopt, de kans is er altijd, alleen heb ik niet echt maatwerk volgensmij. Ik heb de laars besteld in een een bepaalde hoogte, kuitmaat en schoenmaat. Verder is er niks opgemeten of iets dergelijks. Ik heb ook precies dezelfde maten besteld als ik al had, daardoor was ik er erg verbaasd over dat ze totaal niet pasten. Ze zijn wel aangegeven als maatwerk, doordat ik 1cm lager had dan standaard volgensmij. Jij had “echt” maatwerk neem ik aan, waarbij alles op meerdere plekken is opgemeten?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:04

Ik had echt maatwerk inderdaad :j

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:26

Lottekuhh_x schreef:
Heb jij toen nog nieuwe laarzen gekregen of het bedrag terug gekregen?


Ze hebben voor mij toen nieuwe laarzen besteld. Uiteindelijk zat daar ook nog een vakantieperiode tussen, dus heb ik van bestellen tot levering bijna een half jaar moeten wachten. Als tegemoetkoming kreeg ik bij ophalen van de goede laarzen een laarzentas cadeau. Vond ik heel netjes!

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:23

Vanmiddag nieuwe Padova’s besteld *\o/*
Het is nog even afwachten of ik in de standaard maten pas met mijn lengte.
Benieuwd hoe de kwaliteit zich verhoudt met de prijs.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:42

Prachtlaarzen zeg, maar wat zal je balen lottekuh...
Ga duimen op fijne service bij divoza.

Wat kosten deze bovenstaande ongeveer als ik vragen mag?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:22

Only2Bianca welke bedoel je?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:06

Ik ben vandaag langs de Divoza geweest en ben heel vriendelijk geholpen. De laarzen worden teruggestuurd en bij de wreef/enkel tot halverwege de laars een halve centimeter opgerekt + de rits wordt gemaakt. Geen idee of dit genoeg zal zijn, maar anders kan het altijd nog meer. Gelukkig heb ik er geen haast bij, aangezien ik ze als wedstrijd laarzen voor ogen had en mijn paard op het moment helaas niet fit is. Divoza was trouwens erg verbaasd over de laarzen. Ze vonden ze erg op de superior lijken, maar dat waren ze toch weer niet. Het is dus waarschijnlijk niet goed gecommuniceerd door Petrie dat het model veranderd is, aangezien zij totaal niet op de hoogte waren. Al met al wordt het opgelost en hopen we maar op het beste.

@Only2Bianca. Ik weet niet precies welke je bedoelt, maar die van mij koste normaal 510 euro (incl. maatwerk, maar de voet kan niet op maat gemaakt worden. Ik heb er maar 382,50 euro voor betaald door de 25% korting op een artikel naar keuze. Blijkbaar had ik wel maatwerk, alleen meet Divoza de kuit maar op één plek. Het schijnt anders nog vaker mis te gaan of de laarzen worden er niet mooier van qua model. Ik heb alleen niet helemaal de standaard laars, doordat ik voor de gesp van de superior in het lak heb gekozen. Dit koste me overigens niks extra.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:41

Wat fijn dat de laarzen zijn teruggenomen, ga duimen dat 1 aanpassing voldoende is!

Bedankt voor het antwoord, altijd fijn die korting +:)+ Ik ga sparen!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:33

Nette service van divoza! +:)+

Heel erg benieuwd hoe ze straks zitten!