Wie heeft de tip om de ijzers er onder te houden?
Ik heb een super leuke 8 jarige merrie die het met haar vriendjes enorm naar haar zin heeft 24/7 op het land
beetje jammer dat ze haar ijzer er ongeveer 1x per week onderuit heeft.. Het probleem is erger bij links voor als rechts voor. Mijn paard heeft 2 maanden terug een ernstige zool kneuzing opgelopen in het land bij ons(landing op een steen en draaide direct weg
) op advies van de DA en hoefsmid een ijzer er onder(Zeer pijnlijke zool die heel zacht was). Het kneuzing voetje is linksvoor en laat mevrouw die er nou net iets meer aftrappen als de ander.. Het is een aluminium ijzer waar de takken al iets van verkort zijn. Het lijkt als of ze hem aan de binnenkant eraf trapt, ze heeft ook iets franse stand. Nu ben ik al met 24/7 springschoenen in de weer maar nog blijf ik iedere keer weer een ijzer in het land zoeken. Het is allemaal heel frustrerend omdat die voet nu ook geen rust krijgt. Hoefschoenen wil ik niet ivm haar rotstraal 24/7 om dus dat valt af. Andere hoefsmid maakt niks uit, ik ben bij 2 hoefsmeden geweest en bij beide heb ik hetzelfde probleem. Ik heb op advies van de dierenarts ook MSM Zwavel besteld.Discussie wel/geen ijzer hoef ik niet.