ik ben even ten einde raad...
ik ken mijn paard nu al ong 2 jaar en ik had vroeger al eens gemerkt dat hij redelijk hard op merries reageerde, als er een merrie naast hem op de wei stond ging hij echt showen en blazen en zich echt groot maken. nu denk ik wel dat elke ruin dit doet...

mijn paard staat naast een merrie gestald, en als ze weg is bv gaan rijden... dan flipt mijn paard echt dan roept hij shot hij tegen z'n stal dan is er niks mee aan te vangen...
maar nu al ongeveer 2 weken is er een nieuwe merrie bijgekomen op stal maar het is echt echte merrie met kuren

ze hadden hem naast de merrie gezet op de wei en mijn paard wou bijna door de draad gaan om bij de merrie te geraken, als ik hem van de wei haal dan let hij echt totaal niet op mij en begint hij zich als een hengst te gedragen en heb ik er helemaal niks over te zeggen...

nu vandaag ook... ik ging hem uit de wei halen en hij stond al te blazen zn nek krullen en met zn benen te zwaaien zeg maar dus ik haal hem voorzichtig uit de wei en ik moest de merrie passeren en toen begon het weer... toen ik hem wou opzadelen stond hij weer te blazen enzo . dus ik begin te rijden met hem en hij vertrekt ineens omdat de merrrie nog op de wei stond en hij begint te blazen krult zijn nek en ik heb helemaal niks te zeggen over hem...

ik begin echt ten einde raad te komen... ik weet helemaal niks over klophengsten maar op stal zeiden ze al dat dat precies zo was dus ben beginnen googlen maar ik vind zo veel verschillende dingen...
wat zijn nu de kenmerken van een klophengst en hoeveel kost zo'n test? en wat kun je hier aan doen?
ik wil hier absoluut geen haat over, schiet me niet dood als ik helemaal verkeerd ben maar ik weet totaal niet waarom hij dit doet...
mvg zina