[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:06

MelanieB schreef:
Iets van een Bucas liner extra Nieky?

Hier nog steeds opzoek naar een minimaal 200 (liefst 250) gram hals voor aan de rhino in pony maat, liefst van rhino zelf ivm fijne lengte.
Horze heeft wel 150 gram rhino in XS. Volgens horseware site heeft Rhino geen XS hals los maar heb ze toch echt liggen.
Maar heb nog amigo 150 gram hals eventueel maar die worden hier regelmatig gesloopt en minder mooi qua lengte.
Dacht slim te zijn en die van PE te kopen, maar die gaan weer dmv klitteband a la bucas systeem. :Y) -O-


En een bevestiging in die hals laten maken dan? Is redelijk makkelijk zo'n stukje van de Horseware dekens erin te (laten) maken. Of klittenband aan de buitenkant te laten zetten.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:15

Rhino heeft al de bevestigingen voor de hals, heb er nu een 0 gram hals aan.
Edit: ik snap al wat je bedoelt. Ja dat zou wel kunnen idd, maar tis nog best ff wat werk 4 bevestigingen per deken en dan 5 stuks.

Klitteband aan buitenkant dan idd, maarja op 5 dekens is dat nog best wat werk... Is iig nog een laatste optie inderdaad. :))
Is iig minder werk dan optie 1

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:30

Geen schoenmaker die dat kan doen? Ik had een schoenmaker die vanalles aan mijn dekens maakte, kosten vaak maar een paar euro.

Wat hebben jullie vandaag op je paard liggen? Vind t zelf wel even schakelen nu de zon ook weg is vandaag.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:03

Fairytail schreef:
Geen schoenmaker die dat kan doen? Ik had een schoenmaker die vanalles aan mijn dekens maakte, kosten vaak maar een paar euro.

Wat hebben jullie vandaag op je paard liggen? Vind t zelf wel even schakelen nu de zon ook weg is vandaag.


Geschoren. Oude 350gr met hals

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:08

Ik heb ze geschoren onder 200 en 250 buiten met hals

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:12

Fairytail schreef:
Geen schoenmaker die dat kan doen? Ik had een schoenmaker die vanalles aan mijn dekens maakte, kosten vaak maar een paar euro.

Wat hebben jullie vandaag op je paard liggen? Vind t zelf wel even schakelen nu de zon ook weg is vandaag.


Mijn paard (normaal gesproken koukleum) houdt het verrassend goed onder een 100 gram. Weliswaar ongeschoren, dit is het eerste jaar dat ze ook eindelijk een klein beetje wintervacht krijgt *\o/* Heel fijn voor een 24/7-buitenpaard.

XladyX

Berichten: 1331
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:37

Hier nog steeds onder 100 gram + 100 gr hals. Geschoren, maar niet zo kaal meer als enkele weken terug. Het wordt nu in de loop van de week weer warmer, dus ik laat het even zo. Als het daarna koud wordt komt het onderdeken erbij.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:39

Hier ongeschoren onder 100gram. Mijn 200gram liner is vertraagd dus ik heb op dit moment ook nog niet meer :Y) .
Maar de had het gisteren totaal niet koud en voor morgen krijgt ze nog een 0grams hals op tegen de regen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:08

Ik ben op zoek naar een regendeken met fleecevoering. Al een paar dagen, maar ze zijn of elke keer uitverkocht, of niet de goede maat of allebei :+ Heeft er iemand nog een idee waar ik dit kan kopen? Ik heb de mainstream verkopers al gehad.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:17

Welke maat ben je nodig dan?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:28

Die van mij staat ook onder 100, ga zo kijken hoe ze er bij staat.

Dan nog een vraag, hebben jullie meerdere regendekens? Mijne was met de vorige bui doorweekt, gooien jullie zo'n zware natte deken dan gewoon op of wissel je dan?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:28

Yvank_ schreef:
Welke maat ben je nodig dan?

185.

XladyX

Berichten: 1331
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:30

Fairytail schreef:
Die van mij staat ook onder 100, ga zo kijken hoe ze er bij staat.

Dan nog een vraag, hebben jullie meerdere regendekens? Mijne was met de vorige bui doorweekt, gooien jullie zo'n zware natte deken dan gewoon op of wissel je dan?


Dat ligt er een beetje aan, ik laat ze meestal op zodat ze het beste drogen (mits paard eronder niet nat is natuurlijk), maar als ik 'm af heb gehad om bv te trainen dan leg ik niet het koude natte deken weer terug op. Dan heb ik inderdaad een reserve (oude) regendeken.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:31

Fairytail schreef:
Die van mij staat ook onder 100, ga zo kijken hoe ze er bij staat.

Dan nog een vraag, hebben jullie meerdere regendekens? Mijne was met de vorige bui doorweekt, gooien jullie zo'n zware natte deken dan gewoon op of wissel je dan?


Ik probeer altijd wel te wisselen. Vind het altijd zo vies, zo'n natte deken.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:39

Daarom probeer ik idd meerdere dekens te hebben. Ik neem ook wel eens een deken mee naar huis om goed te drogen op zolder zodat ie de volgende dag droog op het paard kan :=

Ik zag dat Nika ook fleecegevoerde dekens had!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:42

Hier ook 2 outdoordekens per paard: een 0 en 100 grams die ik combineer met liners. Op die manier heb ik altijd een droge deken achter de hand en kan ik alle kanten op qua combinaties.

Een kleine nieuwe uitdaging: dekens mogen niet meer op stal hangen. Dat wordt dus met vieze, natte dekens slepen en meenemen in de auto deze winter, blegh...

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:44

Isabel_k schreef:
Ik ben op zoek naar een regendeken met fleecevoering. Al een paar dagen, maar ze zijn of elke keer uitverkocht, of niet de goede maat of allebei :+ Heeft er iemand nog een idee waar ik dit kan kopen? Ik heb de mainstream verkopers al gehad.


Ik heb net voor t weekend een horsegear regendeken met fleece besteld bij horsefitshop :)

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:50

Ik twijfel welke deken ik op leg vanavond?
Het gaat van vanavond plus morgen de hele dag regenen enongeveer 9 - 4 graden.
Ze is ongegeschoren maar weinig vacht max 1.5 cm.
Leg ik best 0 gram ongevoerd of 100 gram regendeken?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:57

Ik zou voor 100 gram gaan denk ik.. maar ik ben net zo'n twijfelkont hoor haha mijn paard met dikke vacht staat onder regendeken met fleece en ik twijfel nog voor 150 grams vannacht..

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:09

Ik heb geschoren de smartex medium opliggen, voelde hij prima onder. Ook met rijden lekker soepel dus hij lijdt geen kou aan de spieren.

Ik vroeg hier eerder welke deken jullie onder de smartex zouden leggen als het vriest, ik heb wat over die liners opgezocht ( leek kwa dekens hoor :+ ) maar ik kan mij niet herinneren dat mijn smartex die bevestigings punten heeft, zonder blijft dat ding wss niet liggen wel?

Blijft dat uberhaupt goed liggen zonder singels?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:14

Heeft jouw smartex klittenband voor de hals?
Sowieso hebben de liners van bucas singels dacht ik, of bedoel je liners van andere merken onder de bucas?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:05

Hier waren ze comfortabel onder de 100grams dus maar zo gelaten. Nog een weatherbeeta mogen passen maar die trek ik zo over de schouder heen dus ook dat is wellicht niet de beste deken. Fedimax reageerd nogal onvriendelijk toen ik navroeg over eventueel ruilen dus durf die gok ook niet aan. Toch maar weer de PE site checken, of misschien op de gok een wug van kramer?

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:10

Hier vanmiddag 300gram opgegooit ivm hij niet echt warm onder zijn 200gr deken stond het waait hard en is ong 4graden. (wat nu weer omlaag gaat vanacht).

Nu nog even zoeken naar een 400+ onderdeken voor de zekerheid.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:49

Wijslander schreef:
Een kleine nieuwe uitdaging: dekens mogen niet meer op stal hangen. Dat wordt dus met vieze, natte dekens slepen en meenemen in de auto deze winter, blegh...


Huh waarom?!

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:53

Hoi iedereen heb een vraagje ivm met de Bucas Irish Turnout Extra 300gr.
De deken voelt voor de 300gr, erg dun aan.. Is dat normaal? Mijn andere dekens van 300gr, zijn qua volume veel 'voller'..
Want er staat dat deze deken van 8 tot -10 graden kan opgelegd worden maar ik vond dat mijn paard daarstraks maar net goed aanvoelde qua lichaamstemperatuur..
Op het labeltje aan het deken zelf staat "Irish Turnout" en niet "Irish Turnout Extra".. Dus ben aan het twijfelen of ze niet perongeluk een verkeerde deken in een zak hebben gestoken..

Hopelijk heeft iemand van jullie hier een antwoord op! :)