[GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

[GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 19:51

Beste Bokkers,

Via de zoekfunctie kon ik geen recente ervaringen vinden, dus vandaar dat ik een topic open. Ik ben op zoek naar ervaringen met paardentandartsen die op locatie (Utrechtse Heuvelrug) komen.

De voorkeur gaat uit naar iemand met een rustig karakter en (uiteraard) veel ervaring. Het betreft een kleine pony die nog niet eerder door een tandarts gecontroleerd/behandeld is en het dus hoogstwaarschijnlijk zeer spannend zal gaan vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:53

Mieke (haar naam) van Hestadent (bedrijfsnaam) hebben oud-stalgenoten van mij goede ervaringen mee. Ze woont in Doorn. Ze behandelt elektrisch, onder verdoving.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:57

Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 19:59

Koper schreef:
Mieke (haar naam) van Hestadent (bedrijfsnaam) hebben oud-stalgenoten van mij goede ervaringen mee. Ze woont in Doorn. Ze behandelt elektrisch, onder verdoving.

Bedankt voor je reactie. Ik ga haar even opzoeken en contact met haar opnemen voor wat meer informatie. Zelf ben ik nog nooit bij een behandeling geweest, maar elektrisch behandelen en onder verdoving lijkt mij wel prettig voor mijn pony.

NatasjavE schreef:
Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.

Ik heb toevallig net een mail gestuurd naar DAP Krommerijnstreek met wat vragen, dan zit dat in ieder geval goed. Bedankt voor je reactie. :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:17

En Mieke Roelse (dat is haar achternaam) werkt samen met Jan.

Ben zeer tevreden met haar.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 20:19

Onali schreef:
En Mieke Roelse (dat is haar achternaam) werkt samen met Jan.

Ben zeer tevreden met haar.


Bedankt voor je reactie. Dan zit ik in ieder geval in de goede hoek. :) Inmiddels heb ik Mieke ook even een mail gestuurd met een aantal vragen.

Via Google vond ik ook nog ene paardentandarts Slob. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:21

O ja, Mieke Roelse. Dat was het. Leek me een prettig mens maar heb haar alleen met paarden van (oud-)stalgenoten aan de slag gezien.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 20:24

Bij het lezen van de website van Mieke heb ik ook wel een erg goed gevoel moet ik zeggen. :j

Wat fijn dat Bokt zo snel kan helpen bij dit soort dingen.

CharlotteCC

Berichten: 187
Geregistreerd: 13-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:33

Jan Kroes vind ik een hele fijne paardentandarts! Heel rustig en eerlijk.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:33

Over DAP Krommerijnstreek hoor ik ook goede verhalen. In elk geval heb je nu wat opties voor kundige mensen TS :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 20:40

Ik heb in ieder geval een aantal mensen kunnen benaderen en ben weer een stap dichterbij. Nogmaals bedankt allemaal voor de aanbevelingen; ik hoop spoedig iets van Mieke en/of Jan te horen.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:48

NatasjavE schreef:
Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.

Precies dit :) of één van de anderen van daar, ik ben over allemaal tot nu toe ontzettend tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:55

NatasjavE schreef:
Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.


Voor mij ook de enige die aan het gebit van mijn paard mag komen (al is vorig jaar zijn collega geweest waar ik ook tevreden over was, maar begreep dat zij er nu niet meer werkt), echter zei hij dat hij door tijdgebrek geen nieuwe klanten meer aanneemt helaas...

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 20:59

Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval veel positieve verhalen over Jan Kroes. :) Ik zag op de website van DAP Krommerijnstreek dat er nog een paardentandarts werkt, ook een man.

Anoniem

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:03

Jan kroeze is inderdaad een van de toppers!
Een goede 2e is Marco van Schie van de Lingehoeve dierengeneeskunde uit Kesteren.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 21:27

Bedankt voor je reactie Sabrina. Volgens mij heeft een oud-stalgenoot haar paard ook onder behandeling bij de Lingehoeve. Daar heb ik ook wel goede verhalen over gehoord. Die kan ook op de lijst om contact mee op te nemen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:31

BlijNijn schreef:
Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval veel positieve verhalen over Jan Kroes. :) Ik zag op de website van DAP Krommerijnstreek dat er nog een paardentandarts werkt, ook een man.

Martijn? Die is ook goed :j Ik heb hem of Jan; bij mijn merrie altijd Jan omdat hij haar al lang kent en zo elke keer goed kan beoordelen hoe de staat van haar gebit is (ze mist inmiddels twee voortanden en een kies, door ouderdom begint een en ander wat los te zitten).

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 21:35

Hilary schreef:
BlijNijn schreef:
Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval veel positieve verhalen over Jan Kroes. :) Ik zag op de website van DAP Krommerijnstreek dat er nog een paardentandarts werkt, ook een man.

Martijn? Die is ook goed :j Ik heb hem of Jan; bij mijn merrie altijd Jan omdat hij haar al lang kent en zo elke keer goed kan beoordelen hoe de staat van haar gebit is (ze mist inmiddels twee voortanden en een kies, door ouderdom begint een en ander wat los te zitten).

Martijn Goumans inderdaad. Fijn te horen dat hij ook goed is. Als het inderdaad waar is dat Jan geen nieuwe klanten aanneemt, heeft hij wellicht een plekje voor ons vrij.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 18-10-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:35

Hier goede ervaringen met Marco van Schie van de Lingehoeve en Theo van Delft (komt uit België maar versterkt het team bij de Lingehoeve volgens mij).

Caresse07

Berichten: 9405
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:35

NatasjavE schreef:
Jan Kroes van DAP Krommerijnstreeek zonder enige twijfel.


Jan inderdaad!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 21:37

Ghostattack schreef:
Hier goede ervaringen met Marco van Schie van de Lingehoeve en Theo van Delft (komt uit België maar versterkt het team bij de Lingehoeve volgens mij).

Bedankt voor je aanvulling; die gaan ook op de lijst.

ProudJustify: Bedankt voor het delen van je ervaring.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:04

Wij hebben jaarlijks Dap de Klomp goede ervaring mee en zitten in de buurt. Gaat in alle rust altijd. Dit jaar ook de pony van onze dochter gedaan die was nog nooit op die manier benaderd of behandeld en dat ging super pony vond het heel spannend maar doordat ze zo rustig was en de tijd nam was het een positieve ervaring voor de pony en voor ons.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 22:21

SusanH schreef:
Wij hebben jaarlijks Dap de Klomp goede ervaring mee en zitten in de buurt. Gaat in alle rust altijd. Dit jaar ook de pony van onze dochter gedaan die was nog nooit op die manier benaderd of behandeld en dat ging super pony vond het heel spannend maar doordat ze zo rustig was en de tijd nam was het een positieve ervaring voor de pony en voor ons.

Met DAP de Klomp heb ik zelf ook zeer goede ervaringen. Op de een of andere manier had ik echter bedacht dat zij geen gebitscontroles doen, maar waar dat op gebaseerd is is een groot raadsel. 8)7 Bedankt voor het delen van je ervaring, dan ga ik morgen ook even bij hun informeren naar de mogelijkheden.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:24

Inderdaad Jan Kroes. Het is jammer dat ik tegenwoordig zover weg woon, maar die heb ik jaren bij mijn paard(en) gehad naar volle tevredenheid.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: [GZ] Paardentandarts Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:37

Zéér slechte ervaring met Kroes/Goumans. Wil ik nooit meer bij een paard van me hebben. Voor mijn huidige paard heb ik Hans den Rooijen, erkend paardenarts bij De Vallei, goed geschoold in en heel kundig met gebitten. Rustige man, legt goed uit, houd klem in de mond niet langer dan strikt noodzakelijk op spanning. Werkt op kliniek in Leusden maar komt ook aan stal. Aanrader!!