Beschuit met muisjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 14:27

Afbeelding

Hoi! :D

Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik die foto nooit gemaakt heb toen ik een fokproject had vanuit school.. Totdat mijn zus dezelfde opleiding ging doen :)) Ook haar muizen begrepen het paren niet helemaal, dus in de herfstvakantie nam ze niet één, niet twee, maar DRIE hoog drachtige muizen mee naar huis. Haar eigen projectmuis en twee reservemuizen.
Het eerste nestje hebben we heel goed kunnen volgen en bestaat uit zeven jongen. Het tweede nestje heeft 6-8 jongen maar wordt verstopt door moeders. Het derde nestje (haar eigen projectmuis) bestond uit twee en een halve muis toen we ze vonden, gelukkig heeft ze de overige twee wel heel gehouden maar we laten dat nestje nog helemaal met rust om te voorkomen dat ze de overgebleven twee ook op eet.

Er zullen 8 dames hier bij ons groepje van 5 blijven, twee moeders en 6 baby's. De rest gaat terug naar school of mag naar een nieuw thuis. Uiteraard heb ik ze al een aantal keer vastgelegd, en het leek me wel leuk om dat hier te delen :D

02. Natuurlijk begonnen ze als lelijke roze wormpjes. Het was meteen te zien dat ze allemaal zwarte ogen hebben.
Afbeelding


03. Na een aantal dagen was het pigment al duidelijk te zien en bleek het een heel gemengd nestje te zijn <3
Afbeelding


04.
Afbeelding


05. Weer een paar dagen later begonnen de haren te groeien en werden de kleuren duidelijker <3
Afbeelding


06. Nu beginnen ze echt super leuk te worden <3 Gisteren loerde er al eentje door een spleetje dus de oogjes kunnen ook elk moment open gaan!
Afbeelding


07. Dit zijn de mannetjes. De andere vier zijn vrouwtjes en zullen hier blijven wonen, maar die wilden niet meer stil zitten voor de foto :+
Afbeelding


08. Man 1
Afbeelding


09. Vrouw 1
Afbeelding


10. Vrouw 2
Afbeelding


11. Vrouw 3
Afbeelding


12. Man 2
Afbeelding


13. Man 3
Afbeelding


14. En tot slot vrouw 4 :D
Afbeelding


15. Als afsluiter nog even mijn bejaardensoos :)) Deze staan allemaal zo'n beetje op instorten dus een jongere garde is niet verkeerd :=
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Mocht iemand nog muizen willen pb dan maar even, helaas kunnen we ze niet allemaal houden :P

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:16

Hahah die eerste is echt geweldig! :D Wat zijn ze leuk zeg. <3

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 17:50

Dankje! :D

Vanmiddag zijn alle oogjes open gegaan, echt zooo lief <3

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:29

Oooh wat zijn die lief! <3

Hoe zijn die muisjes nou als huisdier? Zijn het meer kijkdiertjes die je bezig houd met inrichting van hun verblijf of komen ze ook af en toe wel even knuffelen?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:33

Och zo lief! <3 Doet me weer denken aan de periode dat ik zelf muisjes had als huisdier, ze zijn zo leuk!

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 21:00

Bedankt!

Ik heb ze zelf nu vooral als kijkdiertjes, maar ze kunnen behoorlijk tam worden. Ik zie wel eens filmpjes van muizen die zo op je hand klimmen. Mijn eerste groepje gaf ik altijd stukjes brood of snoepjes uit de hand, die kwamen dat echt halen en kon je redelijk makkelijk oppakken. Mijn huidige muizen zitten in een grote glazen bak en dat is toch lastiger omdat je ze van bovenaf benadert. Op een na komen ze wel altijd kijken als ze ons horen, maar je hoeft niet te proberen om ze aan te raken. De nieuwe groep gaan we eerst een tijdje in een kooi houden die aan de voorkant open gaat, misschien worden deze dan wel wat tammer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:04

Aah beschuit met muisjes. Hoe zoet.

Wat zijn alleen projectmuizen?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:04

Da's een dik belegd beschuitje.

Ze zijn echt leuk en wat leuk dat we ze zo een beetje kunnen volgen.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:30

Ohjee, niet goed voor mij dit! Ik werk op school ook veel met muizen en wil ze het liefst thuis hebben maar nooit gedaan. Kriebelt met zulke foto's wel weer hoor :')
Proficiat met jullie kroost <3

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 22:30

Bedankt! :D

Karuna, deze muizen zijn allemaal (op de bejaarden na) onderdeel van een fok project van de opleiding van mijn zus. Elke student krijgt een mannetje en een vrouwtje en moet hier een verslag over maken. De 'eigen' muis van mijn zus noemen we haar projectmuis, de andere twee reserve muizen omdat die niet perse alleen voor haar bedoeld waren.

Ik kan het aanraden XjesLiess! Maar ik zou ze wel alleen in een schuur of aparte kamer willen. De lucht is vaak wat minder leuk :P

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Re: Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:29

Ja dat lukt niet, enkel op mijn kamer zou kunnen maar dat is niet zo prettig kwa geur :+

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beschuit met muisjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:16

Hoe krijg je ze ze schattig in een rijtje op de foto als ze eigenlijk al niet tam zijn? dat krijg ik bij mijn tamme gerbils als niet voor elkaar, zelfs niet voor snacks!

Die foto van dat rijtje met trotse mams ernaast die is echt ZO schattig, die zou wat mij betreft zo op een muizencalender kunnen, geweldig

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 16:44

XjesLiess, dan zou ik er inderdaad ook niet aan beginnen :=

Telpeva, muizen blijven een stuk beter zitten dan gerbils, daarmee zou het mij waarschijnlijk ook niet lukken. Mijn muizen zijn niet tam als in dat ze op je hand gaan zitten, maar op de meest linkse na (bij de bejaarden) zijn ze ook niet schuw dus met wat geduld kun je ze wel pakken en zo'n foto voor elkaar krijgen. Je moet ze wel tig keer terug zetten, maar dan heb je ook iets :Y)

Een muizenkalender heb ik niet, wel een caviakalender :+