Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:00

Renee1991 schreef:
Pfff, ik word hier zo moe van Gail. In ieder topic wat je opent gaat het precies hetzelfde. Iedereen zegt - ondanks dat de foto's er echt niet om liegen - dat het er super uit ziet. Eén iemand heeft de ballen om te zeggen dat je te zwaar oogt (vooruit, laat ik het 'oogt' noemen) en die wordt compleet afgeschoten door de rest van de reagerende mensen.
In ieder ander topic dat geopend wordt door wie dan ook komen er bergen met kritiek over wat er allemaal niet goed is, maar als jij een topic opent is het plots heilig.
Kun je geen kritiek verdragen, open dan geen topic of leer incasseren.
Ik zie zonder twijfel op deze foto een paard dat zichtbaar moeite heeft met zijn ruiter. Ik zie op nagenoeg alle foto's onbalans, je kunt mij niet wijsmaken dat dat komt doordat foto's momentopnames zijn. En zoals een ander al zegt, als jij zó goed voor je paarden zorgt, waarom zie je de feiten dan niet onder ogen?
Tuurlijk ziet Nash er goed uit als er een osteo naar kijkt. Als hij zonder belasting staat zal er niets met hem aan de hand zijn. Maar als jij er op zit heeft hij zichtbaar moeite. Wat een schat van een paard heb jij, dat hij ondanks de zware belasting zo zijn best voor je wil doen. Ik hoop oprecht dat je eens ophoudt met van je af te bijten en jezelf eens achter je oren krabt.

Nou moderator, kom maar door met dat we het lief moeten houden hier. Lekker onpartijdig +:)+

Ben het hier helemaal mee eens, heb meerdere topics van je voorbij zien komen.. En ik zie weinig tot geen gewichtsverlies bij de amazone. Dus de reacties word ook gewoon niets mee gedaan. Dus inderdaad heeft het weinig nut om er nog iets over te zeggen..

Wel blijft het feit dat het niet eerlijk is tegenover je paard om te verwachten dat hij een topconditie heeft en zware oefeningen moet doen, terwijl je zelf nog geen km kan hardlopen, die combinatie is niet mooi in mijn ogen.. Daarnaast denk ik inderdaad dat dit op latere leeftijd klachten kan gaan geven bij het paard, hoe goed hij dan ook in zijn spieren zit.. Dier heeft ook nog een wervelkolom die daar wel onder te lijden heeft.

Maargoed, blijkbaar mag je elkaar hier op bokt alleen maar veren in je reet steken, want inderdaad als het om een andere bokker had gegaan dan had iedereen er commentaar op gegeven.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:01

Nou, laat maar zitten, Peelie reageert toch niet.
We hebben allemaal ongelijk :j

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:02

Als hij er echt zoveel last van heeft dan zou ze geen 5 winst halen in de Z lijkt me. Dat het plaatje niet aan de perfecte normen voldoet is duidelijk. Maar dat weet de TS zelf ook wel neem ik aan. Waarom iedereen dikkere mensen altijd moet vertellen dat ze te dik zijn is mij een raadsel. Jullie denken dat ze dat zelf niet weten? Ik denk dat deze dame er heus wel mee bezig is om gewicht kwijt te raken, maar dat is niet voor iedereen heel eenvoudig. Niet iedereen is slank, misschien wordt het tijd dat dat eens geaccepteerd gaat worden in plaats van elke keer maar weer te vertellen dat iemand te dik is. Dat weet die persoon zelf ook heus wel en de meesten hebben er moeite genoeg mee. Ik zou zelf met zo'n gewicht niet zo snel op een haf stappen maar wel op een wat groter en sterker paard. Maar ik zie aan de foto's niet dat hij er last van heeft en ik ga er vanuit dat ze haar paard goed in de gaten houd en maatregelen neemt als ze merkt dat hij er moeite mee heeft.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:02

Wat een gave bok is het ook! Knappe combinatie <3
Laatst bijgewerkt door Flicka12 op 21-10-18 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:05

Wat een walgelijke reacties hier zeg.

Misschien brengt iedereen zijn paard schade toe, misschien zijn paarden helemaal niet h
Gemaakt om te worden bereden, misschien word een paard slecht omdat er allerlei kunstjes gevraagd worden, misschien breng je het paard wel schade toe door er alleen naast te staan.
Wat een gezeur over het gewicht. Laat ts gewoon haar ding doen. Kan wel ergere situaties bedenken dan wat te zwaar.

Iets met op alles slakken zout leggen en nadruk leggen op en vooral heel veel herhalen
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 21-10-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:05

Ik vind het een beetje op pesten aankomen in mijn ogen, als 30 bokkers wel niet aangeven dat ze het plaatje niet vinden kloppen en dat TS te zwaar is.

Neem aan dat TS wel vaker dit heeft aangehoord. En dat dat echt niet 30 keer hoeft aangegeven te worden in dit topic hoor.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:07

xPenny schreef:
Ik vind het een beetje op pesten aankomen in mijn ogen, als 30 bokkers wel niet aangeven dat ze het plaatje niet vinden kloppen en dat TS te zwaar is.

Neem aan dat TS wel vaker dit heeft aangehoord. En dat dat echt niet 30 keer hoeft aangegeven te worden in dit topic hoor.

Nou inderdaad een beetje pesten

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:08

CharmingS schreef:
Renee1991 schreef:
Pfff, ik word hier zo moe van Gail. In ieder topic wat je opent gaat het precies hetzelfde. Iedereen zegt - ondanks dat de foto's er echt niet om liegen - dat het er super uit ziet. Eén iemand heeft de ballen om te zeggen dat je te zwaar oogt (vooruit, laat ik het 'oogt' noemen) en die wordt compleet afgeschoten door de rest van de reagerende mensen.
In ieder ander topic dat geopend wordt door wie dan ook komen er bergen met kritiek over wat er allemaal niet goed is, maar als jij een topic opent is het plots heilig.
Kun je geen kritiek verdragen, open dan geen topic of leer incasseren.
Ik zie zonder twijfel op deze foto een paard dat zichtbaar moeite heeft met zijn ruiter. Ik zie op nagenoeg alle foto's onbalans, je kunt mij niet wijsmaken dat dat komt doordat foto's momentopnames zijn. En zoals een ander al zegt, als jij zó goed voor je paarden zorgt, waarom zie je de feiten dan niet onder ogen?
Tuurlijk ziet Nash er goed uit als er een osteo naar kijkt. Als hij zonder belasting staat zal er niets met hem aan de hand zijn. Maar als jij er op zit heeft hij zichtbaar moeite. Wat een schat van een paard heb jij, dat hij ondanks de zware belasting zo zijn best voor je wil doen. Ik hoop oprecht dat je eens ophoudt met van je af te bijten en jezelf eens achter je oren krabt.

Nou moderator, kom maar door met dat we het lief moeten houden hier. Lekker onpartijdig +:)+

Ben het hier helemaal mee eens, heb meerdere topics van je voorbij zien komen.. En ik zie weinig tot geen gewichtsverlies bij de amazone. Dus de reacties word ook gewoon niets mee gedaan. Dus inderdaad heeft het weinig nut om er nog iets over te zeggen..

Wel blijft het feit dat het niet eerlijk is tegenover je paard om te verwachten dat hij een topconditie heeft en zware oefeningen moet doen, terwijl je zelf nog geen km kan hardlopen, die combinatie is niet mooi in mijn ogen.. Daarnaast denk ik inderdaad dat dit op latere leeftijd klachten kan gaan geven bij het paard, hoe goed hij dan ook in zijn spieren zit.. Dier heeft ook nog een wervelkolom die daar wel onder te lijden heeft.

Maargoed, blijkbaar mag je elkaar hier op bokt alleen maar veren in je reet steken, want inderdaad als het om een andere bokker had gegaan dan had iedereen er commentaar op gegeven.

Uhm... waar staat dat de TS niet kan hardlopen voor langer dan een km? Concludeer je dat uit het gewicht? In dat geval moet ik je teleurstellen. Veel mensen die slank zijn kunnen geen km hardlopen en genoeg mensen met flink overgewicht kunnen 5 km met gemak halen. En 5 km lijkt misschien niet veel, maar ik denk zomaar dat de gemiddelde, op goed gewicht zijnde, NLer dat niet zomaar haalt.
Zullen we even dat stereotype van 'Je bent dik dus je sport niet' loslaten? Mooi. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:08

Ze zal er vast mee bezig zijn; dus tot die tijd gewoon lekker afvallen, en niet dmv paardrijden. Dat lijkt mij de meest diervriendelijke oplossing. Je hoeft geen maatje 38 te zijn, en nee paardrijden is niet natuurlijk. Juist dáárom moet je rekening houden met het dier.

Het is gelukkig een goed bespierde haf, geen onbespierde driejarige. Dat scheelt. :j Maar vind het nog steeds wel zo dat je te zwaar bent. Dat wordt tegen vrijwel iedereen gezegd als dat zo oogt, als je er iets over wil zeggen in verdediging is dat je goed recht, maar je kan niet verwachten dat niemand wat zegt "want ze zeggen er altijd wat van". Dat betekent in mijn ogen dat er dus ook wel wat verandert dient te worden. Je kan niet van 15.000 vrouwen verwachten dat ze hier niks over zeggen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:13

AlwaysH schreef:
Ze zal er vast mee bezig zijn; dus tot die tijd gewoon lekker afvallen, en niet dmv paardrijden. Dat lijkt mij de meest diervriendelijke oplossing. Je hoeft geen maatje 38 te zijn, en nee paardrijden is niet natuurlijk. Juist dáárom moet je rekening houden met het dier.

Het is gelukkig een goed bespierde haf, geen onbespierde driejarige. Dat scheelt. :j Maar vind het nog steeds wel zo dat je te zwaar bent. Dat wordt tegen vrijwel iedereen gezegd als dat zo oogt, als je er iets over wil zeggen in verdediging is dat je goed recht, maar je kan niet verwachten dat niemand wat zegt "want ze zeggen er altijd wat van". Dat betekent in mijn ogen dat er dus ook wel wat verandert dient te worden. Je kan niet van 15.000 vrouwen verwachten dat ze hier niks over zeggen.

Dit dus! Goed verwoord +:)+

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:14

Maar waarom moet je dat dan perse nogmaals weer vertellen dat zij te zwaar is? Daar voel jij je zelf beter bij of zo? Het is niet aan jou om haar te vertellen wat ze wel of niet moet doen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:20

Paardenfann4 schreef:
Maar waarom moet je dat dan perse nogmaals weer vertellen dat zij te zwaar is? Daar voel jij je zelf beter bij of zo? Het is niet aan jou om haar te vertellen wat ze wel of niet moet doen.

Het lijkt me logisch dat als meerderen het zeggen dit dus ook al weergeeft hoe erg het opvalt, en dat mensen zich hier zorgen over maken. Het gaat mij puur om het feit dat men zegt "je mag die uitspraak niet maken!" want waarom niet?

Mijn moeder heeft diabetes en let ook op wat ze eet ed, heeft hierdoor dus ook overgewicht. Zij zou nu niet op een paard stappen, dat is voor haar niet prettig en voor een paard al helemaal niet natuurlijk. Het is toch welbekend dat rijden met overgewicht niet zo verantwoord is? Dat is helemaal geen sneer om Peelie onderuit te halen, dat is gewoon geven om het welzijn van het paard.
En nee, ik zeg niet dat TS niet om haar paard geeft, natuurlijk niet.

In elke community gebeurd dit; mensen mogen niks zeggen omdat het zo vaak gezegd wordt. Als het zo vaak gezegd wordt betekent het meer, zou je denken. :j

Ik wil TS verder ook geen verdriet oid geven nu door deze reacties, want kan me voorstellen dat dit absoluut niet leuk is om te horen.

Paardenfann4

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:25

Er staat nergens dat je er niks over mag zeggen. Ik vraag mij alleen af waarom je er iets over wilt zeggen elke keer? Daar voel jij je blijkbaar beter door om een ander te veroordelen en te vertellen dat ze te dik is en niet op haar paard mag rijden? Ze haalt winstpunten in de Z. Als het zo slecht was dan zou ze echt niet zo ver komen met het paard. Maar jij vind dat zij niet op haar eigen paard mag rijden omdat jij haar te zwaar vind? Ik vind dat nogal wat.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:30

Ik ben ooit gestart met een hafje en nu ik wat ouder word, mijn lijf niet altijd mee wil en ik miserie heb met mijn warmbloeden die om de haverklap wel wat mankeren, mijmer ik vaak dat ik ooit weer terug een haf wil. Maar dan zo eentje als de jouwe!
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 21-10-18 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:31

Even over de Z, elke pony en paard kan Z1 lopen n ook met wp of er nu een spriet of een wat voller persoon opzit. Gewicht heeft daar niets mee te maken. Het valt wel op dat naarmate er op een wat hoger niveau gereden word er plots niets meer over de randvoorwaarden voor het welzijn van het dier gezegd mag worden. Paard van ts komt op sommige foto’s mooi van achteruit , ze zit er zelf echt wel netjes op. Maar mag wel afvallen, ten eerste voor haarzelf, ten tweede voor haar paard. Moeilijk en juist omdat ik al jaren bijna voor anorexia patiënt word uitgemaakt terwijl ik goed en graag en gezond eet en niet aan kan komen kan ik me voorstellen dat ts dat net Zo moeilijk vind.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:39

@ Paardenfan: Ik stap toch ook niet op een D-pony? Dat overgewicht maakt me geen bal uit, of het te zwaar is voor het paard wel. Ik ben te zwaar voor een luxe D-pony. Daar gaat het om, om de schade voor het paard. Niet om de gekwetste gevoelens van mensen.

En dat komt in ieder topic over te zwaar voor een paard ook terug. En dan hoor ik heel vaak mensen roepen: maar dan zou de gemiddelde NL man niet meer mogen rijden? Alsof dat aangeeft dat het belachelijk is. Dat klopt, de gemiddelde Nederlandse man is idd gewoon te groot en te zwaar om paard te rijden.

Sommige mensen zijn niet te groot, maar wel te zwaar, en dan is afvallen, tot je er wel weer goed op past, ook een heel goede optie. Maar het is een beetje jammer dat er mensen zijn die nu doen alsof het doel van dit soort opmerkingen fat shaming is. Dat is niet het punt. Het gaat om de paardenrug die het moet dragen, en zolang die persoon niet op een paard stapt, zul je mij niet horen.

Ik denk dat de frustratie ook hierin zit, dat TS er niets mee lijkt te doen, dat reacties die erover gaan, genegeerd worden (en niet alleen hier, in andere topics van dezelfde persoon ook) waardoor het lijkt alsof ze er niets mee wíl, maar wel steeds weer gaat rijden.
En ik geloof echt helemaal niet dat mensen er iets van zeggen om zich beter te voelen, wel omdat mensen zich oprecht zorgen maken, en het staat je niet netjes om die woorden zo te verdraaien, dat het lijkt alsof het een ego-kwestie wordt. Ik geloof echt helemaal niet dat dat aan de orde is.

bigone: exact!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:44

ApoCowlypsee schreef:
Wat een nare reactie dit... Als in elk topic het commentaar komt dat je dik bent, en dat niet een keer maar meerdere keren, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Heeft niks te maken met geen kritiek kunnen incasseren.

Ik ben zeker van mening dat een paard voor hoort te gaan. Zit je je paard tegen, dan is het tijd om af te vallen of om een lager niveau op te zoeken waar je paard er minder last van heeft. De TS zou eigenlijk een maatje kleiner moeten zijn voor dat paard. Maar na 1x weet de TS het wel en als je nooit een topic kan openen zonder commentaar op je gewicht te krijgen... Dat is niet prettig.

Als het elk topic weer meerdere keren benoemd wordt zit er juist misschien wel een kern van waarheid in..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 14:45

En waarom moet ik daar maar keer op keer op reageren dan? Na het eerste (rel)topic begreep ik de boodschap ook al.

Waarom moet er dan vanuit de andere partij die vind dat ze hun gelijk moeten halen dan maar doorgezaagd worden.

Als de foto's niet bevallen kan je er ook voor kiezen om niet te reageren. ;)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:47

Ik zeg toch dat ik zelf ook niet op een haf zou stappen met dat gewicht? Maar het lijkt er op dat het paard er geen last van heeft. Waarom dan toch maar doorgaan met die veroordelende reacties, dat snap ik niet. De TS moet dat elk topic tig keren lezen en zal waarschijnlijk in het dagelijks leven vast ook niet veel anders te horen krijgen dat ze te zwaar is. Dat is niet alleen op een forum zo, in het dagelijks leven kunnen mensen ook erg kwetsende opmerkingen maken. Het is niet zo dat zij niet op de hoogte is van haar gewicht. Dus waarom zou je daar dan nu weer allemaal opmerkingen over moeten gaan maken? Het is duidelijk dat daar toch niet op in gegaan wordt. Het is niet aan ons om te bepalen of zij wel of niet mag paardrijden. Dat moet zij zelf beslissen. Je kan wel door blijven drammen dat ze niks met die reacties doet, maar ze is toch niet verplicht om te doen wat jij haar vertelt?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:49

Paardenfann4 schreef:
Ik zeg toch dat ik zelf ook niet op een haf zou stappen met dat gewicht? Maar het lijkt er op dat het paard er geen last van heeft. Waarom dan toch maar doorgaan met die veroordelende reacties, dat snap ik niet. De TS moet dat elk topic tig keren lezen en zal waarschijnlijk in het dagelijks leven vast ook niet veel anders te horen krijgen dat ze te zwaar is. Dat is niet alleen op een forum zo, in het dagelijks leven kunnen mensen ook erg kwetsende opmerkingen maken. Het is niet zo dat zij niet op de hoogte is van haar gewicht. Dus waarom zou je daar dan nu weer allemaal opmerkingen over moeten gaan maken? Het is duidelijk dat daar toch niet op in gegaan wordt. Het is niet aan ons om te bepalen of zij wel of niet mag paardrijden. Dat moet zij zelf beslissen. Je kan wel door blijven drammen dat ze niks met die reacties doet, maar ze is toch niet verplicht om te doen wat jij haar vertelt?

En waar zeg ik dat?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:53

Ik denk dat de frustratie ook hierin zit, dat TS er niets mee lijkt te doen, dat reacties die erover gaan, genegeerd worden (en niet alleen hier, in andere topics van dezelfde persoon ook) waardoor het lijkt alsof ze er niets mee wíl, maar wel steeds weer gaat rijden.

Dit schrijf jij toch?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:54

AlwaysH schreef:
Het is toch welbekend dat rijden met overgewicht niet zo verantwoord is?

Ik quote even jouw stukje maar mijn reactie is eigenlijk op iedereen die maar door blijft hameren over dat gewicht:

Het is ook algemeen bekend dat dit erg afhankelijk is van omstandigheden en training. Je kunt gewoon niet als feit stellen dat de TS niet op haar paard zou moeten stappen, en als je dat wel doet zou je met een betere onderbouwing moeten komen dan; het ziet eruit alsof ze te zwaar is.

Verder is het algemeen bekend, maar geaccepteerd dat op stal staan niet optimaal is voor paarden. Toch stikt het ervan op bokt.
Het is algemeen bekend dat als je een paard zwaar belast, er meer risico is op slijtage en blessures. Zullen we de topsport maar helemaal afschaffen dan?
Niet op een paard zitten is beter dan wel op een paard zitten. Hoe praten jullie dit goed dan voor jezelf?
En zo kun je nog 100 voorbeelden verzinnen.

Voor de een is het nagenoeg onmogelijk om stalling te vinden met veel weidegang. Voor de ander is het nagenoeg onmogelijk om kilo's kwijt te raken. We moeten echt eens af van het idee dat te dikke mensen lui zijn en niet sporten en ongezond eten. Het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Maar op een of andere manier zijn alle bovengenoemde mindere omstandigheden voor het paard wel goed te praten, maar oh als je toch wat kilo's te zwaar bent, dan telt het ineens niet meer hoezeer je alle andere omstandigheden zo optimaal mogelijk voor elkaar hebt of hoe goed je paard loopt. Per definitie ben je dan verkeerd bezig. Daar is een heel mooi woord voor: hypocriet.

Even een kanttekening over z rijden, elk gezond (!) paard zou z moeten kunnen lopen ja. Maar niet elke ruiter kan zijn paard er naartoe rijden. Blijkbaar heeft de TS genoeg controle, soepelheid en spierkracht om dit wel te kunnen. En niet alleen om het eruit te rijden, maar ook nog om het paard zelf op te leiden. En daarmee zit ze haar paard waarschijnlijk minder in de weg dan de gemiddelde recreatieruiter. Oh he, nog weer zo'n omstandigheid waar je niemand over hoort, die honderden ruiters die hun paard niet trainen maar gewoon lekker meeliften in het bos. Ach. Zolang je maar niet te zwaar bent en een beetje regelmatig maar niet te lang rijdt maakt dat niet uit toch? Weten we eigenlijk wel of dat meer of minder schade aanricht aan het paard? Maar voor het oog is het mooier. Dus bokt blijft er stil over. Terwijl die paarden ook echt geholpen zouden zijn als hun ruiter meer skills had gehad.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:55

RianneH schreef:
Moderatoropmerking:
Het is niet verboden om commentaar te geven op RIJ-ITP, maar we zijn wel afspraken over gemaakt:
Citaat:
Negatief commentaar is toegestaan, mits opbouwend en vriendelijk gebracht. Probeer niet in herhaling te vervallen, dit ontaardt snel in 'bashen'.
Posts op een denigrerende, sarcastische en/of aanvallende toon zijn per definitie ongewenst op Bokt.
Een constructieve post op respectvolle toon, die de TopicStarter meer informatie of onderbouwing geeft m.b.t. nog te ontwikkelen punten zal in de regel ook een positiever effect hebben op de lezer.

Hierbij dan ook het verzoek om daar rekening mee te proberen te houden. Ga voor posten van een bericht eerst even na of het hier al voldoet. Dit geldt uiteraard voor alle kanten, herhalen dat iets niet herhaald of gezegd zou mogen worden is net zo storend als 'bashen'.
Bedankt.

Nogmaals, ik denk dat het wel duidelijk is, voor beide kanten in dit verhaal.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:56

Peelie schreef:
En waarom moet ik daar maar keer op keer op reageren dan? Na het eerste (rel)topic begreep ik de boodschap ook al.

Waarom moet er dan vanuit de andere partij die vind dat ze hun gelijk moeten halen dan maar doorgezaagd worden.

Als de foto's niet bevallen kan je er ook voor kiezen om niet te reageren. ;)

Ik denk niet dat het om "gelijk moeten halen" gaat voor die mensen.

Maar in alle eerlijkheid, vind je jezelf niet te zwaar voor hem?

Niet om je te veroordelen of om gelijk te halen, maar ik vind mezelf te zwaar voor mijn pony en wil er daarom niet graag op zitten.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:10

Peelie, we zitten hier op een paardenforum. Met paardenliefhebbers.
Ik denk dat dat wel genoeg zegt.