Altijd maar aanmodderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Altijd maar aanmodderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:18

Spastische darm is een flutdiagnose, ze weten nog een heleboel "niet"..laten we het daar maar op houden.

Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat je veel verder komt in het z"huis/huisarts wbt je darmklachten. Daar kun je beter wat verder voor gaan kijken.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:00

Ken je het foodmap dieet?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Altijd maar aanmodderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:04

Herkenbaar ik loop op die manier al vanaf mijn 4e soort van te kwakkelen. Uiteindelijk met 26 minder gaan werken en steeds minder en met 32uitgevallen. Zo moe werken ging steeds paar weken en dan viel ik weer uit met ontstekingen, flauwvallen enz. Uiteindelijk met veel doorzoeken een aantal dingen gvonden die nu aardig ok zijn waardoor ik ook meer energie heb. Maar dat heeft jaren en jaren zoeken gekost

B twaalf neem ik niet op. Zo handig cijfers hebben kuren hihi. Schildklier werkt niet goed, prikkelbare darm, stevige voedselallergie die bij binnenkrijgen naast oa diarree ook erge vermoeidheid geven en de laatste was een prisma afwijking in een oog.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:37

marleen_usar schreef:
Ken je het foodmap dieet?

google: fodmap

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:40


eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Altijd maar aanmodderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 18:49

Ik heb een tijd glutenvrij gegeten vanwege mijn darmen, soort van uitprobeersel. Minder last van mijn darmen, maar bleef heel erg moe....

Dat spastische darm ding was ik het ook niet helemaal mee eens := Überhaupt, ik was 18 en moest naar een kinderarts. Vond dat erg apart, ik heb hormonen die een kind van 4 niet heeft :+

Ik ga eens de linkjes doorlezen :P

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:18

Vind de reactie van Janneke erg goed..

Maar ga aub zelf niet aan klooien met vitamines en andere sublementen, en als je dat toch wil laat dan eerst bloed prikken om te kijken of je daadwerkelijk te kort komt.

Lees dat je ook medicatie slikt, krijg je daarnaast ook nog therapie, of doe je het alleen op je medicijnen.
Vergeet niet dat depressies 9 van de 10 keer de oorzaak zijn van een depressie.

Daarnaast kan het helpen om lijstjes voor je zelf te maken met daarop makkelijk te behalen doelen, iedere keer als je een doel hebt behaald dan beloon je jezelf met iets wat je ontzettend leuk of lekker (chocolade) vind. En maak het vooral makkelijk voor jezelf. Dus maak geen hele waslijst waar doelen op staan die moeilijk of nauwelijks te behalen zijn. Afspreken met een vriendin en iets leuks doen zou een van die doelen kunnen zijn. Of maak een lijstje van dingen/gerechten die je door de week wil halen, en ga de ingrediënten in de winkel halen.

Ook zou ik je aanraden om een nieuwe therapeut te zoeken, je hebt niks aan een therapeut waar je geen klik mee hebt, daar wil en kun je jouw problemen niet bij kwijt.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Altijd maar aanmodderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 15:07

Ik vond het erg vervelend bij die therapeut, die was erg gefocust op werk voor me vinden. Eventueel met hulp van de gemeente. Dat maakte mij erg paniekerig :')

Momenteel krijg ik geen therapie, maar heb fijne handvaten gekregen in het verleden wat mij goed helpt. Ook bijv. Via bokt (!!) waar ik veel tips vandaan vis voor meer rust in mijn hoofd!

Ik ga sowieso eerst naar de huisarts, wil het niet verergeren zeg maar :P