Ik heb momenteel voor mijn pony een goedkope westernsingel met teddy voering. Deze.

In principe een prima singel, alleen klapt ie wat naar buiten, waardoor naar mijn idee de druk niet goed verdeeld wordt, maar heel erg op het midden van de singel komt. Ik wil dus gaan investeren in een betere singel.
Bij mijn vorige zadel zat een lederen singel, hier kreeg ze plekjes van in haar oksels. Daarna heb ik een neopreen singel gehad, maar dit vond ik ook niet zo fijn, omdat deze geen zweet op nam en ze daardoor erg nat en vies werd.
Ik heb wat rond gekeken en heb nu vier singels geselecteerd waarvan ik denk dat het wel eens wat zou kunnen zijn. Willen jullie even mee kijken en aangeven welke jullie zouden kiezen, en wáárom? Mocht je zeggen, kijk hier eens naar, dít is gewéldig, dan hoor ik het ook graag. Zolang het geen neopreen, lederen of elastische singel is. Het is voor mij dus belangrijk dat de singel géén wondjes veroorzaakt, verder heb ik geen problemen m.b.t. schuiven van mijn zadel o.i.d.
Optie één:

Professionals Choice Alpaca Girth, gemaakt van alpaca wol, er staat bij dat hij geschikt is voor gevoelige paarden (maar er zit bijvoorbeeld niks onder de gespen, geeft dit dan irritatie o.i.d.?)
Optie twee:

Billy Cook Mohair singel (zelfde "concern", er zit niks onder die gespen?)
Optie drie:

Christ anatomische lamsvel westernsingel, schijnt ook goed te zijn voor gevoelige huidjes, en geeft meer bewegingsvrijheid door de vorm, maar wordt dat wol niet heel warm in de zomer?
Optie drie:

Christ Christian western maansingel (kon alleen een goede foto vinden van de dressuur variant, maar ik zou dan dus de westernvariant kopen), wederom het bont voor gevoelige huidjes, wederom meer ruimte voor de ellebogen door de vorm, maar waarom zou deze dan beter/slechter zijn dan optie drie?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje adviseren