Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 12:38

Hoi,

Alvast voor 2020 als ik waarschijnlijk vanaf februari een half jaar bij het nioz mijn tweede master project ga doen, ben me aan het oriënteren op stalling. Vooral ook om een beetje een prijsindicatie en alvast te kunnen sparen, want ik ben en blijf een student. En nu kleine bedragen opzij leggen gaat beter dan grote bedragen opzij leggen. Ik zal zelf dus verblijven op de Potvis vlakbij waar de veerboot afmeert en eigenlijk moet de afstand fietsbaar zijn vanaf daar. Verder moet er ook plek zijn om mijn sulky te stallen.

Dan nu mijn harde eisen:
- onbeperkt droog hooi (absoluut geen voordroog)
- eigen voer (eentje heeft nogal door bloedworm vernielde darmen)
- volpension (vooral als de stal verder zit dan ik doordeweeks fietsbaar acht)
- Zadelkast die op slot kan voor de spullen.
- Plek voor mijn sulky achter slot

En mijn minder harde eisen:
- 24/7 buiten met schuilstal
- Als ze s nachts op stal gaan, gezamenlijk in 1 stal, dat zijn ze zo gewend. (Anders krijg je erg hard hinnikende pony's)
- Geen weidegang (als dit niet kan, moet het paardengras zijn en absoluut geen koeiengras)
- Goede uitrijmogelijkheden
- Minstens een verlichte buitenbak, maar ik heb nu helemaal geen bak dus dat zou al luxe zijn.

Dus weet iemand stallen die eventueel geschikt zijn graag, want ik weet niet wat er daar allemaal is. Dan zou ik komende zomer even Texel gaan bezoeken zelf om de stallen in het echt te bekijken. Maar dit is dus puur even een oriëntatie topic dat ik alvast open. Een paddock paradise zou ik echt helemaal geweldig vinden voor ze.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:00

Misschien kan je informeren bij manege Kikkert of er plek is in hun winterweide maar om eerlijk te zijn weet ik niet of ze aan je eissen kunnen voldoen. Als je dicht bij de veerboot een stal zoekt en goede uittijmogelijkheden zoekt dan kan je beter zoeken in de buurt van de Koog waar je kan rijden in het bos en duin. Bij de veerboot is meer kale polder. De Koog is met de bus prima te bereiken

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 15:12

De Koog is ook nog wel prima te doen als fietsafstand op zich. Ik ben niet vies van ver fietsen, de bus is nogal duur op Texel. Ik wil eigenlijk gewoon meten of het haalbaar is om ze naar mij toe te halen ipv dat ze in Friesland blijven staan. Het is voor ongeveer 6 maanden dus niet korte termijn stalling zoals Kikkert biedt, want naast dat ik al zie dat ze uitbreken uit die stallen zou het uitmesten dan niet haalbaar zijn.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:08

Ik snap je laatste opmerking niet.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Oriëntatie stalling Texel 2 Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 17:12

De Kikkert biedt vakantie stalling aan. Maar die stallen lijken me niet shetproof, want die kruipen tussen die stangen door. In ieder geval, dat zie ik Alex nog wel doen, daarnaast is het zelf mesten. Maar verder kan ik ze altijd vragen voor reguliere stalling.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:21

Je kan hier informeren of het mogelijk is: http://www.ruigehoogte.nl/ . Er staat wel weidegang bij, maar wie weet kunnen ze ook een stuk zandgrond voor je afzetten. Volgens mij is trouwens het gras op Texel redelijk arm gras, het is in elk geval allemaal zandgrond.