Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CassxJasmijn
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-09-18

Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:40

Ik heb laatst op tv gezien dat er een cap bestaat met een ingebouwde zonnebril. Deze kan je naar beneden doen en weer terug naar boven de cap in zeg maar. Als een soort klep.
Ik dacht dat het een cap van Charles Owen was, maar ik weet het niet zeker.

Weet iemand welke cap dit geweest kan zijn?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:45

Ik heb er wel eens van gehoord, maar ken ze niet zo goed, is het geen race cap?

CassxJasmijn
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-09-18

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:46

Nee, was een gewone rijhelm zeg maar.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:18

Ik heb even gegoogled voor je en kwam uit op de One K Helmet Pro. Helaas is deze uit de handel genomen door safety regulations

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:19

Ik heb dat in mijn motorhelm, super handig! Maar bij een cap heb ik het nog nooit gezien, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:21

Mijn casco heeft deze optie!

CassxJasmijn
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 13:35

mayadeby schreef:
Mijn casco heeft deze optie!


Welke is dit dan precies? En waar te koop?

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:11

CassxJasmijn schreef:
mayadeby schreef:
Mijn casco heeft deze optie!


Welke is dit dan precies? En waar te koop?


De casco mistral. Ofwel een model duurder (mijne was €250 ongeveer). Ik heb hem in de lokale ruitersport gekocht :)

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:20

Ik zie de Casco Mistrall te koop voor €110,- maar kan ‘m nergens met de optie ingebouwde zonnebril vinden? :o?

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:22


_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:30

Heb ook niet gezegd dat het niet bestaat, ik kon het alleen niet vinden.
Dus voor €150,- kan je een Casco mistrall cap met zonnebril hebben. Alleen is deze zonnebril met een Flip up waardoor ook de rand van de cap omhoog gaat.. Ts had er een gezien die de cap in gaat als ik het goed begrijp en niet de rand mee neemt, dat zou echt ideaal zijn, meer op cosmetisch oogpunt. :')

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:32

Lijkt hartstikke link, je zal maar vallen en stukken kunststof in je ogen krijgen. Bij een losse bril vliegt hij misschien nog af, bij dit systeem niet.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:41

Zou het misschien geen veiligheidsbril zijn? Dat plastic op motorhelmen etc moet natuurlijk ook veilig genoeg zijn.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:42

bigone schreef:
Lijkt hartstikke link, je zal maar vallen en stukken kunststof in je ogen krijgen. Bij een losse bril vliegt hij misschien nog af, bij dit systeem niet.

Ik stel me ook vragen bij de veiligheid. Ik weet zelf niet of ik ooit een cap zou kopen met een ingebouwde zonneklep, lijkt me toch een zwakke plek?

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:46

_Ekenna schreef:
Zou het misschien geen veiligheidsbril zijn? Dat plastic op motorhelmen etc moet natuurlijk ook veilig genoeg zijn.


In mijn motohelm zit ook een veiligheidsbril ingebouwd en ik weet dat bij vespa helmen ook een zonneklep langs de binnenzijde zit, maar die helmen zijn wel een serieus pak dikker en steviger tegenover een cap (logisch omdat je met een moto ook hogere snelheden haalt). Ik krijg alleen de indruk dat die constructie op die casco helm niet 'veilig' oogt, terwijl dat bij mijn motohelm absoluut niet het geval is.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:30

Maar ik had het niet over de helm, maar over de bril zelf. Ik vind zelf deze constructie veilig ogen, maar of de bril ook veilig is weet ik niet, want kan er geen verdere info over vinden.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:34

Interessant! Ik ben wel benieuwd wat die van casco doet als je valt ook...
Tegenwoordig hebben steeds meer caps een flexibele klep, uit veiligheidsoverwegingen. Als je bril omhoog staat, lijkt me dat je dat effect niet meer hebt. Jammer

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:47

Ik heb ze wel vaker gezien, hier wordt het vaak gebruikt door recreatie ruiters.
Het voelt allemaal wel stevig aan, het zit aan de buitenkant, dus ik niet dat het onveilig is :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:48

Nou het lijkt mij wel wat om te mennen :D

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:57

_Ekenna schreef:
Zou het misschien geen veiligheidsbril zijn? Dat plastic op motorhelmen etc moet natuurlijk ook veilig genoeg zijn.


Dat gaat er in de meeste gevallen wel vanuit dat je ook je vizier dicht hebt, zeker op hogere snelheden. En vaak zijn ze ook net een tikje duurder dat die casco :o

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:00

Allegra schreef:
_Ekenna schreef:
Zou het misschien geen veiligheidsbril zijn? Dat plastic op motorhelmen etc moet natuurlijk ook veilig genoeg zijn.


Dat gaat er in de meeste gevallen wel vanuit dat je ook je vizier dicht hebt, zeker op hogere snelheden. En vaak zijn ze ook net een tikje duurder dat die casco :o

True, dat vizier is groter, de helm is groter... dus duurder. Er zijn ook helmen waarbij de helm ophoud vanaf de oren, dus dat het vizier ook gewoon er voor hangt.. weet even niet hoe zo’n helm heet. _O-

Ik kan me toch niet voorstellen dat Casco zoiets op de markt brengt zonder dat het veiligheidsplastic is?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:08

Nou dat niet alleen. Ze zijn ook opgebouwd uit andere materialen. Zo'n jethelm die jij bedoelt is ook niet heel veilig ;)

Het zal idd vast geen flutzooi zijn, en als ie er een fatsoenlijk keurmerk heeft zal het vast getest zijn, zou je zeggen...

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:13

Ook dat idd, maar het gaat hier volgens mij om de zonnebril waarvan we niet weten of die van ander materiaal is gemaakt. Ik niet iig. :D

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:37

Precies, mijn punt was dus dat de vergelijking met motorhelmen niet persé op gaat om de genoemde redenen.

Ik moest even zoeken, het vizier heeft wel een keurmerk, maar dat is een algemeen keurmerk voor zonnenbrillen en daar staat niks beschreven over aan welke eisen zo'n visier moet voldoen met betrekking tot het gebruiksdoel. Nogal vaag dsu, daar hebben we niks aan.

Aanvulling:hun ski-goggles hebben overigens wel een speciaal keurmerk voor gebruik tijdens het skieen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Cap met zonnebril ingebouwd als klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:16

De bril voelt steviger aan dan mijn veiligheids bril in de bouwvak. Ik denk dat het trouwens ook veiliger is dan met een gewone bril/zonnebril te rijden.