Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NZ92

Berichten: 3174
Geregistreerd: 23-06-09

Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 21:47

Hallo bokkers,

Samen met een vriendin zetten wij ons al jarenlang in voor een paardenbedrijf in de Ardennen. We organiseren hier kampen voor jongeren, en helpen regelmatig met de verzorging/training en onderhoud van de paarden.

Nu is het zo dat het bedrijf het zwaar heeft, veel paarden, weinig werknemers, eigenaresse wordt ouder en niet genoeg geld. De stallen zijn in verval, en dit moet gefixt worden..

Wij zouden graag een gedeelte van de stallen willen opbouwen, dit zal zo'n 2-3000 euro kosten. Plan is gemaakt!
Hier voor willen we crowdfunden in ons eigen klantenbestand door middel van bouwers, maar ook mensen die willen donateren voor het project.
Wat staat hier tegenover?
Voor de bouwers, mensen met expertise en kracht een weekend verzorgd in de Ardennen. Wel bouwen in de stallen maar ook een weekend verzorgd!
Voor donateurs: Tochten met etentje.

Is hier animo voor denken jullie buiten ons eigen klantenbestand omheen? Zijn er bv mensen die zich zouden willen inzetten voor zulke projecten?

Of moet ik iets anders aanbieden/verkopen?

Graag jullie tips en ervaringen :)

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:00

Met het opknappen van de stallen wordt de eigenaresse nog steeds ouder, het werk niet minder, de omzet niet hoger.... Zou het niet beter zijn om een aantal paarden te verkopen, gezien je aangeeft dat het er erg veel zijn? Dan kan van de opbrengst voor de resterende paarden de stallen worden opgeknapt. (of misschien zelfs het hele bedrijf verkopen als de eigenaresse het niet aankan)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:03

Ik weet niet hoe happig mensen zijn met crowdfunding hier op bokt, maar mijn ervaring is dat crowdfunding meer een ding is in Amerika. Daarnaast denk ik dat het probleem niet opgelost gaat worden met 2- a 3000 euro, of er nou veel mensen aan meehelpen of niet. Dit klinkt mij in de oren als een langduring probleem.

Neemt niet weg dat je het vooral moet proberen hoor, maar ik heb er zelf een wat hard hoofd in.

Probeer voor dit probleem (ook) een andere oplossing te vinden, eentje die blijft, start bijvoorbeeld een youtube-channel en zorg voor wekelijkse content over wat er daar gebeurt, met de paarden, met het terrein, waar jullie je voor inzetten etc etc, als je genoeg vieuwers hebt kan je werken met adsense en geld binnenhalen met advertenties. Tis geen vetpot maar helpt wel op de lange termijn en je hoeft er niks voor terug te geven, behalve je tijd (en consistente en kwalitatieve updates).

En als er sprake is van veel paarden en weinig inkomen, misschien moet dat dan omgedraaid gaan worden. Minder paarden en veel (meer) omzet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:06

Is de kiet verkopen niet een beter idee? Het eerst opknappen en dan verkopen. De eigenaresse word er niet jonger op....

troi
Berichten: 17016
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:11

speedfiets_2 schreef:
Is de kiet verkopen niet een beter idee? Het eerst opknappen en dan verkopen. De eigenaresse word er niet jonger op....


Idd. Klinkt als symptoombestrijding.

Lief bedoeld van jullie hoor, dat zeker! Maar of het de oplossing is betwijfel ik..

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:13

Hoe komen jullie aan de schatting van het geld? Met een paar duizend euro krijg je weinig gedaan.
Als het bedrijf niet rendabel is zul je daar iets aan moeten veranderen. Er moet meer geld binnen komen. Denk aan airbnb, paardrijtochten, fokken en trainen van paarden, verhuur van stallen. Ik ken de omgeving en accomedatie niet maar verken de mogelijkheden eens. Bij het werken met jongeren is er misschien subsidie mogelijk. Of iets vanuit het PGB.
Daarnaast moeten de kosten omlaag. Minder paarden, minder stallen, inzet stagiaires, investeren in duurzaamheid. Ook hier de diverse opties bekijken.
Mocht dat niet kunnen dan houdt het op...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:17

Inderdaad wat Yvette zegt, minder paarden, overige stallen verhuren, en verder kan ik me alleen maar aansluiten bij wat ze zegt. Dat is, als jullie voor het bedrijf willen blijven vechten ipv het te laten verkopen.

AirBNB is nu erg in!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70638
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:23

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

NZ92

Berichten: 3174
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Interesse voor bouwen crowdfunding project in de Ardennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 06:44

Thanks voor jullie reacties!!
Inderdaad zal ik wat beter specificeren:
Het is een gedeelte van de stallen wat we willen opknappen. Hier is al een plan voor geschreven wat is uitgewerkt door een expert.

Verkoop van de paarden is inderdaad een ding. Maar ook hier wordt aan gewerkt.
Airbnb is al aanwezig!