PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 14:49

Hello :)

Graag zou ik deze super gave ervaring met jullie willen delen!

Afgelopen week zijn Donny en ik naar Engeland geweest voor de Europese kampioenschappen MCI.. het was geweldig!
Wat een ervaring!

Donny is een PRE hengst van 8 jaar. En sinds Maart dit jaar in mijn bezit.
Ik heb hem al eerder voor gesteld in dit topic: [RIJ-ITP] Prachtige zwarte PRE hengst Don Decoroso in een heerlijk sfe

Ik heb Donny gekocht als recreatie paard. Ik wil lekker kunnen buiten rijden.. af en toe een sprongetje kunnen maken
En verder gewoon een beetje dressuurmatig knutselen.

Al snel ging het toch kriebelen om de ring weer eens in te gaan. We zijn toen de eerste keer L2 gestart. Ik denk dat dat in Juni was?
Dit ging goed,, we reden goede punten.. vielen in de prijzen en we wisten ons te kwalificeren voor het NK MCI (dressuur voor iberische paarden)

In de tussen tijd ben ik M1 gaan starten, ook dit ging goed en ook hier zijn we bijna door heen.

1 September mochten we naar het NK in Beuningen. Ik zou 1 proef (level 1) en een kur op muziek rijden.
Niets verwachtend ben ik er heen gegaan.. ik vond het al super cool om te gaan en het was onze 3e of 4e wedstrijd..
De kur op muziek heb ik zelf gemaakt.. zowel de proef als de muziek en de montage. Niet heel professioneel maja so what? Voor die ene keer?

Boven verwachtingen zijn we deze wedstrijd Nederlands kampioen van Level 1 geworden en dus geselecteerd voor het EK in Engeland.

Hartstikke leuk! Maar de kosten waren reuze… even een weekje Engeland met perd en je bent 1500 euro lichter.
Dus in eerste instantie riep ik dat ik het niet ging doen.. maar baalde enorm… mag ik ook een keer wat gaafs doen.. is het te duur..
Ik ben toen een doneeractie gaan houden.. en dankzij een hoop lieve mensen heb ik mijn droom waar kunnen maken.

3 oktober zijn we richting Engeland gegaan. Het was een lange reis maar Donny heeft zich keurig gehouden!
Ook in Engeland was hij zoals altijd het braafste jongetje van de klas ;)

Vrijdag reden we onze proef met bijna 64% en een 9e plaats (alleen de eerste 8 hadden prijs)
Zaterdag reden we onze kür met bijna 66% en een 5e (!) plaats. Ik was apentrots en kreeg een prijs.
Over beide dagen ben ik in totaal 6e geworden! Met een heeeeel goed gevoel.

Hier de foto’s van de proef en kür :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bedankt voor het kijken :)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:21

Gaaaffff

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:26

woww superleuk!!

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:27

Wauw super!

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:31

Goed gedaan. Wat een prachtig paard is het.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:34

Oh wauw wat een beauty! En wat een super gave ervaring dit.
Gaaf dat je dit hebt kunnen doen dankzij de donaties. Zijn die levels een andere niveau dan de klasses hier? Omdat ik zie dat je met stang en trens rijdt.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 17:01

keeyzie schreef:
Oh wauw wat een beauty! En wat een super gave ervaring dit.
Gaaf dat je dit hebt kunnen doen dankzij de donaties. Zijn die levels een andere niveau dan de klasses hier? Omdat ik zie dat je met stang en trens rijdt.


Ja het loopt allemaal een beetje door elkaar heen. Zijn rare proeven..

Zo zit er in de proef van level 1 schouderbinnenwaarts, achterwaarts, contra galop, eenvoudige (of vliegende wissels) en in de kur moet je verplicht wijken, schouderbinnenwaarts, contra en wisselen in galop. dus beetje een mix van L,M en Z. De proeven zijn in een 20 60 bak en ook is een zweep niet toegestaan. Slipjas en st en trens mag dan weer wel...

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:24

Knap paard en jullie zijn een leuke combinatie :-) , maar ik vind de foto's niet zo heel gunstig..hij heeft weinig/geen aanspanning in de bovenlijn (drukt zijn rug weg) en ook in de aanleuning kruipt hij er achter en heeft hij vaak "de neus er niet uit".

Wellicht dat het met spanning oid te maken heeft, foto's zijn natuurlijk momentopnames maar daarom "oogt" het wat minder fijn allemaal. En zou ik je als tip willen geven om daar eens op te gaan letten, want voor veel PRE's is het juist belangrijk dat ze goed voorwaarts/neerwaarts over de rug gaan lopen en lengte pakken in het lijf om op een juiste manier tot verzameling te gaan komen.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:45

Wauwie!

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 09:30

Elisa2 schreef:
Knap paard en jullie zijn een leuke combinatie :-) , maar ik vind de foto's niet zo heel gunstig..hij heeft weinig/geen aanspanning in de bovenlijn (drukt zijn rug weg) en ook in de aanleuning kruipt hij er achter en heeft hij vaak "de neus er niet uit".

Wellicht dat het met spanning oid te maken heeft, foto's zijn natuurlijk momentopnames maar daarom "oogt" het wat minder fijn allemaal. En zou ik je als tip willen geven om daar eens op te gaan letten, want voor veel PRE's is het juist belangrijk dat ze goed voorwaarts/neerwaarts over de rug gaan lopen en lengte pakken in het lijf om op een juiste manier tot verzameling te gaan komen.



Haii

Ik denk dat het komt omdat we in de training nog niet zover zijn met het opgericht rijden... dat het stukje oprichting hier misschien wat geforceerd is. Voorwaarts / neerwaarts en ontspanning is normaliter geen probleem. Ik heb iedere week min. 1 keer les... en na het loswerken moet ik hem dan meer oppakken en oprichten... maar ik doe dit dan onder begeleiding.. dat is dan toch anders als hier in je uppie in Engeland :P
En ja spanning was er hier zeker hihi niet bij hem hoor.. maar wel bij mij :D

Bedankt voor je opmerking maar gelukkig heb ik thuis hele fijne begeleiding!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:40

Wel een gaaf paard zeg! En hoe gaaf is het om dit mee te mogen maken! Oprichting heeft nog wat tijd nodig zo te zien, maar daar ben je druk mee bezig lees ik.

Gefeliciteerd. Heb je nog wat gewonnen met je 5e prijs en 6e overall?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:43

Goed gedaan! Mijn stalgenoot was er ook met haar paard :)

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:45

Wauwie! Pracht paard

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:20

Elodie1 schreef:
Elisa2 schreef:
Knap paard en jullie zijn een leuke combinatie :-) , maar ik vind de foto's niet zo heel gunstig..hij heeft weinig/geen aanspanning in de bovenlijn (drukt zijn rug weg) en ook in de aanleuning kruipt hij er achter en heeft hij vaak "de neus er niet uit".

Wellicht dat het met spanning oid te maken heeft, foto's zijn natuurlijk momentopnames maar daarom "oogt" het wat minder fijn allemaal. En zou ik je als tip willen geven om daar eens op te gaan letten, want voor veel PRE's is het juist belangrijk dat ze goed voorwaarts/neerwaarts over de rug gaan lopen en lengte pakken in het lijf om op een juiste manier tot verzameling te gaan komen.



Haii

Ik denk dat het komt omdat we in de training nog niet zover zijn met het opgericht rijden... dat het stukje oprichting hier misschien wat geforceerd is. Voorwaarts / neerwaarts en ontspanning is normaliter geen probleem. Ik heb iedere week min. 1 keer les... en na het loswerken moet ik hem dan meer oppakken en oprichten... maar ik doe dit dan onder begeleiding.. dat is dan toch anders als hier in je uppie in Engeland :P
En ja spanning was er hier zeker hihi niet bij hem hoor.. maar wel bij mij :D

Bedankt voor je opmerking maar gelukkig heb ik thuis hele fijne begeleiding!


Goed om te horen :) ik ben benieuwd naar jullie verdere ontwikkeling.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: PRE hengst Donny en ik tijdens het EK in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:31

Wat leuk je hier tegen te komen! Het blijven gave foto's en een gave week! Volgend jaar hoop ik me ook te kwalificeren!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:00

Wat een leuk dier! Hij is niet zo groot of toont hij wat kleiner? Mooie foto's :D

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 15:32

Klopt.. hij is maar 1.56 :)

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:17

Wauw wat een gaaf paard heb je <3 Super leuke ervaring en je hebt het toch maar gedaan. Het stukje aanleuning is al eerder genoemd en dat komt vast goed. Veel succes samen en blijf vooral foto's plaatsen van je knapperd :j