Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 07:19

Dilan93 schreef:
Petrichor schreef:
Poeh echt in de buurt volgens mij niet, meeste is meer richting de Veluwe geloof ik, al is dat voor ons opzich geen probleem. Maar vooralsnog gaan we de komende tijd alleen maar heel hard trainen. :D

Dat probleem heb ik ook. Woon zelf in Oud-Vossemeer (Zeeland) en Titane staat in Wouwse Plantage (NB), geloof dat de dichtstbijzijnde endurance wedstrijd in Breda is (als die nog steeds plaatsvind)

Oo dan woon je hier vlakbij! Ik woon in Tholen :P Ahjaa wedstrijden zijn altijd verweg, wen je wel aan :P

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:12

Dat is dichtbij ja :D
Staan jouw paarden op het eiland? Of dichter in de buurt van het bos?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:13

Tussen Tholen en Poortvliet, dus idd op het eiland haha

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:15

Train je dan in de polder, of ga je vaak met de trailer op pad?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:30

Ligt er aan haha, train vaak op de het land hier en ga inderdaad ook regelmatig op pad in huijbergen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:14

Inmiddels ben ik begonnen in het boek van Esther Groen, leest erg fijn. :D

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:34

marsyl schreef:
Mag ik vragen welke je hebt scooby? Ik heb ook een hartslagmeter van Polar de xs300 of zoiets, echt een 'oudere' versie maar werkte altijd prima. Nu krijg ik m met geen mogelijkheid meer in werking.. hoe nat ik de vacht maak, hij zegt steeds check wearlink. Terwijl als ik ga hardlopen (heb ook een humane band met dezelfde wearlink die je los kan klikken en zo voor zowel paard als mens kan gebruiken) ie het gelijk doet en de hartslag keurig aangeeft. Heb je misschien nog tips? :o

Is het gelukt ondertussen...?

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:30

Nee krijg m niet aan helaas :( ik las dat de elektroden dan misschien kapot konden zijn? Ik heb deze hartslagmeter echt al minimaal 8 jaar dus..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:11

Mijn Uk is vrijdag onderuit geschoven met binnen zetten, met zijn rechterbil op de stoep geklapt. Schaafwonden aan zijn sprong en 1 op zijn kont. Stalhouder heeft ze meteen netjes verzorgd. Gelukkig zag het gister alweer helemaal mooi droog uit en valt de zwelling heel erg mee. In stap is er niks te zien aan zijn lopen. Zaterdag een ronde met hem gewandeld en verder staat hij de hele dag op de wei met 2 andere ruinen die elkaar wel in beweging houden. Wil hem sowieso een week rust geven. Hoe lang zouden jullie rust geven?
Train hem normaal 3x per week een half uur. Pas 5 maanden onder het zadel dus hij staat nog niet vol in training.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:34

Rust: zo lang als nodig en liever iets te lang dan iets te kort, denk ik. Misschien een goed moment voor een vakantie? Doet die jonkies vaak ook mentaal erg goed!

Gisteren heb ik voor het eerst een kwartiertje buiten gereden met Geisli sinds zijn plotselinge kreupelheid en toen dat over was, had hij 5 weken vrij.

Afgelopen 2 weken eerst wat gewandeld en aan de longe/hand gewerkt. De stapknop zat er gister niet op, hij wilde 1 ding en dat was draven. Op zich best een goed teken, maar ik ben zelf nu heel bezorgd en voorzichtig geworden. Vandaag en morgen zien hoe hij in de wei loopt, spannend...

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:30

marsyl schreef:
Nee krijg m niet aan helaas :( ik las dat de elektroden dan misschien kapot konden zijn? Ik heb deze hartslagmeter echt al minimaal 8 jaar dus..

Hmm dat zou ook kunnen niet iemand in de buurt met elektroden..?
Batterij van je zender is niet leeg.?

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:36

Zal eens rondvragen ja! Nee zender is zeker niet kapot want die gebruik ik ook bij mezelf met hardlopen en dan pakt ie de hartslag acuut dus..
Heb jij ook die GPS g1 sensor? Ding doet het prima maar geen idee wat ik ermee kan aflezen 8-)

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 05:59


marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:56

Oh ik dacht dat wij dezelfde hadden haha.. ik heb echt nog een oudere versie als die van jou O:) dr zit een gps band bij, zo heet die! Werkt dus perfect maar wat ik er verder mee kan geen idee.. dacht als jij mogelijk dezelfde had dat je wist wat je ermee kon doen verder :o

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:39

Ik heb een polar zender met een lege batterij.. iemand enig idee waar je zoiets kunt laten vervangen?

Even iets heel anders... zijn hier mensen die op de Utrechtse heuvelrug trainen? Ik rijd zo nu en dan een paard van iemand anders die in de buurt van doorn staat en zou het leuk vinden om samen met iemand een rondje te rijden!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:58

Kan je deze niet zelf open maken? Bij de mijne lukt dat wel, anders weet de horlogekraam op de markt er wel raad mee of een juwelier die ook horloges verkoopt.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:10

De hele oude kunnen niet zelf vervangen worden .
Er is een lijst van dealers die dat doen.
Ik heb het toen bij een juwelier laten doen.

Die ik hierboven plaatste kun je zelf vervangen.
Welke heb jij?

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:04

Pascalle90 schreef:
Ik heb een polar zender met een lege batterij.. iemand enig idee waar je zoiets kunt laten vervangen?

Even iets heel anders... zijn hier mensen die op de Utrechtse heuvelrug trainen? Ik rijd zo nu en dan een paard van iemand anders die in de buurt van doorn staat en zou het leuk vinden om samen met iemand een rondje te rijden!


Ik train bijna altijd op de utrechtse heuvelrug en vind het erg leuk om met iemand samen te gaan. Ik rij altijd tussen Leersum, Amerongen, Elst en Veenendaal.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:17

Mijn puppy is alweer uit zijn zadel gegroeid. In 3 maanden tijd met 2x 2 weken rust.. en al zoveel veranderd.
Gelukkig denkt de zadelmaker dat hij het met anders opvullen nog kan aanpassen.
Hopelijk lukt dat, want hij is vast nog niet uitgegroeid. 
Meteen mijn GM gepast, van de zomer was dat echt geen optie. 
Maar hij is er al bijna ingegroeid, wie weet of Gaston Merciers aan te passen zijn?

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:13

Ethelate schreef:
Mijn puppy is alweer uit zijn zadel gegroeid. In 3 maanden tijd met 2x 2 weken rust.. en al zoveel veranderd.
Gelukkig denkt de zadelmaker dat hij het met anders opvullen nog kan aanpassen.
Hopelijk lukt dat, want hij is vast nog niet uitgegroeid. 
Meteen mijn GM gepast, van de zomer was dat echt geen optie. 
Maar hij is er al bijna ingegroeid, wie weet of Gaston Merciers aan te passen zijn?


Is bijna niet aan te passen. Als je al wat wil aanpassen moet ie naar Frankrijk gestuurd worden. Voor mij dus ook een reden dat ik niet voor zo’n zadel ben gegaan, ondanks dat ze heerlijk zitten.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:25

Pascalle90 schreef:
Ethelate schreef:
Mijn puppy is alweer uit zijn zadel gegroeid. In 3 maanden tijd met 2x 2 weken rust.. en al zoveel veranderd.
Gelukkig denkt de zadelmaker dat hij het met anders opvullen nog kan aanpassen.
Hopelijk lukt dat, want hij is vast nog niet uitgegroeid. 
Meteen mijn GM gepast, van de zomer was dat echt geen optie. 
Maar hij is er al bijna ingegroeid, wie weet of Gaston Merciers aan te passen zijn?


Is bijna niet aan te passen. Als je al wat wil aanpassen moet ie naar Frankrijk gestuurd worden. Voor mij dus ook een reden dat ik niet voor zo’n zadel ben gegaan, ondanks dat ze heerlijk zitten.


Er is wel het e.e.a. aan te passen, maar dan moet hij idd naar Frankrijk. Is op zich wel te doen. Ze spreken goed engels.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:07

Is hier iemand bekend met de omgeving “America” (Limburg) ik ga komend weekend naar center parks het meerdal en denk erover om mijn paard mee te nemen zodat ik lekker 2 dagen kan trainen.
Belangrijkste vragen:
Kan je hier leuk rijden?
Is er een manege oid in de buurt waar ik een stal kan huren?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:47

Stal de Brem is redelijk in de buurt. Je kan trainen op het parcours van Ysselsteyn. Deze is ook niet echt ver van het Meerdal.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:34

En in de schadijker bossen kun je heerlijk rijden! Zijn geen echte "ruiterroutes" maar je kan met je paard toch echt een paar uurtjes erop uit! Je mag me pb-en voor verdere info ik woon daar vlakbij! Stal de Brem zou je idd evt kunnen vragen, verder evt bij de peelbergen, maar als die stallen hebben zijn het wel in een tent. Die hebben alleen een giga gebouw met rijhallen maar geen vaste stallen alleen tentstallen. Maar je zou het kunnen proberen. Voor hoeveel dagen ga je?

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:57

Pascalle90 schreef:
Is hier iemand bekend met de omgeving “America” (Limburg) ik ga komend weekend naar center parks het meerdal en denk erover om mijn paard mee te nemen zodat ik lekker 2 dagen kan trainen.
Belangrijkste vragen:
Kan je hier leuk rijden?
Is er een manege oid in de buurt waar ik een stal kan huren?


Mark Rutten van Ysselsteyn even een berichtje sturen. Die zit in die regio.