Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 14:02

Hallo allemaal,

Deze week de stap gezet naar deeltijd werken met het doel om de resterende tijd op te vullen met ZZP werk. Ik werk momenteel bij een thuiszorgorganisatie, en ga dus ook in de zorg werken als ZZP'er.
Het plan is om me aan te sluiten bij een bemiddelingskantoor die opdrachten uitgeeft voor organisaties, maar bij het eerste begin beginnen, namelijk inschrijven bij Kamer van Koophandel.
En die vragen naar.... een bedrijfsnaam.

Maar wat? Nooit gedacht dat het zo moeilijk kan zijn. Hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar X, passie voor zorg.
S.K.zorg, is ook zo saai.
Het is in principe enkel voor het briefpapier en voor de factuur maar ja; ook daarop wil ik wel een passende en pakkende naam.

Ik loop al een tijdje met
Cùram-care by X (mijn naam), op het briefpapier zou het er dan uit komen te zien vanaf de C naar omlaag Care geschreven en bij de A naar omhoog mijn naam. (Snap je hem nog)?
Maar ja niemand weet natuurlijk wat Cùram betekent.

Nu is bokt vast veel creatiever als ik, dus shoot!

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:12

Een tijdje geleden was er ook zo'n topic, en daarin werd de volgende tip gegeven: ga gewoon naar een professional. Een mediakantoor oid, wiens werk het is om een mooie, pakkende naam te verzinnen. Ja, daar betaal je wat meer voor dan een gratis topic op Bokt, maar je naam is het allereerste waar mensen naar kijken. Het allereerste beslismoment 'ga ik langer dan tien tellen naar dit bedrijf kijken' begint bij je naam. Als die niet pakt, dan kun je nog zo'n goed business model hebben en nog zo goed gekwalificeerd zijn, nog zulke goede referenties hebben en nog zo'n mooie locatie, maar daar heb je dan helemaal niets aan.

Ik snap werkelijk niet waarom mensen maanden bezig zijn met hun business model, alles tot in de puntjes uitwerken en dan in vijf minuten een naam willen verzinnen. Zo werkt dat helaas niet :n

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:34

je kunt bij de kvk altijd je naam weer veranderen. waarom geen advies hier vragen? wie weet komt er een leuke naam voorbij, dan kan je altijd je geld nog kwijt bij een reclame/adviesbureau voor logo-ontwerp, huisstijl e.d. een eigen bedrijf opzetten kost al geld genoeg...

Een zelfbedachte naam heeft ook wel wat, check altijd alleen wel bij de kvk of die naam al niet ergens bestaat want anders kan je daarvoor moeten gaan betalen (of je naam alsnog moeten wijzigen). Succes met een naam kiezen TS.

Wellicht is er een forum voor mensen in de zorg? ik weet er helemaal niets van dus kan je ook niet helpen. Google ook eens naar mensen die hetzelfde doen als jij en die ook ZZP-er zijn, misschien hebben zij een leuke naam en doe je daar inspiratie op?

Succes met ondernemen!

Anoniem

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:38

Ik kijk vaker in dit soort topics en ik vind 99% van de ideeën die gegeven worden flut over het algemeen. Ja er zit soms een pakkende naam tussen, maar 9.9 van de 10 keer zijn het flauwe, uitgekauwde namen die niet blijven plakken of niet logisch zijn. Ik zou dan zeggen, beginnen met je voor en achternaam en de tijd nemen om er langer over na te denken of evt een mediabureau inschakelen als je het budget hebt (of lang genoeg hebt gewerkt om het geld ervoor uit te geven).

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 14:47

Foaly dat is het leuke, ik heb geen bedrijfsplan nodig. Ik ben een eenmanszaak, enkel de verzekeringen, etc. moeten in orde zijn. Ik hoef geen bedrijfsplan te schrijven, ik ga bestaand werk doen.
Het fijne is dat ik bij cliënten, ouderen, zieken,... kom. Daar draait het om hoe ik werk en wie ik ben. Niet of de naam pakkend is. Maar toch is het leuk om iets pakkend te hebben.
Mijn werk blijft hangen bij zulke mensen, niet mijn naam. Maar dat is geen reden om het saai en droog te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:57

Spoiler:
Wat je nu bedacht hebt gaat geen oudere snappen of aan jou koppelen. Ga voor een Nederlandse naam die bij je past. Je kunt veel beter je eigen naam + zorg of iets dergelijks gebruiken dan een of andere moeilijke naam wat niemand gaat begrijpen. Nu is de naam vrij vertaald care-care, dat is ook raar.

Dat het kan betekend niet dat je naam onbegrijpbaar moet zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-18 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:59

Wat is je doelgroep? Wil je vooral ingehuurd worden door bedrijven of juist door de klant zelf?
Zeker in dat laatste geval zou ik voor een korte, duidelijke naam gaan, in het Nederlands. Liefst met een verwijzing naar je eigen naam.
En wat biedt je aan, iets specifieks of algemene zorg. Is er iets wat jou bijzonder maakt? Daar zou je ook naar kunnen verwijzen in je naam.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:02

Zorgzeker door ..... zz
Zorgthuis ....

Naam woonplaats solozorg

Je eigen naar zorg(t) thuis. Dat kun je met drie letters afkorten als logo

Eigen naam zorg(t) zeker
Geen idee wat je naam is? Ik zou geen moeilijke of ingewikkelde buitenlandse naam kiezen. Juist omdat je doelgroep mogelijk ouder is

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 19:25

Doelgroep is eigenlijk alles. Kan gaan van ziekenhuizen tot thuiszorg organisaties tot personen met beperking of pgb cliënten.

Mijn naam is Sara, dus lekker makkelijk en Belgisch/Nederlands

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:29

Sara Zorg,

S Care

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:54

Probeer het eenvoudig en toch herkenbaar te houden is mijn advies.
Eenvoudige namen worden beter onthouden.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Helpen jullie een bedrijfsnaam kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:02

Dit hoort thuis op [STW] School, Studie en Werk omdat het werkgerelateerd is, dus ik verplaats je topic even.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:59

karuna schreef:
Eigen naam zorg(t) zeker
Geen idee wat je naam is? Ik zou geen moeilijke of ingewikkelde buitenlandse naam kiezen. Juist omdat je doelgroep mogelijk ouder is

Mee eens! Je eigen naam houd het persoonlijker en klein, mensen houden van duidelijkheid

Sara's Care of Sara Zorgt of iets dergelijks