CharmingS schreef:Hanssen schreef:
Ik zie het van jou niet als kritiek. Maar overdrijven als van het zadel ligt slecht en rugproblemen.. sorry maar dat gaat me echt net iets te ver. Ik weet echt wel wat wel en niet goed is. Dit was een goede tip van een goede dressuurruiter.
Het is zelfs bewezen dat als een zadel slecht ligt het paard daar rugproblemen van kan krijgen. Dus ja als dit niet goed ligt kan je paard daar uiteindelijk last van gaan krijgen. Vooral als de boom te smal word als er vanalles tussen gepropt word. Onder een goed passend zadel hoeft ook geen bontje, in principe zou daar niet eens een dekje onder hoeven, maar word dit enkel gedaan om het zadel te beschermen tegen het zweet. Dus in principe zou je als jou zadel goed zou passen zou die doek alleen al voldoende moeten zijn.
Daarnaast ken ik genoeg goede ruiters die vanalles aan en om hun paard hangen om het zichzelf makkelijk te maken, en hun paard even vergeten. Dus je moet niet zomaar klakkeloos van iedereen alles aannemen en denken dat het ook zo is. Daarnaast geef je als reden dat je het doet om de haren in je wasmachine te beperken en niet om je zadel er beter van te laten liggen..
Voor de duizenste keer.. het zadel ligt niet fout. Ik weet echt wel wat wel en niet kan. Blijkbaar heb je niet goed gelezen. De eigenaresse doet de doekjes onder het dekje omdat ze dit als tip heeft gekregen van een goede dressuurruiter. En jij beweert nu dat die er geen verstand van heeft? Toevallig doet ze dit ook bij de rest van haar paarden. Het doekje neemt ook meer zweet op. Dan moet dus elk paard van haar rugproblemen krijgen? Ik neem heus wel dingen aan. Maar dingen als het zadel ligt slecht en rugproblemen niet. Want dat is allebei niet waar. Wij weten allebei wat we doen. Nogmaals.. wij bepalen zelf wat we doen. Als de eigenaresse het zo wilt, dan is dat zo. Daar kun je een heel zeikverhaal over gaan ophangen en een mening overhebben. Dat mag ook. Maar wij weten echt wel wat goed en fout is.