Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:12


Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:50

Vind deze kleuren erg mooi en licht maar toch wat natuurlijker

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:52

Je moet net een muur hebben waar je een kast in kunt wegwerken :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:52

Thanks Amber Anne, inderdaad heel erg mooi! Ik hou wel van natuurlijk en denk dat dat ook wel bij de rest gaat passen (barndoor, en keuken is open, woonkamer heeft ook wel veel natuurlijke accenten). Dat neem ik zeker eventjes mee!!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 18:54

DubbelDun schreef:
Je moet net een muur hebben waar je een kast in kunt wegwerken :D


Hahah hak je wel even weg toch :+

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:13

Grappig, Janine noemt onze keuken en de keuken die Amber Anne plaatst heeft dezelfde sfeer.

Ons blad is trouwens ook niet zwart, maar middengrijs. Zwart vind ik ook lastig omdat je er vaak veel stof op ziet.

Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:25

MoniqueT schreef:
Grappig, Janine noemt onze keuken en de keuken die Amber Anne plaatst heeft dezelfde sfeer.

Ons blad is trouwens ook niet zwart, maar middengrijs. Zwart vind ik ook lastig omdat je er vaak veel stof op ziet.

[ [url=m/hMyK8p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat toevallig haha, mooie keuken ook!!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:31

Hé dat is inderdaad erg toevallig! Moet ook zeggen, was meteen al erg gecharmeerd van jouw keuken!
Ook beperkte ruimte en toch vrijwel alles bij de hand.

Wat voor materiaal is het blad?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:57

Ja, die beperkte ruimte was voor mij een enorm struikelblok in de oude keuken. Mijn moeder heeft daar gewoond, maar zij was ruim een kop kleiner dan ik en we stonden letterlijk bovenop de afzuigkap te kijken als we stonden te koken. We gebruiken het huis nu als vakantiehuis, maar zien ons er uiteindelijk wel permanent gaan wonen, dus wilden we een toekomstgerichte keuken.

Hier zit echt alles in wat ik me wenste: een Bora-kookplaat met afzuiging naar buiten, dus geen afzuigkap nodig. Een goede oven-magnetroncombi met daaronder een afvalbakkenkast. Een grote kast voor alle boodschappen daarnaast en daarnaast weer een enorme koelvries-combinatie. En aan de lage kant dus die bovenkanten van 39 cm hoog, met toch veel opbergruimte zonder dat het massaal oogt. En de vaatwasser heeft een lift, zodat ik op mijn oude dag straks niet meer zo diep hoef te bukken (ha, nu dus ook niet). Zo blij met alles.

Het was niet goedkoop en daarom hebben we voor het blad voor kunststof gekozen in een betonlook. We hebben geen kinderen meer in huis en zijn zelf best zuinig op onze spullen, dus een hete pan op het aanrecht zie ik niet snel gebeuren. Er ligt wel altijd een grote houten snijplank boven de vaatwasser.

Even gespiekt op de digitale werkopdracht voor het werkblad: Dekker DTRM38 38 mm multiplex werkblad met Decor Top zonder randafwerking. Voor meer info over dit materiaal (wij hebben de kleur Moonscape)

https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken ... n/decortop

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:07

Aaah, dat is het bedrijf waar mijn buurman het over had! Die raadt (als interieurbouwer) een Ikea keuken aan, maar met een blad bij een ander bedrijf. _/-\o_ De kunststof afwerking van Ikea schijnt minder goed te zijn. Deze bladen zijn kwalitatief heel erg goed!

Bedankt! Daar kan ik mooi even snuffelen!

Smalle kasten zijn ook nog wel een optie. Maar ik zal ze waarschijnlijk te hoog hangen, niet super fijn voor volgende bewoners, niet iedereen is een reus. (probeer het wel een beetje commercieel te houden)

Hoe werkt die kookplaat? Ik wilde namelijk mijn kookplaat op de plek van mijn wasbak nu. Alleen vanwege de barndoor kan er eigenlijk geen pijp meer naar buiten voor de afzuiging. :+

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:22

absque_dubio schreef:
Iemand die ons kan helpen aan een klok? :=
Wat lastig om te vinden zeg..

We vinden dit formaat (70cm) mooi, en deze klok ook, maar ik denk toch te 'donker'. Zoek meer zoiets in een lichtere kleur;
https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... rcel-bruin

Deze lijkt al lichter, maar weer te klein (50cm);
https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... hugo-zwart

Deze is ook mooi, maar ook te klein (51cm);
https://www.leenbakker.nl/ProductDispla ... reId=10151

Ik heb verder echt geen flauw idee waar we nog meer kunnen kijken, op de Ikea site kon ik niks naar onze zin vinden.
edit; krijg net het geniale idee om bij bol.com eens te spieken. :o Maar tips zijn nog steeds welkom!



Al bij pronto gekeken ? Daar hebben ze ook meerdere grote klokken met houten achtergrond.

Ik vind die eerste klok trouwens helemaal niet zo donker ogen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:28

Die Bora was bij ons ook het idee van de keukenbouwer. Er zit een gat middenin de kookplaat waarin de dampen worden afgezogen, gaat echt geweldig, je ruikt ook totaal niks meer in huis. Wij dachten vast te zitten aan de plek van de oude kookplaat (midden waar nu de hoge kasten zitten), omdat we op de centrale afzuiging van het appartement zaten.

De keukenbouwer liet ons de mogelijkheid van de Bora zien. De motor zit onder de kookplaat, waarbij je ongeveer 10 centimeter ruimte mist in de diepe lade eronder. De kookplaat zit op de kop van onze keuken, onder de houten plank en wij hadden het geluk dat we daar een buitenmuur aan de zijkant hebben. Met een platte pijp van 5 cm diep loopt de afzuiging dus achter de keuken langs naar buiten, waar je alleen een kapje ziet. Ik moet wel erbij zeggen dat Middelkoop, waar onze keuken vandaan komt, alle kastjes standaard 65 cm diep maakt en daardoor zit er altijd extra ruimte voor leidingen en afzuiging achter de kasten.

Maar de tweede mogelijkheid is afzuiging via een recirculatiefilter, waarbij de lucht terug de keuken ingeblazen wordt en je het koolstoffilter één keer per jaar vervangt. Wij wilden dit absoluut niet, omdat ons appartement zomer en winter warmer is dan we fijn vinden, vooral omdat de zon er de hele dag opstaat, maar ook omdat onze benedenburen kouwelijke oudjes zijn :-) Het appartement zou er zo´n 2 of 3 graden warmer van worden. Heb je de ruimte en een frisser huis, dan is het natuurlijk een prima oplossing.

Op de foto kan je zien hoe de stoom wordt afgezogen. Het scheelt echt ook een hoop vet, want dat zit in een soort emmertje wat onder die metalen schijf zit. Schijf kan je zo mee in de vaatwasser gooien of even in een sopje afwassen, na het koken. Het emmertje moet één keer per week mee in de vaatwasser.

Afbeelding

Bora: https://www.youtube.com/watch?v=axJlYQWRAfY

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:42

Oeh thanks voor de uitleg! Daar ga ik eens even verder naar kijken! Lijkt me heel erg ideaal!
Andere optie is namelijk het oude kanaal te gebruiken, echter zit dat kanaal naast die van het toilet (binnentoilet), waardoor mijn kooklucht in het toilet komt omdat de scheidingswand zo vreselijk broos is :( Dit zou een ideale oplossing zijn!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:48

Wij zijn er echt superblij mee. In een appartement blijven kookluchten ook vaak hangen en zelfs in de centrale ruimtes kan je vaak ruiken wie wat aan het koken is. Bij ons ruik je totaal niks meer, ook niet tijdens het koken en direct na het eten. Goedkoop is het niet hoor, maar wij hadden het er graag voor over. We hebben gewoon de Bora Basic, zonder toestanden.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:54

MoniqueT schreef:
Wij zijn er echt superblij mee. In een appartement blijven kookluchten ook vaak hangen en zelfs in de centrale ruimtes kan je vaak ruiken wie wat aan het koken is. Bij ons ruik je totaal niks meer, ook niet tijdens het koken en direct na het eten. Goedkoop is het niet hoor, maar wij hadden het er graag voor over. We hebben gewoon de Bora Basic, zonder toestanden.


Oei, denk dat ik dan prijstechnisch liever voor dat design ding van Ikea ga, dan ben ik 500 euro goedkoper uit voor inductieplaat én afzuiging. Ben er al achter dat dat designding ook gewoon lucht kan verschonen.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:56

absque_dubio schreef:
Iemand die ons kan helpen aan een klok? :=
Wat lastig om te vinden zeg..

We vinden dit formaat (70cm) mooi, en deze klok ook, maar ik denk toch te 'donker'. Zoek meer zoiets in een lichtere kleur;
https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... rcel-bruin

Deze lijkt al lichter, maar weer te klein (50cm);
https://www.leenbakker.nl/woonaccessoir ... hugo-zwart

Deze is ook mooi, maar ook te klein (51cm);
https://www.leenbakker.nl/ProductDispla ... reId=10151

Ik heb verder echt geen flauw idee waar we nog meer kunnen kijken, op de Ikea site kon ik niks naar onze zin vinden.
edit; krijg net het geniale idee om bij bol.com eens te spieken. :o Maar tips zijn nog steeds welkom!

Die middelste had Trendmeubel in de maat 77,5cm. Ik kan hem nu alleen zelf ook niet meer op de site vinden.. ;( maar die zijn ze aan het omgooien zo te zien dus evt wel de moeite waard om hem in de gaten te houden..

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:07

Janine, ik ken het designding van Ikea niet :-) Ik ga eens kijken.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:34

Design ding van Ikea? Ik ben benieuwd waar jullie het over hebben :)

MoniqueT, ik vind je hangkast(jes) mooi! Is dat hout of kunststof? De kleur vind ik heel mooi. Komt het van datzelfde bedrijf?

Je kookplaat met afzuiging lijkt me ideaal. Ik las vandaag nog in het magazine van het Longfonds dat een goede afzuiging ontzettend belangrijk is voor een gezond binnenklimaat.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:45

Boras schreef:
Design ding van Ikea? Ik ben benieuwd waar jullie het over hebben :)

MoniqueT, ik vind je hangkast(jes) mooi! Is dat hout of kunststof? De kleur vind ik heel mooi. Komt het van datzelfde bedrijf?

Je kookplaat met afzuiging lijkt me ideaal. Ik las vandaag nog in het magazine van het Longfonds dat een goede afzuiging ontzettend belangrijk is voor een gezond binnenklimaat.


https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50389140/

Ik vind dit best wel design :o Ook al is het maar Ikea :P

Pfff... gezond binnenklimaat is belangrijk hoor, maar een prettige neutrale lucht ook.. :') Dat valt bij mij zwaar tegen zeg. Na het koken dan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:47

Houtstructuur, maar kunststof. Niet van echt te onderscheiden :-)

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:53

@ MoniqueT vandaar ook mijn vraag :) Ziet er goed uit. Komt het van deze winkel https://www.dekkerzevenhuizen.nl/keuken ... n/decortop ?

@ Janine1990 Als ik een afzuigkap neem, dan ook zo'n schuine. Veel praktischer natuurlijk en mooi.
Alleen ben ik niet zo weg een zwarte. Ik vind zo'n zwart vlak niet mooi. Ik denk dan hangt daar een tv. Ik zou liever voor een roestvrij stale gaan. Maar die kan Ikea dan goed weer net niet hebben.

In ons huis zit een heel simpele afzuiger uit de middeleeuwen. Als ik knoflook heb gebruikt in het eten, dan wordt je niet goed als je de volgende ochtend beneden komt. Een soort van herbeleving op de nuchtere maag :r
Laatst bijgewerkt door Boras op 26-09-18 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:55

Oeh nee, zo'n schuine afzuigkap vind ik zo patatzaakachtig...

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:56

Lekker industrieel :D

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:02

Boras, de kastjes zijn van MK Keukens, het huismerk van Middelkoop Keukens in Culemborg.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:05

Dat ga ik onthouden, dat is niet zo heel ver uit de richting voor ons.