Wat om paard activer te krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Wat om paard activer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 17:55

Ik zoek iets om mijn paard activer te krijgen dit gaat dan niet alleen om het rijden want zodra ik been geef loopt ie gewoon.
Hij is namelijk aan de hand en longeren enorm traag ik zelf ben al traag maar hij nog meer het begint al uit de wei halen of stal hij loopt zo om te overdrijven een km achter je in de stapmolen komen de spijlen gewoon bijna over hem heen.

Hij staat van 9 uur sochtends tot 7/8 uur savonds buiten op de wei.
Hij heeft een slowfeeder opstal die eet ie nooit in 1 avond leeg.
Hij krijgt 3 kwart 2 keer per dag gastro brok en 350 gram per dag vitalbiks daily compleet.

Haver wil ik eigenlijk niet geven omdat ie in de winter eigenlijk onder het rijden een heet hoofd word
Iemand nog tips of weet wat voor supplement of voer ik kan geven?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Wat om paard activer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:18

Green power van equifyt?

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:31

trysteffy schreef:
Ik zoek iets om mijn paard activer te krijgen dit gaat dan niet alleen om het rijden want zodra ik been geef loopt ie gewoon.
Hij is namelijk aan de hand en longeren enorm traag ik zelf ben al traag maar hij nog meer het begint al uit de wei halen of stal hij loopt zo om te overdrijven een km achter je in de stapmolen komen de spijlen gewoon bijna over hem heen.

Hij staat van 9 uur sochtends tot 7/8 uur savonds buiten op de wei.
Hij heeft een slowfeeder opstal die eet ie nooit in 1 avond leeg.
Hij krijgt 3 kwart 2 keer per dag gastro brok en 350 gram per dag vitalbiks daily compleet.

Haver wil ik eigenlijk niet geven omdat ie in de winter eigenlijk onder het rijden een heet hoofd word
Iemand nog tips of weet wat voor supplement of voer ik kan geven?


Haha, dat staat er zo grappig. Jullie passen wel bij elkaar dan.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Wat om paard activer te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:20

Aan de hand: loop naast je paard ter hoogte van zijn schouder met een dressuurzweep in je linkerhand en geef hem een tik achter je door als hij te traag stapt. Het zal snel veranderen.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 21:02

Bloodymary schreef:
trysteffy schreef:
Ik zoek iets om mijn paard activer te krijgen dit gaat dan niet alleen om het rijden want zodra ik been geef loopt ie gewoon.
Hij is namelijk aan de hand en longeren enorm traag ik zelf ben al traag maar hij nog meer het begint al uit de wei halen of stal hij loopt zo om te overdrijven een km achter je in de stapmolen komen de spijlen gewoon bijna over hem heen.

Hij staat van 9 uur sochtends tot 7/8 uur savonds buiten op de wei.
Hij heeft een slowfeeder opstal die eet ie nooit in 1 avond leeg.
Hij krijgt 3 kwart 2 keer per dag gastro brok en 350 gram per dag vitalbiks daily compleet.

Haver wil ik eigenlijk niet geven omdat ie in de winter eigenlijk onder het rijden een heet hoofd word
Iemand nog tips of weet wat voor supplement of voer ik kan geven?


Haha, dat staat er zo grappig. Jullie passen wel bij elkaar dan.


Haha zo paard zo baas was het toch haha

koend schreef:
Aan de hand: loop naast je paard ter hoogte van zijn schouder met een dressuurzweep in je linkerhand en geef hem een tik achter je door als hij te traag stapt. Het zal snel veranderen.


Met het longeren kunnen wij ieder geval tikken blijven geven dat is al maanden/jaren zo... en dan telkens loopt ie toch trager steeds als de zweep weer eve “weg”gaat.. en met de hand een korte zweep is ie bang voor... paar keer grondwerk gevolgd en heeft ie van de instructeur een tik met de zweep op zijn neus gehad omdat ie niet luisterde ofzo... nou was gestopt met de grondwerk...