[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:56

Leuk die cavaletti training, dat zou ik ook wel eens willen doen!

Ferro heeft precies hetzelfde als jouw quarter, die wil het liefst alles lang en laag doen, dan is hij licht in de hand en braaf.
Zo gauw hij meer bij elkaar moet, meer oprichten, meer op achter, meer in de hand vindt hij het echt heel erg lastig en gaat hij proberen te vechten om er onderuit te komen.
Het zit bij hem in zijn bouw en missende kracht in zijn achterhand, hij gooit zich graag voorover, dat is makkelijker voor hem.
Door in kleine stapjes te trainen wordt het wel steeds beter, maar voor hem blijft het ook best lastig.

Ik ga altijd hier bij Noordwijk/Noordwijkerhout naar strand (zuid Holland)

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:57

Haaaaai, sorry tijdje niks gepost maar wel bijgelopen. Druk met werk enzo......

@Meya, wat super van je zadel. Ziet er gaaf uit. Ik wel ooit ook een ander zadel, maar ja ik laat eerst een huis bouwen. Hoe was je clinic vandaag? Ik mis altijd wanneer er clinics zijn heb ik het idee.

@Yom, wat jammer om het zo af te moeten sluiten, maar toch ook wel begrijpelijk dat je dan niet verder wilt.

@HiFive5, klinkt wel een als een leuke afwisselende clinic.

@Nouvel, heerlijk strand. Jammer dat ik daar zo ver vanaf woon anders ging ik ook vaker.

Hier 10 september wedstrijd gehad, verprutste het zelf weer helemaal. Wou teveel en teveel tegelijk dus vergat te rijden. Dan mislukt ook alles. Hulpen komen niet goed door waardoor ze niet direct in galop wil, uit galop viel in de gebroken lijnen enz. Echt balen. Vandaag een poging om het weer te veranderen. Verstand op 0 en als doel paard aan de praat houden. Nog genoeg te verbeteren maar.......185 punten!!!! Ik had zelf vanmorgen nog twijfels op ik wel zou starten, als 3 dagen lang niet fit en niet getraind. Maar toch blij dat ik ben gegaan.

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:14

@meya; hoe was de clinics! Heel benieuwd!

@Nouvel; heerlijk dat strand zeg!

@HiFive; leuk zo'n clinics! Leuk voor de afwisseling!

@Natasja; Gefeliciteerd! Toch weer mooi een puntje rijker!

Wij hier ook weer eens gestart vandaag. Met mn draakje in het L2 de wrakstukken heerlijk ontspannenen kunnen rijden, galop blijft een lastig puntje. Toch een winstpuntje erbij weten te scoren :D

Na mijn eerst M1 proef was ik zo blij! Heerlijk ontspannen gereden, paard fijn voorwaarts en aan de hulpen! En super soepel en los zoals we haar kennen! Toen 20 min moeten wachten voor de tweede proef, ook die proef ging eigenlijk heel fijn! Meerdere mooie complimenten gekregen van mensen langs de zijlijn dat het er zo netjes en strak uit zag! Jury dacht daar helaas ernstig anders over... maar volgens mij hadden ze een slechte dag, want meer dan de helft van de deelnemers had onder de 160 punten en een aantal zelfs verlies!? Wij zijn naar huis gegaan met 165.5 en 169.5, klopt totaal niet bij mijn gevoel en de mening van de mensen om me heen, maar goed. IK heb lekker gereden en dat kan niemand me meer afpakken :D

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:48

Draf stukken bedoel ik trouwens in bovenstaande post niet wrakstukken :P

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:38

Lastig hifive... Ik had het na 2 jaar proberen opgegeven en gewoon gedaan wat haar wel lukt :)
Leuk zo'n cavaletti training!

Nouvel zalig dat strand :D Succes vandaag op de keuring!

Natasja leuk een nieuw huis bouwen. Met grond erbij voor de paarden ook of? Hier zijn we ook aan het klussen. Weliswaar achter en bij de paarden, maar het hele huis moet ook nog. Dus een groot deel van mijn kluscenten zit nu in het zadel voor Hope :o Dat wou ik goed hebben en zij is toch mijn prioriteit nr 1..
Top van je punt!!

Aniek.. oeps... Nou snel de punten vergeten en blij zijn met je gevoel :j


Jaa de clinic was rete vet! :oo :o Heel fijn kunnen rijden. Wat heb ik toch een bewerkbaar paard dacht ik halverwege, alle tips en oefeningen konden we gelijk mee aan de slag en uitvoeren. :D
En als je dan hoort wat hij er van vindt en dat ik een nette zit had, nou doet je goed! :D Eindelijk kunnen we de stijgende lijn hervatten <3
Zal Vd week toch eens proberen een filmpje te uploaden..

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:40

Sorry voor mijn ego post. Maar was even super blij :o

Oh en met het zadel en klussen.. Ik bedoel meer, ik moest nu wel. Of weer half half of nu goed doen en de kluscenten daarvoor besteden..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:24

NatasjaS, spijtig van je eerste wedstrijd maar des te beter van de volgende wedstrijd!
Soms is je verstand op 0 zetten wel eens de beste oplossing :-)

annieeek_x, argh dat zijn jury's die mensen niets gunnen :n Ik heb het ook al meegemaakt maar zolang je paard voor jouw eigen gevoel top liep, heb je alle punten verdiend!

Meya_, wat fijn dat je clinic zo goed ging zeg!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:13

Super Meya! Weer een geweldige ervaring rijker dus :D

HiFive Dat gevoel van niet gunnen krijg je dan wel inderdaad! Ze kwamen zelfs bij sommige ruiters de auto uit om ze volledig de af te branden. Heel apart.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:36

Zeker weten!

Ja jury's.. laatst was ik begonnen met rondje om de baan, zaten ze de combi voor me af te zeiken. Maar goed, wss later ook bij mij gedaan want stond geen 1 positief puntje op de coupon..

Filmpjes waren redelijk gelukt, alleen de foto's daarvan beetje onscherp :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:34

Ziet er lekker uit Meya! Blij paard volgens mij!

Hier een paar fotootjes van gister . Ze mag nog veel meer op achter, maar stukje bij beetje gaat dat beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:57

@Annieeek_x wat een stoere fotos.

@Meya, wat super zn ervaring. Mooie foto's.
Ik snap wat je bedoelt hoor. Mijn huis is wat duurder uitgevallen dan de bedoeling was (dat schijnt vaker te gebeuren met nieuwbouw......) maar mijn zadel nu is nog wel redelijk maar wordt minder. Dus hoop in het voorjaar weer wat geld gespaard te hebben voor een nieuw zadel. In de winter is het toch steeds nat en zit alles onder het zand....... Paarden staan tegenover waar mijn huis komt, dus ze hoeven niet bij huis :z

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:31

annieeek_x, stoere haf zeg <3
NatasjaS, hopelijk heb je tegen het voorjaar genoeg gespaard. Dat is niet altijd gemakkelijk als je niet een nieuwbouw hebt laten zetten.

Zijn er hier mensen die dit weekend op wedstrijd gaan?
Ik ga zaterdag, terug voor 1 proefje :') Ik durf nog steeds geen 2 proeven te rijden, terwijl het thuis prima lukt hoor maarja, het zit tussen mijn oren.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:34

Aniek jammer van de punten! Wel mooie foto’s

Hifive, succes! Ik ga zondag mijn debuut maken.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:38

Succes Shelly21!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:45

Ja ach die punten, vandaag de uitslagenlijst bekeken. Ben 2x op de 3e plaats geëindigd, denk dat dat genoeg zegt met mijn punten :+

Succes HiFive en Shelly!

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:28

Tot mijn verdriet ga ik afscheid nemen va dit topic. Instructeur had op ons paard gereden en die kon er echt geen M paard van maken. Keer daarna ging het juist weer wel heel goed, maar maandag weer absoluut niet. Toen meteen de lease opgezegd per direct want nog een maand betalen voor een paard wat niet te rijden is, is weggegooid geld

Dochter is klaar met rijden, ook al kan ze zo'n beetje ieder paard op stal bijrijden. Ze heeft 12 jaar gereden en vindt dat voor nu wel mooi

Houdt dus ook in dat mijn hobby ook automatisch stopt, heel jammer maar niks aan te doen helaas

Succes iedereen in het M en verder, geniet van alle mooie en minder mooie momenten. Soms is het 2 stappen vooruit en 1 stap terug, maar je bent een gezegend mens dat je er uberhaubt van mag genieten :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:31

Knap hoor, twee paarden op dezelfde wedstrijden starten. Lijkt me een heel gedoe, haha.

O echt Shelly, voorkeur voor koudbloeden wedstrijd? Ik heb dat juist helemaal niet. Start liever gewoon tussen de grote paarden, haha.

Jammer van je dipje met Tinky, glenstorm. Maar wat fijn dat Gamble het zo goed doet! Foto ziet er goed uit!

Fijn dat je zadel zo goed bevalt Meya, hij is mooi :)

Jouw zadel ziet er ook goed uit Shelly! Geniet er van!

Heerlijk HiFive, lekker het bos in. Hier is het altijd zo'n gedoe om oppas te vinden en het is redelijk ver rijden naar een mooi bos dus veel tijd kwijt.. Anders had ik 't ook wel vaker willen doen. Ach, dan af en toe maar rondje door de polder :+ Mooi debuut heb je gereden, gefeliciteerd!

Vervelend Nouvel, al die tegenvallers.. Wel heerlijk dat je lekker het strand op kunt!

Jammer dat het printscreenen van de foto's niet lukte Meya. Kun je niet gewoon filmpje uploaden dan? Wat een gedoe met printscreens :+
Wat leuk van de clinic, klinkt goed! Ze kantelt haar hoofd wel wat op de foto's zo te zien, of is dat momentopname?

Je les ziet er goed uit Nouvel!

Ah doodzonde van het paard Yom! Goed dat jullie je gevoel volgen. Jammer dat het zo eindigt. En ook jammer dat de paardensport voor jou ook het einde betekent nu je dochter ermee stopt. Kun je niet bij iemand anders groomen?

Wat goed dat je toch gegaan bent Natasja. Gefeliciteerd met je winstpunt!

Ahh wat een bizar lage punten Aniek. Jammer is dat! Maar net wat je zegt, als jij maar fijn hebt gereden. Dat is 't belangrijkste! Leuke foto's :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:33

Zo, ben ook weer bij.

Vorige week/afgelopen weekend weinig gereden doordat ik zelf niet fit was en weinig tijd of geen oppas had. Maandag en gister even weer gereden.. Ik heb zondag weer wedstrijd en laat ik maar zeggen dat ik hoop dat ze zich dan anders gedraagt dan nu thuis :+ Mega sloom, gister gespannen (wind zal ook wel meespelen en kuilplastic dat anders lag dan anders is voor een autist als Marena ook erg spannend :Y) ).. Benieuwd hoe 't zondag gaat dus. Morgen en zaterdag nog maar even bezig. Ze komt ook alweer behoorlijk in de wintervacht. Vind het nu middenin het verharen nog te vroeg om te scheren maar eind oktober is ze aan de beurt.. Denk dat ik zondag al ga merken dat ze dik in haar haar zit, aangezien we dan binnen starten. Nou ja, we gaan het zien!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:21

Lekker Natasja om ze tegenover huis te hebben.

Yom wat jammer!!

Rianne oh je bedoelt die hh foto? Momentje was dat ;)
Scheer jij eerst voordat je deken op doet of heeft ze al een deken op?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:24

Ja ik scheer haar eerst idd. Heb het ook wel andersom gedaan maar bij Marena maakt t niet uit. Geen deken of wel een deken: in oktober is ze teddy. Dus scheer altijd eind oktober en eind december dan nog een keer. Dan kan t net :Y)

Scheren jullie de paarden ook?

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:18

Oh zo, irritant :o

Nee, nog nooit een paard geschoren :o friezen zaten ook aardig in de wintervacht, hadden niet altijd een deken maar het kon.
Hope zit vrij dun in haar vacht, dat red ik met gemak met dekens :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:38

Ferro scheer ik eind okt meestal, ik zou het liever later doen, hij heeft er nogal een hekel aan en dan heb je er wat langer plezier van.
Maar juist rond die tijd is de temp vaak nog zo hoog dat ze met een flinke vacht slecht droger.
Jan heb ik nog niet hoeven scheren maar die hebben we ook pas 1,5 jaar.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:28

Yom, wat vreselijk zeg :-( Kan je idd niet bij iemand anders groomen nu je dochter ermee stopt? Zou ze nog opnieuw willen beginnen of stopt ze definitief?

Ik heb Siep al geschoren. Vorige week zondag toen het zo slecht weer had ik niets beter te doen :+
5 moet nog even wachten. Nu is het nog teveel wisselen van dekens omdat het overdag nog zo warm is en 5 moet niet zo intensief werken als Siep :-)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:18

Ideaal Meya!

Ja dat is altijd het lastige Nouvel, de te hoge temperaturen voor die wintervacht. Sowieso nu de wedstrijden weer indoor zijn en het daar vaak een stuk warmer/benauwder is, moet ik wel scheren.

Is dat niet te vroeg HiFive, nu ze nog middenin het verharen zitten? Of maakt dat niet uit? Voor de wedstrijd a.s. zondag was 't namelijk wel fijn geweest als Marena ook al uit die haren was, maar voor mijn gevoel is dat wel heel vroeg.. :=

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:26

Ik heb het gedaan voor de wedstrijden, ik zie niet zo graag van die teddytjes :Y) + ze zweten toch een pak minder snel zonder die dikke jas aan.
Gisteren mocht ze op de weide zonder deken, het was hier 22graden. Vandaag terug 100gram overdag en 200 gram snachts.