Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Een simpele ongebroken bustrens werkt hier heel goed. Meer rust, stillere aanleuning en een blij paard
Nibbit schreef:Een simpele ongebroken bustrens werkt hier heel goed. Meer rust, stillere aanleuning en een blij paard
ElCid schreef:Nibbit schreef:Een simpele ongebroken bustrens werkt hier heel goed. Meer rust, stillere aanleuning en een blij paard
Helemaal mee eens, veel paarden vinden een dergelijk bit fijn; rustige ligging, geen gewiebel, hulpen komen duidelijk door en het paard kan een dergelijk bit op de tong en dus van de lagen af houden. Alle gebroken/ dubbelgebroken opties geven veel druk op de, zeer gevoelige lagen, en heel veel paarden vinden dat dus ( heel begrijpelijk!) echt niet fijn en waarschijnlijk doet het ze pijn.
Ook een flexibel bit geeft meer druk op de lagen.
Setteli schreef:Ik gebruik nu de Bombers happy Tongue.
Ongebroken met een tongboog.
Die van mij was ook heel onrustig en ze heeft zelfs m'n trust flexisoft kapot gebeten.
Bitfitter erbij gehad en dit was het eerste bit wat ik probeerde en gelijk goed. Nog wel een paar anderen geprobeerd, maar dit was toch echt de goede.
Ongebroken ligt inderdaad veel rustiger in de mond en dan moet je voor jezelf bekijken of je die met of zonder een tongboog wil.
Met een dubbelgebroken kon ik haar absoluut niet rijden, zo ontzettend onrustig