Het leed dat BH’s heet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JorineV
Berichten: 1093
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:19

Oh die laatste geeft inderdaad een heel ander (beter!) beeld dan de meeste reclamefoto's. Ben ik wel benieuwd in welke maat je die zou moeten bestellen... zoals je het opmeet of toch een paar cupjes groter met een kleinere omvang?

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:24

Ts is het nog gelukt met iets bestellen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:25

JorineV schreef:
Oh die laatste geeft inderdaad een heel ander (beter!) beeld dan de meeste reclamefoto's. Ben ik wel benieuwd in welke maat je die zou moeten bestellen... zoals je het opmeet of toch een paar cupjes groter met een kleinere omvang?

Dat zou je daadwerkelijk gemeten maat moeten zijn. Als je bh anders zit dan om je volledige borst heb je niet de goede maat.

Lienepien3
Berichten: 334
Geregistreerd: 20-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:29

stille meelezer hier,

ik heb tegen woordig ook wat gevonden, het is bij de kassa wel even slikken. maar die van prima donna, Marlies Dekker ze zitten heerlijk. en ik heb nog wat van sapph in de kast liggen die ook wel fijn zitten

heb inmiddels 2 paar van marlies dekker, zijn al 3 jaar oud en zitten nog steeds goed en zijn nog steeds mooi. begin met de handwas en later zijn ze gewoon de wasmachine gegaan in een waszak. en 2 weken geleden een nieuw setje gekocht bij Batavia stad schilde behoorlijk wat geld.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:47

Die rode bh is echt prachtig zeg! En past zo op het oog inderdaad stukken beter dan die groene, dat ziet er niet bepaald comfortabel uit :=

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:00

JorineV schreef:
Oh die laatste geeft inderdaad een heel ander (beter!) beeld dan de meeste reclamefoto's. Ben ik wel benieuwd in welke maat je die zou moeten bestellen... zoals je het opmeet of toch een paar cupjes groter met een kleinere omvang?


Uit eigen ervaring: bij 70c is de beugel groter dan bij 65c. Dus het is niet zo dat alleen de band langer wordt en de cup hetzelfde blijft - maar dat wist je misschien al.
Als je het niet zeker weet zou je een aantal maten (zowel omvang als cup) kunnen passen en kijken hoe het zit?

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:04

Weet iemand een goede speciaalzaak waar je je maat kan laten opmeten in omgeving Amsterdam/ Almere?

JorineV
Berichten: 1093
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:13

Anoniem schreef:
Dat zou je daadwerkelijk gemeten maat moeten zijn. Als je bh anders zit dan om je volledige borst heb je niet de goede maat.

Nee precies! Maar van de meeste merken hebben de meeste dames een andere maat nodig dan het meetlint aangeeft om de volledige borst te bedekken. Wat ik me dus afvroeg: als een model een goed passende bh draagt op de reclamefoto's, kan ik dan mijn meetlint-maat bestellen, of moet ik gewoon de maat kiezen waarvan ik uit ervaring weet dat dit (bij andere merken) het best past. Oftewel is de maatvoering van dit merk zoals alle andere of hebben zij een correctie uitgevoerd?

Hoe dan ook heel fijn om eens foto's te zien van modellen die de bh's die ze showen daadwerkelijk passen! Dat bepaalt toch voor veel dames het beeld van hoe het hoort.
Ik zit zelf volgens het meetlint op een 80AA of 75A. Heb jarenlang 70B gedragen omdat dat net iets beter paste. Was nooit helemaal tevreden, dacht dat ik vreemde brede platte borsten had die gewoonweg niet het juiste model hadden voor een gangbare bh. Ik ging braaf 1 cupmaat omhoog en 1 omvangmaat omlaag - want zo hoorde dat... Tot ik ergens las dat cupmaten per inch gaan en niet per 5 cm. Wil je hetzelfde volume maar dan met een bredere cup, mag je dus 2 cups omhoog per omvangmaat omlaag. Hoe logisch! Passessie bij Lincherie bevestigde dit. Ik draag nu 70D. Vind mijn borsten nog altijd bescheiden van maat (nou niet echt een D-cup op het oog) maar deze maat ondersteunt gewoon veel beter en toont ook nog eens vele malen mooier. In mijn ogen dus een heel positieve ontwikkeling dat steeds meer verkopers bh's tonen die netjes doorlopen tot onder de armen. Hopelijk is dat binnenkort zo standaard dat advies in een duurdere winkel niet eens meer nodig is om goed geholpen te worden.

Edit: TS, ben jij intussen al wat wijzer / heb je een oplossing gevonden tegen het breken van je beugels?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:35

Poek schreef:
Weet iemand een goede speciaalzaak waar je je maat kan laten opmeten in omgeving Amsterdam/ Almere?


Wala in Wormerveer

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:46

meyer.nl

ik heb daar 5 nieuwe bh's besteld, blijven nog erg fijn
Heb zelf E maar dan wel zonder beugel

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:48

JorineV schreef:
Anoniem schreef:
Dat zou je daadwerkelijk gemeten maat moeten zijn. Als je bh anders zit dan om je volledige borst heb je niet de goede maat.

Nee precies! Maar van de meeste merken hebben de meeste dames een andere maat nodig dan het meetlint aangeeft om de volledige borst te bedekken. Wat ik me dus afvroeg: als een model een goed passende bh draagt op de reclamefoto's, kan ik dan mijn meetlint-maat bestellen, of moet ik gewoon de maat kiezen waarvan ik uit ervaring weet dat dit (bij andere merken) het best past. Oftewel is de maatvoering van dit merk zoals alle andere of hebben zij een correctie uitgevoerd?

Hoe dan ook heel fijn om eens foto's te zien van modellen die de bh's die ze showen daadwerkelijk passen! Dat bepaalt toch voor veel dames het beeld van hoe het hoort.
Ik zit zelf volgens het meetlint op een 80AA of 75A. Heb jarenlang 70B gedragen omdat dat net iets beter paste. Was nooit helemaal tevreden, dacht dat ik vreemde brede platte borsten had die gewoonweg niet het juiste model hadden voor een gangbare bh. Ik ging braaf 1 cupmaat omhoog en 1 omvangmaat omlaag - want zo hoorde dat... Tot ik ergens las dat cupmaten per inch gaan en niet per 5 cm. Wil je hetzelfde volume maar dan met een bredere cup, mag je dus 2 cups omhoog per omvangmaat omlaag. Hoe logisch! Passessie bij Lincherie bevestigde dit. Ik draag nu 70D. Vind mijn borsten nog altijd bescheiden van maat (nou niet echt een D-cup op het oog) maar deze maat ondersteunt gewoon veel beter en toont ook nog eens vele malen mooier. In mijn ogen dus een heel positieve ontwikkeling dat steeds meer verkopers bh's tonen die netjes doorlopen tot onder de armen. Hopelijk is dat binnenkort zo standaard dat advies in een duurdere winkel niet eens meer nodig is om goed geholpen te worden.

Edit: TS, ben jij intussen al wat wijzer / heb je een oplossing gevonden tegen het breken van je beugels?


Hier ook van een 75B naar een 70C gegaan, zit veel beter. Ik wist ook niet precies hoe het werkte maar draag nu zonder problemen beugelbh's terwijl ze voorheen niet fijn zaten.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:24


Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:42

Ik ben vandaag bij Superbra geweest en ik ben helemaal blij! Ze hebben mijn maat en ook nog eens voor de helft van de prijs die ik normaal betaal! De kwaliteit zag er ook goed uit, ben benieuwd op de BH het ook net zo lang uithoudt als mijn andere (duurdere) BH's. Ik zag namelijk op de website dat ze bij superbra uitgaan van 30 draagdagen, maar mijn duurdere BH's zien er nog meer dan prima uit na het dubbele (en ook de band biedt nog ruim voldoende steun, al is het op het strakste, maar dat ook pas sinds een maand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:47

Floriske schreef:
Ik ben vandaag bij Superbra geweest en ik ben helemaal blij! Ze hebben mijn maat en ook nog eens voor de helft van de prijs die ik normaal betaal! De kwaliteit zag er ook goed uit, ben benieuwd op de BH het ook net zo lang uithoudt als mijn andere (duurdere) BH's. Ik zag namelijk op de website dat ze bij superbra uitgaan van 30 draagdagen, maar mijn duurdere BH's zien er nog meer dan prima uit na het dubbele (en ook de band biedt nog ruim voldoende steun, al is het op het strakste, maar dat ook pas sinds een maand)


https://www.superbra.nl/pages/de-superbra-bh-bijsluiter
Er staat dat ze uitgaan van
90 draagdagen, niet 30, voor er enige slijtage zichtbaar mag zijn.

Wat ik eigenlijk nog weinig vind.
Mijn bh's gaan met minder zorg toch echt langer mee zonder slijtage of slap elastiek.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:20

Oeps ik bedoelde idd 90 dagen en mijn duurdere bh's gaan meer dan het dubbele mee nu (ruim 180 draagdagen) zonder dat er echt slijtage te zien is. Hooguit wat op de "drukpunten" die het meeste contact maken met je huid, maar ze zitten daardoor niet minder lekker. En ook de band is dus nog prima, hoewel sinds een maand op het strakste gaatje. En begrijp me niet verkeerd, ik ben ook veel te lui voor een handwas :') stop ze wel nooit in de droger.


Daarom, ik vind die 90 draagdagen erg krap. Ben dus wel benieuwd of deze bh van superbra "op" is na die 90 dagen, al vind ik hem qua kwaliteit zo er niet uit zien. Ik denk dat hij langer mee gaat. Maar we zullen het zien :)

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:42

90 draagdagen? Ik heb BH's die ik al 20 jaar draag en die zien er nog prima uit. Ik heb er wel meerdere natuurlijk maar draag ze sowieso echt al jaren.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:56

Poek schreef:
Weet iemand een goede speciaalzaak waar je je maat kan laten opmeten in omgeving Amsterdam/ Almere?

Betty Boops in Amsterdam is een echte aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:12

Nessa schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb altijd 85D gedragen in de veronderstelling dat die prima zat, toen bij een speciaalzaak (Superbra in Rotterdam, hele hele hele grote aanrader) een keer goed laten meten omdat ik toevallig een artikel over ze schreef, en sindsdien loop ik in 85F en nog eens een stuk comfortabeler ook. Ik droeg altijd push up omdat ik de vorm van mijn borsten niet mooi vond, maar sinds ik daar ben geweest draag ik bijna geen bh's met vulling meer zelfs en heb ik geleerd dat een goede beugel en de juiste maat genoeg ondersteuning biedt om die mooie vorm alsnog te krijgen. Ik ga echt nooit meer terug naar Hunkemoller of Primark bh's.


Kun je daar gewoon binnen lopen? Of Moet je een afspraak maken?

De meeste fijne BH die ik heb zakken de schouderbandjes af. Heb nog niet perfecte gevonden. Beugel prikt, schouderbandjes doen zeer etc.
Wilde dus eens langs superbra. Is een uurtje rijden voor me (kan je daar gratis parkeren in de buurt?)

Nee hoor kan je gewoon naar binnen lopen. Als het druk is kan het zijn dat je even moet wachten maar ik heb het er nog nooit echt druk gezien. Parkeren durf ik niet te zeggen.

En wbt de draagdagen denk ik dat het een beetje indekken is. Ik heb meerdere BH's van daar en die hebben allemaal al wel meer dan 90 draagdagen en zien er nog piekfijn en nieuw uit.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:35

Sorro schreef:
Poek schreef:
Weet iemand een goede speciaalzaak waar je je maat kan laten opmeten in omgeving Amsterdam/ Almere?

Betty Boops in Amsterdam is een echte aanrader!


Oh die zit ook op een gunstige plek! Ga ik daar binnenkort eens heen. Ik weet van mezelf dat ik de verkeerde maat draag, maar kom er met zelf proberen gewoon niet uit :(

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:01

Poek schreef:
Oh die zit ook op een gunstige plek! Ga ik daar binnenkort eens heen. Ik weet van mezelf dat ik de verkeerde maat draag, maar kom er met zelf proberen gewoon niet uit :(



Jarenlang lopen prutsen met hunkemoller bhs. In het hokje denk je ja dat zit wel goed maar na 1 a 2 uur aan zit het helemaal niet lekker. Volgens de hunkemoller zou ik 75F hebben helaas blijk ik dus 75G UK of 75I euro te hebben. De super aardige mevrouw zag dit vrijwel direct en ook bij de passessie bleek dit dus inderdaad mijn maat te zijn. Omdat ik het wel duur vind heb ik de bh (Freya) eerst thuis maar eens met kaartjes en al aangetrokken en ik was echt verbaasd dat alles op zijn plek bleef.. en bleef en ik bij uitrekken ook geen ingeprente randen had.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:54

Even een bedankje aan de dames die Superbra Rotterdam hadden aangeraden! Wat een fijne winkel en je wordt zo vriendelijk geholpen. Blijk toch een heel andere maat te hebben dan ik dacht :oo En ook betaalbaar zeker voor de service die je erbij krijgt.

Dus aan degenen die twijfelen: het is echt een aanrader, ben heel blij met 3 bh’s naar huis gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:02

Mars schreef:
Even een bedankje aan de dames die Superbra Rotterdam hadden aangeraden! Wat een fijne winkel en je wordt zo vriendelijk geholpen. Blijk toch een heel andere maat te hebben dan ik dacht :oo En ook betaalbaar zeker voor de service die je erbij krijgt.

Dus aan degenen die twijfelen: het is echt een aanrader, ben heel blij met 3 bh’s naar huis gegaan!

Jaaaa wat fijn! En ik vind het idd ook heel fijn dat ze zo veel betaalbare bh's hebben, dat maakt het ook een stuk toegankelijker.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:16

Als ik het zo lees moet ik toch maar eens langs Superbra. Op zich heb ik geen last van mijn bhs maar het is zo lastig om een bh met een passende band te vinden. Momenteel draag ik 70D maar daarvan is vaak de band toch nog te los waardoor ze nog wel eens schuiven. Eigenlijk moet ik dus nog een bandmaat kleiner hebben, maar die zijn nergens te vinden voor een redelijke prijs. Zelfs met 70D heb ik al moeite om ze te vinden in winkels, zijn altijd uitverkocht.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:46

Emmaa_ schreef:
Mars schreef:
Even een bedankje aan de dames die Superbra Rotterdam hadden aangeraden! Wat een fijne winkel en je wordt zo vriendelijk geholpen. Blijk toch een heel andere maat te hebben dan ik dacht :oo En ook betaalbaar zeker voor de service die je erbij krijgt.

Dus aan degenen die twijfelen: het is echt een aanrader, ben heel blij met 3 bh’s naar huis gegaan!

Jaaaa wat fijn! En ik vind het idd ook heel fijn dat ze zo veel betaalbare bh's hebben, dat maakt het ook een stuk toegankelijker.


Zeker maar het zijn wel gewoon goede merken, ik heb ze nu van Panache en dat hangt ook in de Bijenkorf etc. Was nu tussen de €50 en €60 kwijt waar de duurdere lingeriezaken vaak pas beginnen bij €80

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 14:56

Ik ben opzoek naar een mooi lingerie setje maar het is echt drama! Ik heb bijna geen borsten dus moet denken aan cup AA of misschien zelfs wel AAA maar ik kan bijna nergens deze maten vinden. Heb wel wat bij Otto gevonden in maat AA maar dan weer net niet mooi genoeg naar mijn zin.

Iemand tips? Of iemand die weet welke merken kleine cups verkopen?