Begin 2016 kreeg ik plots last van mijn schouder, het voelde als een soort stekende pijn in een specifiek punt op mijn schouder "van binnen". Pijnstillers hadden absoluut geen effect op de pijn. Ik dacht toen dat ik misschien een rare beweging met mijn schouder had gemaakt of zoiets, en dat het binnen een paar dagen over zou gaan.
De pijn was (is) in de ochtend vrijwel niet aanwezig en wordt gedurende de dag erger. Avonds was het het ergst.
Tot ik dus na 3/4 dagen opmerkte dat ik mijn arm niet meer goed kon bewegen.. ik kon in principe mijn arm alle kanten bewegen (mijn schouder zat dus niet vast), maar het voelde alsof mijn arm van het een op het andere moment al zijn spierkracht was verloren... ik kon mijn arm nauwelijks omhoog doen, dan moest ik met mijn andere arm ondersteuning geven.
Ik ben op een gegeven moment naar mijn eigen huisarts gegaan, maar die zei dat ik gewoon spierpijn had en dat hij niets merkte van het verschil in kracht (......

Na een week of drie was het nog erger geworden en legde ik mijn telefoon zelfs weg omdat in bed liggen op mijn zij zoveel pijn in mijn schouder deed. Een hele scherpe pijn.. ik kon inmiddels ook geen borden vast houden met die arm, dan liet ik ze gewoon vallen. Het was alsof mijn spieren niet meer bestonden!!
Toen ben ik naar een andere dokter gegaan en die heeft mij ontstekingsremmers gegeven, maar hij zei dat hij niet wist hoe dit kwam, hij ging uit van een ontsteking. De medicijnen hielpen tegen de pijn! Maar het heeft maanden geduurd voordat mijn kracht weer een beetje op een goed niveau terug was, en zelfs nu voel ik nog steeds een licht verschil.
Echter komt de pijn af en toe terug.. niet vaak, maar een paar keer per jaar. Het duurt dan niet langer dan een week en gaat vanzelf over, maar het meest vervelende is dat een paar uur nadat de pijn begonnen is ik gelijk krachtsverlies in mijn schouder/arm heb! Ik snap gewoon echt niet hoe dat zomaar kan gebeuren.
Ik heb op internet proberen te zoeken, maar ik kom nooit iets tegen wat echt past. Aangezien het kracht verlies dus nooit als symptoom beschreven staat.
Even een paar dingen:
* de pijn wordt niet getriggered door overbelasting. De enige connectie die ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het altijd op speelt wanneer ik ziek ben. Ik weet niet eens of dit een mogelijk verband is.. maar tot nu toe valt het wel altijd samen
* kracht verlies begint echt binnen een paar uur na de pijn! Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het dan komt doordat ik mijn arm niet gebruik door de pijn (zoals de dokter dacht). Kunnen je spieren na een paar uur wat minder gebruik al verzwakken op zo'n extreme manier?
* pijn is alleen in de schouder, echt midden in. Ik kan de pijn niet zo goed beschrijven.. het voelt scherp en diep in mijn schouder
Iemand die weet wat dit is? Hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil namelijk niet dat ik straks niks kan tillen wanneer ik moet werken.. ik heb er deze week namelijk weer last van (ben ook ziek dus ... valt weer heerlijk samen