Ervaringen met Fager bitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Ervaringen met Fager bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 18:35

Fager bitten zijn ontworpen door een Zweedse vrouw die bij PS of Sweden werkte. Ze had een bit nodig voor haar paard met een gevoelige mond…

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of iemand dit bit al gebruikt?

Citaat:
Thick bits have for many years seem like the more gentle pic. However, I beg to differ.
Thinner bits will take less space in the mouth and make it comfortable for the horse to swallow and breathe easier, get more air while working. All this together ends up with a more relaxed horse and acceptance.
Presuming the rider have a gentle and stable hand from the beginning.

Turn Over Lock system prevents the ring to overbend and hit the molars while working your horse. The rings can never be bend over 90°.
This fantastic feature protects the teeth and makes anxious and tense horses more relaxed.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Ervaringen met Fager bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:40

Wij zijn sinds kort dealer van Fager en zijn erg enthousiast over de kwaliteit!

Vooral het Titanium bit 'Max' en de sweet iron bitten 'Alexander' en 'Julia' wordt door veel paarden fijn gevonden!

Als je wil kan ik kijken of ik je in contact kan brengen met iemand die er al een heeft?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:46

Ik heb er twee! En heb ook een kortingscode die ik mag vergeven in Nederland dus mocht je info willen, pb me :)

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Ervaringen met Fager bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 18:56

Ik woon helaas in Canada :')

Toch bedankt!
Ik zag een advertentie bij de lokale ruitersportzaak en wilde graag even iets meer weten voordat ik iets bestel haha.
Mijn merrie is 6 jaar en begint nog wel eens een beetje overdreven met het bit te spelen/kauwen. Ze loopt nu met een dubbelgebroken sprenger bitje.