[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 18:54

Mijn hemel! Wat een buik al :wow:

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:33

Zooo wat een buikje! Die bakt vast een hele flinke baby. Of de baby is een heuze zwemmer en mama geeft hem/haar een extra groot zwembad. :+

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:42

Het duurde iets langer maar hier de beloofde foto...

Vandaag:
Afbeelding

Van de week ( bedrog foto?? )
Afbeelding

2 weken terug

Afbeelding

Van opzij lijkt het nog erger :')

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:59

:D courtjuh optisch bedrog komt er bedrogen uit :D buikje is mooi gegroeid!


Cioccolato schreef:
Twijfel of daar iets in zit. Ik zou scannen

_O- :oo
_O- hahaha geweldig. Ik twijfel ook Knolselder <<) lekker tonnetje, daar zwemt een joekel in. Wat heeft je het paardenplezier ontnomen?

Angelpam, knappe dame. Buikje al mooi van vorm.


Cioccolato schreef:
Ah wat leuk!

Ik dacht eerst dat de dikke buiken topics voor zwangere bokkers waren..
:') :D had zomaar gekunnen hoor!

Fotsy wat een mooi stel. Een goed karakter maakt het paard!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:06

Ik hoop dat het veulen gewoon veel zwemplek heeft :')

_cheyenne_ schreef:
hahaha geweldig. Ik twijfel ook Knolselder <<) lekker tonnetje, daar zwemt een joekel in. Wat heeft je het paardenplezier ontnomen?


Beetje veel tegenslagen de laatste jaren met de paarden, veel stress privé, een markt die overstroomt waardoor je je veulens amper normaal kwijt raakt, en een stamboek waarvan ik soms niet meer kan volgen wat ze nu willen omdat ze een beetje erg snel veranderen.

Dus sowieso veel minder fokken. Je zet leventjes op de wereld en die dienen niet alleen om een lintje te behalen op een keuring, maar moeten nadien ook een geschikt huisje vinden.

Knap paard hierboven! Ik zie toch een buikje!

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:41

Ja het is tegenwoordig echt niet simpel om je fokprodukten een goed plekje te geven. Mijn paard staat prive bij een meneer op leeftijd. Voorheen fokte hij de pony's op tot 3 jaar en maakte ik ze zadelmak om te verkopen. Maar hij kan het niet meer aan en verkoopt nu alles. 2 fokmerries 2 veulens en 1 jaarling. Je komt ze alleen haast niet kwijt. Ja voor een dubbeltje wil iedereen ze wel maar het zijn goed gefokte dieren met goede papieren en hij vraagt er normaal geld voor. Toch nog totaal geen reacties.

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:04

Ik zou twijfelen knolselder. Wat een buik. Rot ook dat je zo je plezier in de paarden kwijt bent, maar is ook niet gek. Paardenmarkt is een beetje verzadigd volgens mij.

Courtjuh, ze heeft idd een buik gekregen, leuk om te zien :D

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:32

mooie foto's courtjuh, die groeit fijn!

vervelend is dat knolselder, over welk stamboek heb je het als ik vragen mag?

cheyenne, lastig is het als er geen kopers komen. Ik heb onlangs mijn merrie verkocht, maar dat was inderdaad ook best pittig, weinig kijkers/geinteresseerden.. gelukkig waren de 2e kijkers toch helemaal weg van haar, dus is ze toch verkocht. Goed huisje denk/hoop ik.

Vooralsnog fok ik alleen voor mijn eigen lol en gebruik. Niet om te verkopen dus, lijkt me wel moeilijk als de kopers wegblijven.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:51

Juval, het NMPRS. Heel leuk stamboek hoor! Maar wel nog heel erg open en dus ook nog veel invloeden van buitenaf... En het is niet dat ik niet mee kon. Mijn paardjes hebben mij toch altijd trots gemaakt met meestal mooie premies. Maar ik heb geen zin om telkens achter elke nieuwe mode aan te moeten hollen om mee te kunnen. Dat geeft best stress en kost ook tonnen met geld. En het risico dat je dan wat leuks fokt, en het een paar jaar later dan weer niet meer is wat ze willen zien. Ok verbetering moet er zijn, maar er moet toch ook wel een normale tijd over gaan zeg maar.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:37

Ja er staan onwijs veel paarden op..
Ik koop wel de paarden die uiteindelijk weg moeten en dus voor weinig geld weg gaan.
De fijne sportpaarden lopen wel heel fijn, rond 5 of 6 jaar. Normale prijsklasse.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:08

Wat voor pony's zijn het cheyenne?

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:11

_cheyenne_ schreef:
Ja het is tegenwoordig echt niet simpel om je fokprodukten een goed plekje te geven. Mijn paard staat prive bij een meneer op leeftijd. Voorheen fokte hij de pony's op tot 3 jaar en maakte ik ze zadelmak om te verkopen. Maar hij kan het niet meer aan en verkoopt nu alles. 2 fokmerries 2 veulens en 1 jaarling. Je komt ze alleen haast niet kwijt. Ja voor een dubbeltje wil iedereen ze wel maar het zijn goed gefokte dieren met goede papieren en hij vraagt er normaal geld voor. Toch nog totaal geen reacties.

Volgens mij heb ik deze te koop zien staan op marktplaats?
Ik vond het nog best geld voor fokmerrie's, een jaarling en hengst veulens. Je moet daar maar net een liefhebber voor hebben.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:11

Nieuwsgierig. Welke ad?

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:32

Even gespiekt. Nu zit ik natuurlijk niet in de pony's maar in de paarden dus lastig.
Zijn wel hele mooie dieren.
Ik zoek en vind paarden rond dezelfde bedragen, het is dus even wat langer aankijken of wat beter zoeken. Dus ik vind ze ook aan de prijs voor pony's.
Mawr hef is net wat de gek ervoor wil geven, moet je alleen de gek wel treffen.

Vaak helpen wat mooiere foto's ook. Dus ik zou dat al aanpassen in de ad. Goeie camera, professioneler ogende foto's verkoopt naar mijn mening fijn. Desnoods even filmpje maken en uploaden. Helemaal voor dat geld

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:00

Ik zie er geen prijs bij staan behalve NOTK???
Ben er wel nieuwsgierig naar, heb zelf een veulen nu te koop staan met (in mijn ogen) betere lijnen en papieren. De fokmerries zijn predikaatloos, de mijne niet.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:20

Ik heb de advertentie inmiddels gezien. Ik vind de advertentie en de foto's prima alleen de prijs vind ik te hoog.
Ik denk dat je niet de juiste advertentie hebt gezien Neonlight.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:24

Nee, inmiddels een pb gehad met de goede advertentie. :) Zo op het oog een flinke prijs inderdaad.

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:37

Oké, grappig dat jullie het allemaal aan de hoge kant vinden. De veulenschetser van Welsh en ook van het Nrps vond de prijs voor de drachtige merries heel normaal. En bij die van het Welsh gingen de veulens niet onder de 1800 weg. Het merrieveulen is al verkocht voor 1400. Maar je zou zeggen dat als mensen er van gecharmeerd zijn ze toch bellen en kijken of er ruimte is voor onderhandeling. Maar ook dat gebeurt niet. Nu zijn het niet mijn pony's en heb ik ook de prijs niet bepaald maar je zet toch altijd de prijs hoger weg want mensen betalen zelden de vraagprijs.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:47

Maar er zijn goedkopere momenteel, dus daar gaan de mensen heen gok ik. Ik bel ook liever iemand waar de prijs al een 1000 lager is dan 1 die hoger zit

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:33

2 jaar geleden zocht ik een goede fokmerrie. Als er zo'n prijs op stond nam ik nog niet eens de moeite, ook al is er onderhandelingsruimte, dan nog is de prijs in mijn ogen veels te hoog.
Heb een stermerrie uit een predikaatrijke lijn gekocht voor nog niet eens de helft.

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:18

Ik vind de vraagprijs voor de veulens ook niet zo raar.

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:08

Neonlight schreef:
2 jaar geleden zocht ik een goede fokmerrie. Als er zo'n prijs op stond nam ik nog niet eens de moeite, ook al is er onderhandelingsruimte, dan nog is de prijs in mijn ogen veels te hoog.
Heb een stermerrie uit een predikaatrijke lijn gekocht voor nog niet eens de helft.


En die was ook drachtig?

Maar ik snap jullie wel hoor. Tuurlijk als het elders goedkoper wordt aangeboden ga je daar heen. Een paard is waard zijn gewicht in vlees wat hij opbrengt bij de slager. De rest is emotionele waarde en dus wat de gek er voor geeft.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:32

Drachtig kopen is een gok. Dus ik zou daar ook niet veel meer vooruit geven.
Een ander wel, gelukkig voor jullie. Maar kwestie van geduld denk ik. Zal vanzelf iemand komen!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:44

Ik koop een fokmerrie liever gust, kan ik zelf de hengsten keuze doen.

Als ik dan de prijs bedenk, moet de merrie eigenlijk goedkoper zijn dan wat het veulen opleverd. Maar goed, dan denk ik even commercieel..

_cheyenne_

Berichten: 182
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: Tussen de groene heuvels

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:09

Vulina, ja dat zei ik hem ook beter niet dekken maar tja het blijft een oude eigenwijze man die zijn eigen plan trekt en als tegenargument gaf; dan denken mensen dat ze slecht drachtig worden en ze daarom verkocht worden.
Maar hij komt er vanzelf wel achter als ik straks de advertentiekosten presenteer voor de 1e maand en er nog geen reacties zijn. Ik ga me er verder ook niet mee bemoeien. Zijn naam en nummer staan er bij.