Huurwoning met schade achterlaten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Huurwoning met schade achterlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 19:37

Hoi allemaal.

Ik ga maandag vertrekken uit mijn huidige partiqulier gehuurde huurwoning maar er is al jaren waterschade, lekkage dus, van boven tot beneden is het verzakt en is er schimmel en schade aan de muren. Muren zijn gaan uitzetten wat hout was en het is gewoon een rotzooi.

Meerdere malen heb ik via whatsapp en bellen want zo was ons contact nou eenmaal, gevraagt hier wat aan te doen maar in de 6 jaar dat ik er heb gewoont is er nooit wat gedaan behalve toen me cv ketel is stuk was met pijn en moeite.

Nu heb ik nog wel wat screenshots dat ik zei wat er was maar verder alleen antwoord kreeg van oh wat erg of niks. Soms je hoort nog van me.

Nu ga ik aankomende week vertrekken. We hebben een dag afgesproken. Maar wat moet ik doen zodat ik niet die schade moet gaan betalen? Fotos maken? Voordat dalijk alles op mij verhaalt word. Ik heb in het begin geen opnamestaat gedaan maar er waren wel fotos hoe het was en dat is een stuk beter dan nu, maar met waterlekkage kan je heel veel verzieken. Ook de vloer heb ik er op sommige plekken uit moeten halen om alles zo schoon mogelijk te houden van schimmels.

Wie weet wat ik het beste kan doen? Mijn borg boeit mij niet zo, meer dat ik niet daarlijk voor de kosten moet opdraaien want het gaat zeker in de duizenden kosten. Of dat hun gaan zeggen dat ik nooit wat heb laten weten, is screenshots dan genoeg of had ik officiele aangetekende brieven moeten sturen?

Maak me een beetje zorgen. Wil sterk staan voor die tijd.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 25-08-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Huurwoning met schade achterlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:38

Neem contact op met de Woonbond. En vooral al je berichtjes bewaren.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 19:40

Dammie schreef:
Neem contact op met de Woonbond. En vooral al je berichtjes bewaren.


Bedankt ik heb hun nummer opgeslagen en bel maandag gelijk.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:42

Ik zou sowieso de staat met foto's van de woning maken en laten ondertekenen door de eigenaar en jezelf. Daarin dan ook neerzetten, dat je met datums erbij dit allemaal hebt doorgegeven aan de eigenaar en zij dus op de hoogte zijn van de staat van de woning. Ik weet niet of zoiets voldoende is?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:45

Ik zou zeggen nu alles op de foto zetten zodat je in ieder geval de staat van de woning op dit moment vastlegt, wie weet waar dat nog handig voor is later :)

En de verzonden en ontvangen berichtjes uitprinten en meenemen op de afgesproken dag. Als je er zin in hebt zou je zelfs een heel document kunnen maken met je berichtjes en de reacties op een rij, en daar de foto's aan te koppelen waaraan te zien is hoe die schade begonnen / gemeld is en hoe die zich verder ontwikkeld heeft. Dan heb je zo een heel mapje met foto's en printscreens paraat :)

En nog even contract nakijken wat daar precies in staat. Vooral niet zelf er over gaan beginnen maar gewoon even afwachten hoe het inleveren van de sleutel (neem ik aan?) gaat verlopen en mocht de verhuurder gaan piepen, dan eerst gewoon rustig jouw kant van het verhaal vertellen, dat je meermaals de problemen gemeld hebt.

Betwist de verhuurder dat, dan haal jij de uitgeprinte berichtjes tevoorschijn met datums en alles erbij :) En daarna zie je wel weer verder.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Huurwoning met schade achterlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:14

Je had inderdaad beter aangetekende brieven verstuurd, maar goed, dat zijn vijgen na pasen. Bewaar zeker je berichten die hierover gaan en gebruik die indien nodig als bewijs dat je het wel aangegeven hebt.
En soms lopen ook zo'n zaken voor jou gewoon goed af. Niet iedere verhuurder gaat er geld voor vragen als het huis niet onderhouden is....