Kapsel zonder kapper!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 10:32

Wat een titel maar ik kan niks verzinnen watbde lading dekt.

Ik kom juist weer van de kapper af, tot zijn grote teleurstelling ‘alleen de puntjes aub’.
Mijn kapper is mijn nonkel en staat al jaren te roepen dat hij een korte coupe bij me wil.
Dus ook vandaag. Ik zie het best wel zitten, het lef ontbreekt me nog. Nu is het halflang, lang genoeg om goed te verzorgen enzo en lang genoeg voor een staart waar al mijn haar in zit.

Maar waar ik tegenaan loop, en dat heb ik zelfs bij dit haar.... na een uur zie je al niet meer dat ik van de kapper kom!
Mooi geföhnd is eruit, het begint weer zijn eigen gangetje te gaan... je kent het wel?!

En daar ben ik dus bang voor. Nu steek ik mijn haar in een staart, zie je niet dat het voor meter meter zit! Maar met kort haar kan dat dus niet!
En ik ben geen held, ik kan mezelf geen coupe föhnen en die mooie beach wave krullen doet mijn haar niet aan mee!
Kapper zegt dat ik niks mrt mijn haar moet doen, wassen en aan de lucht laten drogen. Eventueel met wat kneedlotion ofzo in model brengen. Dus dat doe ik, en dan gaat het in een staart.

Waar wil ik naar toe????
Ik wil een kort kapsel, wat na de kapper ook nog leuk staat zonder uren bezig te zijn!
Geen gemaakte beach waves, geen gestijl, geen kilo’s lotion of gel om er een beetje volume in te krijgen.

Gewoon een kapsel waar je desnoods wat mousse/lotion in smeert en het zit gewoon.

Dus shoot! Show een foto van je coupe waar je vooral niet te veel moeite voor hebt gedaan!
En hoe verzorg jij dat dan?

Anoniem

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:36

Ik zou dan sowieso eerst een betere kapper zoeken als je na een uur al niet meer ziet dat het geknipt is; zéker als je een korte coupe wil is het van belang dat er goed geknipt wordt.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:50

Als jouw haar met het model dat je nu draagt zo zwaar is/blijft dat het model er al snel uitzakt is een ander model juist een goede mogelijkheid om hier verbetering in aan te brengen. Gewoon doen dus. Verder niet te moeilijk over doen, het groeit vanzelf weer aan als het je niet bevalt.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:35

Kort haar vereist vaak wel meer verzorging dan lang haar. Dat kan je in een staart of een vlecht doen en het zit wel. Maar kort haar springt dan alle kanten en moet je inderdaad stylen. Ik zou daar geen zin in hebben.

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:43

Ik vond ook dat ik met kort haar er veel meer werk van had. Dat wil ik niet meer dus nu gewoon lang en als het niet wil in een staart. Maar misschien kun je wat laagjes laten knippen zodat het iets anders valt?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:47

Dat is zo, kort haar heeft meer werk nodig.
Ik heb dit jaar mijn haar afgeknipt. Van schouderlengte tot een kort koppie. Inmiddels is het weer een korte boblijn met laagjes. Maar ik moet het iedere dag uitfohnen en dat is veel werk. Maar anders springt het alle kanten op.
Laatst bijgewerkt door Storm op 31-08-18 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:47

Goh, ik dacht altijd dat oudere dames en soms ook drukke moeders hun haar afknipten om minder werk te hebben, maar dat klopt dus niet :D

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:49

Ik heb zelf dun haar en als mijn haar te lang is kan ik er niets meer mee. Dan is de fut eruit. Als mijn haar wat korter is, kan ik het veel beter in model houden/brengen. Dus voor mij geen lang haar :D

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:49

Ik heb nu (weer) lang haar en vind het ook heerlijk om even snel een staart in te kunnen doen. Mijn dag begint vaak met los haar en tegen 11:00 uur zit er alweer een staart in.

Ik heb mijn haar vorig jaar wat korter gehad, in een lange bob net boven mijn schouders. Ik merkte wel dat het met korter haar los langer in model bleef zitten omdat het niet meer zo'n zwaar kapsel was. Wat ik nu vaak doe is 's avonds na het douchen lotion in mijn haar doen en het dan kammen. 's Ochtends haal ik er alleen even mijn vingers doorheen, dan blijft het wat langer luchtig zitten. Van borstelen wordt mijn haar "plat".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:02

Rena100 schreef:
Ik heb zelf dun haar en als mijn haar te lang is kan ik er niets meer mee. Dan is de fut eruit. Als mijn haar wat korter is, kan ik het veel beter in model houden/brengen. Dus voor mij geen lang haar :D


Dit!
Een staartje van net een pink dik is echt een sneu gezicht :')

Ik heb je een PB gestuurd met foto's, heb die liever niet openbaar.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:07

Cayenne schreef:
Goh, ik dacht altijd dat oudere dames en soms ook drukke moeders hun haar afknipten om minder werk te hebben, maar dat klopt dus niet :D


Nee das omdat vaak na de bevalling je haren massaal uitvallen. :( En ook als je ouder wordt, krijg je so. 's dunner en minder haar en dan ziet het er niet meer uit als het lang is.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:09

Wat is kort? Tondeuse model is heel makkelijk en geen werk aan en kan bij sommige vrouwen erg goed staan
Deze zien er niet heel bewerkelijk uit

Afbeelding

Afbeelding

Deze iets meer maar wel te doen denk ik
Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:21

Cayenne schreef:
Goh, ik dacht altijd dat oudere dames en soms ook drukke moeders hun haar afknipten om minder werk te hebben, maar dat klopt dus niet :D

Ik had meer werk aan mijn lange haar dan nu aan mijn korte(re) haar.
Maar dat was 3x daags borstelen, elke 2 dagen wassen met shampoo en cremespoeling, elke week een maskertje, eenmaal droog (na 5-12 uur -O-) antiklitspray.
Nu is het elke 2-3 dagen wassen, max 1x per dag een borstel erdoor en indien nodig wat rommelen met haarpoeder (wordt het stugger en plukkerig van)/mousse en haarlak.
Maar het is ook afhankelijk van wat voor kapsel je nemt en hoeveel tijd je erin wilt steken. :)

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:24

Ik heb ook van dat haar wat niet er uit wil zien. Een week nadat je bij de kapper vandaan komt zie je dat het toch niet geheel recht geknipt is bijvoorbeeld. Of ze knippen ongevraagd laagjes. Ben eigenlijk best klaar met een kapper, twijfel of ik binnenkort weer eens een nieuwe wil proberen.
Omdat ik gewoon halflang haar heb en geen poespas wil durf ik ook zelf de schaar er wel in te zetten. is 5 minuten werk na het douchen en klaar als ik het weer eens te lang vind. Ik moet dan even iemand vragen voor de achterkant of dat recht is, want daar kan ik het laatste stukje net niet zien en dan kunnen we er weer 2 maanden tegenaan. Scheelt enorm in de kosten. Nu heb ik extreem dun haar, dus kan gewoon een kwart met 1 keer knippen doen zeg maar. Een kapper is ook in een paar minuten klaar. Soms wil ik wel eens een nieuwe kapper proberen. Maar vrees dat het dan hetzelfde wordt. permanent zetten lukt met mijn haar ook niet.

Half lang is inderdaad het makkelijkste qua onderhoud. Je hoeft het niet te borstelen, het hangt gewoon goed. Lang haar moet je borstelen en kort haar, tja, daar moet je van alles mee.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:35

Ik heb een paar jaar specifiek gevraagd om een kapsel dat weinig gedoe geeft.
Dat is dus halflang, beetje rond van voren geknipt.
Ik was het twee keer in de week, niet kammen, alleen met vingers 's ochtends even los woelen en klaar.
Heerlijk.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:11

gewoon elke dag een muts of pet op doen, dan heb je ook erg makkelijk haar. :')

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:22

Cayenne schreef:
Goh, ik dacht altijd dat oudere dames en soms ook drukke moeders hun haar afknipten om minder werk te hebben, maar dat klopt dus niet :D


Buiten dat ouder en moeder (ik knipte een korte coupe lang voordat ik moeder werd) klopt dat voor mij wel. Aan mijn korte haar hoefde ik niets te doen. Even handen erdoor en klaar. Halflang of lang haar is bij mijn haar veel meer gedoe. Ik heb redelijk wat slag, lang gaat dat alle kanten op.

Dit is een paar maanden geleden, het is veel korter geweest (gemilimeterd) en nu weer wat langer:

Afbeelding

Toevoeging: irritant vond ik wel dat je vaker naar de kapper moet om je model te houden, lang haar is toegeeflijker.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:29

Mijn haar varieert altijd behoorlijk in lengte. Omdat mijn haar bizar snel groeit doneer ik eens per 2 jaar voor kankerpatiënten.

Lang haar is makkelijk in de zin van snel een staart of knot maar weer bewerkelijk in wassen en voorál drogen.
Kort haar is snel gewassen en gedroogd maar meer werk om netjes en toonbaar te hebben en houden.

Dus tijdwinst.. Denk dat het niet uitmaakt kort of lang, het is meer een kwestie van vaker of langer bezig zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:30

Kaka, staat je echt superleuk!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:35

Cayenne schreef:
Goh, ik dacht altijd dat oudere dames en soms ook drukke moeders hun haar afknipten om minder werk te hebben, maar dat klopt dus niet :D


Voor beide groepen kan ook haaruitval door wispelturige hormonen aanleiding zijn voor een kort(er) koppie. Tegenwoordig haat ik het om mijn haar uit te borstelen. Wat ik niet aan haar uit de borstel en de wasbak haal, iedere keer weer schrikken ;(

Naast haaruitval krijg ik gelukkig opeens spontaan krullen *\o/* Wat het volumeverlies aardig compenseert. Anders had ik de zielige piekjes ook af laten knippen. Nu lijkt het, met een beetje krullenmagic erin, eigenlijk nog wel heel wat.

Ts, ik begrijp je helemaal. Ik ben gewoon niet handig met haar, heb er blijkbaar de motoriek niet voor. Wat de kapper voor elkaar krijgt, dat is weg na 1 keer onder de douche en dan krijg ik het ook niet meer zoals het bedoeld was. Plus ik snap dat allerlei producten je haar beter in model houden, maar eigenlijk vind ik "schoon" haar veel prettiger.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:36

Ik denk trouwens dat het heel belangrijk is om de voor jou juiste kapper te vinden. Iemand die goed knipt, maar die ook begrijpt wat voor een type je bent en wat je wilt.

Ikzelf heb hem/haar eigenlijk nog steeds niet gevonden.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:49

Kort haar in model houden moet je ook elke 4 weken voor bij de kapper zijn maar ik zelf vind een korte coupe leuker. Ik vind het verzorgder en vlotter dan eeuwig een makkelijk staartje in wat de meeste dames met lang haar altijd hebben.

Zelf heb ik mijn haar op kaak lengte. Past me goed omdat ik een smal gezicht heb.
Je moet dus wel kijken welke kapsels bij de vorm van je hoofd staan. Ik zou niet gelijk TE kort kiezen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:55

Heb jaren kort gehad, maar ben zo blij dat het weer lang is haha. Gewoon weer een staart in als ik naar mijn paard ga. En geen gel, mouse en lak meer nodig + niet meer elke 6 weken naar de kapper. Enorme geldbesparing dus ook :P. Plus ik heb zulk steil en glad haar, dat het in model brengen een ramp was. En een zoektoch naar het juiste product om het in model te houden. Maar vaak resulteerde het er in dat het na een uur alsnog weer als een plumppudding in elkaar zakte haha.
En nu langer (wel model erin) hoef ik het alleen maar te wassen en te kammen. Zit het vanzelf in model, zelfs fohnen is niet meer noodzakelijk.

Voor mij voorlopig geen kort haar meer. Maar kort haar kan wel heel erg leuk staan. Gewoon doen, groeit vanzelf weer aan als je het niets vindt.

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:57

Afbeelding
Ugh mislukte selfie ugh

Ik ben binnen 10 min klaar als het tegen zit. ( en dat is echt lang dan heb ik het soms al een keer opnieuw gedaan) En kom soms zelf mijn bed er nog mee uit :D als ik er net wat meer haarlak in doe.
Maar met kort haar is wel zo hoe vaker je het doe hoe sneller en makkelijker het wordt.

Alleen voor het mooie iedere maand naar de kapper. Ik verander wel altijd van kleur :)
Nog nooit lang haar gehad omdat dat a niet bij mij past en b ik er ontzettend hoofdpijn van krijg (dik en heel veel haar )

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Kapsel zonder kapper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 16:27

Versta me niet verkeerd mijn kapper is gewoon goed, zelfs zeggen dat ik mrt moeite beter ga vinden. Hij kent mijn haar, structuur,... en juist daarom wil hij het kort hebben bij me.
Maar omdat ik dus geen gedoe wil hou ik dit altijd tegen. Met als resultaat dat het lang blijft, ik geen producten erin wil en na een uur dus alweer pluiziger wordt.

Leuk coupeje hierboven, dat roze! Erg stoer maar die gaat me helaas net iets te kort :D

Wat gebruiken jullie qua producten? Ik hou bij 1 merk, maar gewoon wat. Lotion, Krul,...