Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12265
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:21

Maar dan zit je met 110 op de 20% grens. Nu ken ik haar weegschaal niet, maar ik heb zelf ook rond de 100 gewogen en toen was ik slanker dan peelie. En je tuig komt er nog bij

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:25

Toch knap hoe mensen maar blijven doorzaniken over gewicht, terwijl dat al meerdere malen aangehaald is door een modje.. knap hoe mensen vanaf een foto kunnen beoordelen wat iemand weegt. Ik denk een gat in de markt! Kan je mensen een rot- danwel fijn gevoel aanpraten als je er grondig naast zit. Ik zou trots zijn!

Ts, ik heb je fotos nu meermaals bekeken, en ik zie vooral een haflinger die flink aan se sjouw en lekker aan het werk is. Ik ben dan geen goeie wat betreft uit balans, tactfouten en gewicht, maar ik vind het er fijn uit zien :)

Had eigenlijk helemaal niet willen reageren, doe ik praktisch nooit. Maar ik heb echt tevreden naar je fotos zitten kijken, en tussen al het gemuggenzift vind ik dat de positieve reacties ook een kans moeten krijgen :j

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:26

Wat een gave haf! <3 Vind jullie een mooie combi, en je er helemaal niet te zwaar uit zien. Denk dat TS ook zat ervaring heeft om op te merken wanneer paardlief er last van zou hebben. Ik zou zeggen, ga lekker door met winstpunten binnen halen!

@Jester_ Op het oog is gewicht heel lastig in te schatten hè, ik weet niet hoe lang TS is maar dat kan al een heel verschil maken, maar ook vet, spier en vocht balans. Ikzelf zie er bijvoorbeeld ook lichter uit dan dat ik ben.
Laatst bijgewerkt door Stirrup op 21-10-18 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xanette2018

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:30

Jester_ schreef:
Maar dan zit je met 110 op de 20% grens. Nu ken ik haar weegschaal niet, maar ik heb zelf ook rond de 100 gewogen en toen was ik slanker dan peelie. En je tuig komt er nog bij




Lekkere aannamen weer :(

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:42

Wow wat een schitterende haflinger.
Ik vind jullie een mooie combinatie en dat groen staat jullie ook mooi, het plezier straalt van je gezicht. :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:49

Wat een fijn paard heb je onder je kont!

En niemand is perfect! Ik zelf ook niet! Veel afgevallen, maar helaas ook weer ietsje aangekomen. En nee dit is niet door eten eten gekomen! Trek je niks aan meid, niemand is perfect!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:49

Misschien tijd om te kiezen voor je pony i.p.v. voor je eigen plezier.

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:03

Jeetje jongens, wat wordt hier onaardig gedaan. Normaal reageer ik niet zo snel, maar aangezien ik hier de rest echt niet oké vind reageren, wil ik je wel echt even complimenten geven over hoe je het paard aan het lopen hebt! Menig ruiter kan een voorbeeld aan je nemen :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:41

Ik volg jullie op insta! Ik ben normaal niet zo dan van Haflingers, maar Nash... <3 zo gaaf! Het is echt een tank geworden, met zijn knappe kop.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 00:00

Ik vind dat je heel netjes rijdt en dat je mooi in balans op je paard zit. Het zal niet voor niets zijn dat je met je stoere Haf in korte tijd zoveel punten bijelkaar rijdt.

Wat ik me echt afvraag is wat sommige mensen drijft om elke ruiter die fysiek niet helemaal aan het ideaalplaatje voldoet (en dat is wat anders dan: overduidelijk te groot/zwaar zijn voor je paard) zonder terughoudendheid aan te vallen en te veroordelen. Kom niet aan met dat dit je gaat om het welzijn van het paard en dat het allemaal zo goed bedoeld is. Goedbedoelde off topic adviezen kunnen ook, ik noem maar wat, in een pb. Of je houdt je oordeel gewoon voor jezelf.

TS, je gaat er goed om met en laat je er duidelijk niet door uit het veld slaan. Gelukkig krijg je ook veel verdiende positieve reacties op de foto's van jou en je paard. Veel succes met jullie verdere carrière!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 02:46

Dus als ik het goed begrijp uit veel reacties moeten we allemaal maatje 36 hebben om te mogen paardrijden?

In welke wereld leven we? Als het het paard belemmert, oké. Maar ik zie geen belemmering hoor, maar misschien moet ik dan maar een andere bril aanschaffen.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 06:41

Toch heel bijzonder wat er voor een aannames gedaan worden. En dat ONDANKS de MEERDERE mod opmerkingen. Misschien moet ik in het groen gaan typen ofzo...

Verder bedankt voor de complimenten over hoe Nash gaat. Ik ben er echt happy mee. :)

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:04

Vealosz schreef:
Dus als ik het goed begrijp uit veel reacties moeten we allemaal maatje 36 hebben om te mogen paardrijden?

In welke wereld leven we? Als het het paard belemmert, oké. Maar ik zie geen belemmering hoor, maar misschien moet ik dan maar een andere bril aanschaffen.

Wat een aanname. Er zitten geen maatjes tussen zeker. Het getalletje doet het hem niet, maar wel de combinatie met je paard. Ik kan begrijpen als het allemaal enorm hard aankomt, natuurlijk is dit niet leuk en ben je wellicht gekwetst. Maar als heel veel bokkers het zeggen, moet je je jezelf dan niet eens achter de oren krabben of er misschien weleens iets van waar kan zijn? In plaats van het weg te schuiven en met je eigen ding door gaan.

Maar goed , dit weet je onderhand al wel en hier zul je ook niets mee doen.

Ik moet wel zeggen dat Nash een ontzettend gave haf is. Wauw! Wat een krachtpatser. Wees zuinig op hem.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:44

Allereerst respect voor het feit dat je toch foto's plaatst ondanks dat je weet dat er negatieve reacties gaan komen. Dan ook nog respect dat je je niet laat wegjagen uit je eigen topic en alle vervelende reacties links laat liggen.

Het kan niet anders dan dat het pijn doet om zulke reacties te krijgen. Je plaatst vol trots foto's van je paard die je super aan het lopen hebt en het gros valt over het feit dat het plaatje niet perfect is. Dat je gewoon binnen de 20% valt en er niks met je paard, die regelmatig onder controle staat, aan de hand is, daaraan wordt door de meeste gewoon voorbij gegaan.

Ik vind dit ook al lang niet meer vallen onder opbouwende kritiek of feedback maar gewoon onder iemand structureel afbranden en ik vind dit echt heel erg om te zien.

Gail ik vind dat je je paard super aan het lopen hebt. Hij ziet er top uit en jij ook.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:45

Jester_ schreef:
Maar dan zit je met 110 op de 20% grens. Nu ken ik haar weegschaal niet, maar ik heb zelf ook rond de 100 gewogen en toen was ik slanker dan peelie. En je tuig komt er nog bij



Deze aanname kun je echt niet maken!

Bovendien bedriegt je oog je in deze denk ik.
Want ik gok zomaar dat jij een stukje langer bent dan ts.

Jester_

Berichten: 12265
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:04

Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:14

Goh, ik denk dat de boodschap best duidelijk is nu... Of TS er iets mee wil doen, is aan haar... En alleen aan haar.

@TS: grappig, ik heb al vaker Nash foto's gezien op bokt en heel eerlijk, hij deed me altijd weinig. Knappe haf, maar niet bijzonder, vond ik altijd. Maar nu... Wat een bonk is hij geworden. Prachtig. Ik vind hem erg mooi uitgezwaard, mooi gespierd en mooi lopen. Sommige foto's ogen wat strak aan de voorkant, maar een perfect beeld hoeft er zeker niet altijd te zijn. Dan leer je namelijk niets meer. ;)

siloux
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-11-13
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:19

Ik plaats eigenlijk nooit een reactie, maar kan het nu niet laten....wat ziet het beeld van jullie 2 er geweldig lichtvoetig uit. Fantastisch. Voor mij een droom om zo met mijn paarden (waarvan 1 een Haflinger is) te kunnen rijden.
En toch ook een korte reactie over de vervelende/pijnlijke, maar vooral onnodige reacties; negeren die hap! Wat je aandacht geeft wordt groter.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:25

Jester_ schreef:
Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden

Je hebt serieus hiernaar gezocht.
Sorry maar het wordt steeds triester....

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:31

Ik ben normaal geen haflinger liefhebber... Maar Jezus wat een bakbeest!! <3 ik sta op het randje om misschien toch voor een haf te kijken als ik zo zie hoe veelzijdig en knap ze wel niet kunnen zijn... <3

Tja, het 'gewicht'. Ik heb nooit eerder foto's van TS gezien dus dit topic is de eerste. Mijn eerste 'gedachte' was wel heel eerlijk 'sow :oo ' aangezien hafjes best klein kunnen zijn in sommige gevallen. Dus voor het 'beeld' was ik even verrast/verward. Maar blijkt dat hij toch aan de grote maat is.

Maar als jullie zo succesvol Z rijden, kan het niet anders dat het paard jou gewoon kan dragen en sterk genoeg is, en lijkt het gewicht niet te belemmeren. Ja, het zal makkelijker zijn met een paar kilo minder... Duidelijk. Maar overdrijven is ook een vak.

Gewoon lekker doorgaan meid!! <3

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:35

quera schreef:
Jester_ schreef:
Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden

Je hebt serieus hiernaar gezocht.
Sorry maar het wordt steeds triester....


Echt niet best inderdaad. Ik vind dit serieus pestgedrag. Wat mij betreft mogen ze jou een ban geven Jester.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:48

Ik ben zelf echt geen dressuurruiter en ga mij daar dan verder ook niet mee bemoeien, maar het enige wat mij opvalt is dat je je been te ver naar achter legt en naar binnen draait? En hem daardoor steeds met je spoor prikt?
Ik vind je verder een hele nette houding hebben, maar dit misschien is als puntje meenemen? Hij ziet er namelijk niet uit als een paard die je steeds aan moet sporen ;)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:54

Ben eigenlijk wel benieuwd naar bewegend beeldmateriaal.. Heb je een filmpje?

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 09:59

quera schreef:
Jester_ schreef:
Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden

Je hebt serieus hiernaar gezocht.
Sorry maar het wordt steeds triester....

Ik verbaas mij hier ook over. Zegt genoeg over Jester.


_Nelleke_ schreef:
Allereerst respect voor het feit dat je toch foto's plaatst ondanks dat je weet dat er negatieve reacties gaan komen. Dan ook nog respect dat je je niet laat wegjagen uit je eigen topic en alle vervelende reacties links laat liggen.

Het kan niet anders dan dat het pijn doet om zulke reacties te krijgen. Je plaatst vol trots foto's van je paard die je super aan het lopen hebt en het gros valt over het feit dat het plaatje niet perfect is. Dat je gewoon binnen de 20% valt en er niks met je paard, die regelmatig onder controle staat, aan de hand is, daaraan wordt door de meeste gewoon voorbij gegaan.

Ik vind dit ook al lang niet meer vallen onder opbouwende kritiek of feedback maar gewoon onder iemand structureel afbranden en ik vind dit echt heel erg om te zien.

Gail ik vind dat je je paard super aan het lopen hebt. Hij ziet er top uit en jij ook.

Dankjewel


djinnie schreef:
Goh, ik denk dat de boodschap best duidelijk is nu... Of TS er iets mee wil doen, is aan haar... En alleen aan haar.

@TS: grappig, ik heb al vaker Nash foto's gezien op bokt en heel eerlijk, hij deed me altijd weinig. Knappe haf, maar niet bijzonder, vond ik altijd. Maar nu... Wat een bonk is hij geworden. Prachtig. Ik vind hem erg mooi uitgezwaard, mooi gespierd en mooi lopen. Sommige foto's ogen wat strak aan de voorkant, maar een perfect beeld hoeft er zeker niet altijd te zijn. Dan leer je namelijk niets meer. ;)

Hij was eeeen beeeeeeetje enthausiast :') dus ja. Soms is het wat strak. Maar ik wordt er steeds handiger in om het af te vloeien.

En dankjewel. Hij is zich enorm aan het ontwikkelen de laatste tijd.


siloux schreef:
Ik plaats eigenlijk nooit een reactie, maar kan het nu niet laten....wat ziet het beeld van jullie 2 er geweldig lichtvoetig uit. Fantastisch. Voor mij een droom om zo met mijn paarden (waarvan 1 een Haflinger is) te kunnen rijden.
En toch ook een korte reactie over de vervelende/pijnlijke, maar vooral onnodige reacties; negeren die hap! Wat je aandacht geeft wordt groter.

Dankjewel. Met slim trainen kan jij dat ook!


Melewel94 schreef:
Ik ben normaal geen haflinger liefhebber... Maar Jezus wat een bakbeest!! <3 ik sta op het randje om misschien toch voor een haf te kijken als ik zo zie hoe veelzijdig en knap ze wel niet kunnen zijn... <3

Tja, het 'gewicht'. Ik heb nooit eerder foto's van TS gezien dus dit topic is de eerste. Mijn eerste 'gedachte' was wel heel eerlijk 'sow :oo ' aangezien hafjes best klein kunnen zijn in sommige gevallen. Dus voor het 'beeld' was ik even verrast/verward. Maar blijkt dat hij toch aan de grote maat is.

Maar als jullie zo succesvol Z rijden, kan het niet anders dat het paard jou gewoon kan dragen en sterk genoeg is, en lijkt het gewicht niet te belemmeren. Ja, het zal makkelijker zijn met een paar kilo minder... Duidelijk. Maar overdrijven is ook een vak.

Gewoon lekker doorgaan meid!! <3

Ik vind ook echt niet alle haflinger leuk. Ik vind er een hoop ook gewoon ronduit saai als ik eerlijk mag zijn. Maar Nash is echt een enorm gedreven paard. Ook heel veelzeidig, maar die behoefte voel ik niet zo met hem.

Zijn moeder loopt onder het zadel, springen, cross, dressuur, aangespannen. Die is echt veelzijdig. Super leuk natuurlijk!


Anoniem schreef:
Ik ben zelf echt geen dressuurruiter en ga mij daar dan verder ook niet mee bemoeien, maar het enige wat mij opvalt is dat je je been te ver naar achter legt en naar binnen draait? En hem daardoor steeds met je spoor prikt?
Ik vind je verder een hele nette houding hebben, maar dit misschien is als puntje meenemen? Hij ziet er namelijk niet uit als een paard die je steeds aan moet sporen ;)

Tja. Mn benen zouden idd nog iets stiller kunnen. Wordt aan gewerkt.


CharmingS schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar bewegend beeldmateriaal.. Heb je een filmpje?

Ja. Maar niks recents en niks wat ik op bokt ga plaatsen.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:06

Jester_ schreef:
Nee hoor, ts is 165 en ik 168. Na wat speurwerk kom ik ook fotos tegen waar ze 80 kg woog, maargoed ik zal me mond houden


In die tijd dat je dat speurwerk deed had je beter een lesje grammatica kunnen volgen w.b. 'me' / 'mijn' ...:o :')

On-topic: prachtige combinatie, gaaf beest!