Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:23

Ik vind die groenteburger zo smerig in NL. De Duitse Veggieburger vind ik wel héérlijk!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:29

Hier ook echt geen groenteburger fan :namat wel jammer als e
Er dalijk een vegan optie meer zou zijn

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:37

Ja ik vind het ook echt stom dat die vegan optie weggaat. En dat terwijl er onlangs zeer succesvol een McVegan is gelanceerd in Finland!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:33

Amber_anne schreef:
Vind die groente burger van de Mac nou echt niks dus zou wel blij zijn met een nieuwe


Inderdaad!

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:22

Ik boycot gewoon de mac an sich :+

Andere azijn kan ook hoor, ik vind kokosazijn gewoon lekker. Ik hebt van de toko.
T bewaard ca drie dagen, maar wij eten veel. Je kunt ook gewoon minder appels gebruiken - onze appels zijn vrij klein, ca 5 supermarkt appels is er gelijk aan. Ook lekker om de volgende dag te mengen met eetbare bloemen, sla en feta bijvoorbeeld.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:25

Psst, de saus van de groenteburger is ook vegan. ;)
Voor wat het nog waard is...

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:42

Mag ik brutaal zijn en inbreken met een vraag?

Mijn zoontje van 7 vind alles vies. Groente krijg ik er dus bijna niet in. Nu dacht ik misschien weten jullie goede groenteburgers die niet echt als groente smaken. Of vraag ik nu wat heel geks?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:49

Ik heb vandaag een cake gemaakt met wortel erin. Niet direct een antwoord op je vraag - maar je kunt op dat soort manieren wel makkelijk groente 'verstoppen'. Makkelijker dan met burgers, denk ik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:52

TurdusMerula schreef:
Ik heb vandaag een cake gemaakt met wortel erin. Niet direct een antwoord op je vraag - maar je kunt op dat soort manieren wel makkelijk groente 'verstoppen'. Makkelijker dan met burgers, denk ik. :)


helaas trapt mijn vriendje daar niet in. Het is zo'n flauw mannetje wat dat betreft. Maar nu weleens een ei met daarin geraspte groente maar owee als dat te groen ziet...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:06

Ik lustte vroeger ook geen groente, maar groentesoep dan weer wel. Misschien is dat een idee? Prei, wortel, ui, erwtjes, bloemkoolroosjes enz.. smaakt allemaal hetzelfde in soep :))

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:10

tiwi1969 schreef:
Hoe lang kan je die appelsalade bewaren? Wel veel denk ik als je 10 appels erin doet?

Tussen de middag heb ik een groente burger gehaald bij de Mac. Die vinden wij echt super lekker, maar nu vertelde mijn gezelschap dat de Mac gaat stoppen met de groente burger en dat er twee andere vega burgers voor in de plaats komen.
Groente burger was heel makkelijk vegan te maken door deze zonder saus te bestellen, de nieuwe varianten zijn dat niet omdat er in de burger zelf dierlijke grondstoffen zitten. Gevalletje jammer en erg dom.
Komt uit betrouwbare bron, maar wordt nog niet gecommuniceerd door Mac.


Ik kan dit bevestigen. Er komen wel 2 verschillende burgers, beide moeten kip-achtig zijn en op basis van zuivel. Valess. In Belgie is eentje er ook. Net als in Oostenrijk en wellicht nog meer landen.

De saus van de huidige burger is ook gewoon vegan trouwens.

Ik vind het ook enorm jammer en een stap terug, maar anderzijds werd mij terecht gevraagd, waarom ga je als vegan naar de mac. Dat is idd wel wat krom natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:20

8nnemiek schreef:
Ik lustte vroeger ook geen groente, maar groentesoep dan weer wel. Misschien is dat een idee? Prei, wortel, ui, erwtjes, bloemkoolroosjes enz.. smaakt allemaal hetzelfde in soep :))


Geen enkele soep... zeurpietje haha.
Vandaag pizza gemaakt en gegeten. niet super verantwoord maar weer wat groente binnen.

maar echt niet naar groentesmakende vega burgers zijn er niet...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:22

Omdat Er meer redenen zijn om plantaardig te willen eten dan Klassiek vegan?
En je als plantaardig etend persoon soms net een normaal persoon bent welke ook wel eens in de situatie komt dat de mac of een ander van die vreetschuren handig is

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:01

Soms ben je met een groep en ga je gezellig mee. Dan is het toch fijn als er iets vegan’s op het menu staat.
De groente burger van de Mac is wel zo’n beetje het begin van mijn vegetarisch avontuur. Juist omdat het niet op vlees lijkt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:41

Waarom als vegan naar de Mac? Vermijd je dan ook supermarkten etc want daar verkopen ze ook troep. :+

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:30

In mijn geval ga ik al langer niet naar decmac dan ik geen vlees eet, het ligt voor mij namelijk ook aan de werk- en salarisomstandigheden (bv in de USA), plus ik vind het mega smerig :P

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:42

Omdat veel vegan vanuit milieu aspect gaat was het argument. Ik ben het er ook absoluut niet mee eens. Ik baal zelf ook enorm. Misschien kunnen we een petitie starten

Friet en smooties zijn wel vegan uiteraard, voor wie het niet wist. Helaas hebben ze de wrap honing mosterd er ook uit gehaald. Als je nu een wrap zonder vlees wilt zit er alleen saus sla en tomaat op :(

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:41

List hij wel pasta met tomatensaus oid? Dan kun je groente er doorheen pureren zodat hij het niet meer ziet. Je hebt best wat vegaburgers doe niet maar groente smaken/eruit zien, maar ik zou dat allemaal niet echt als vervanging van groente zien.

Je kunt zo bijvoorbeeld ook alvast extra groente door de saus op de pizza pureren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:43


marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:53

Ik zie ook wel eens cake met groente daarin voorbij komen. Courgette cake schijnt erg lekker te zijn.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 20:09

Ik heb ook wel eens gehoord van bloemkool-pizzabodems, dat is misschien een idee :D
En fruit, lust hij dat wel?
In een fruitsmoothie kun je heel gemakkelijk spinazie verstoppen, je proeft er helemaal niks van!

Als je de pizza helemaal zelf maakt, met saus van verse tomaten, dan is die niet eens zo heel ongezond. Lust hij wel beleg als champignons en spinazie en paprika op de pizza, of alleen pizza margharita?

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:17

Courgette spaghetti en bloemkool rijst? Lekker sausje erover, misschien heeft hij het niet in de gaten?

Jullie recepten klinken vaak heel lekker maar heel veel kan ik er niet mee. Ik ben allergisch voor rauwe groenten en voor veel soorten fruit, en noten.
Als iemand nog een leuk vega(n) recept weet dat ik probleemloos kan eten?
Ik kan wel tegen pinda's, aardbeien, sinaasappel en banaan ;)

Ik eet overigens al mijn hele leven vegetarisch, maar ben wel een beetje inspiratieloos af en toe.
Als kind was ik nog niet allergisch trouwens.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:24

vec schreef:
Mag ik brutaal zijn en inbreken met een vraag?

Mijn zoontje van 7 vind alles vies. Groente krijg ik er dus bijna niet in. Nu dacht ik misschien weten jullie goede groenteburgers die niet echt als groente smaken. Of vraag ik nu wat heel geks?

Wat eet hij wel?
Ik zou juist alles laten proeven. 2 hapjes is genoeg.
Smaak moet zich ontwikkelen en daarbij is herhaling belangrijk. Verstoppen zou ik niet doen, dan leert hij nooit de smaak.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:26

IK maak niet zoveel met rauwe groenten of fruit Niklas. Mss eens mijn berichten doorscrollen?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 16:27

Wie week en kook hier eigenlijk zijn eigen bonen?
Ik heb droge bonen in de kast staan, ik neem me steeds voor ze te bereiden, maar puntje op het paaltje heb ik helemaal geen zin/energie om ze een nacht te laten weken, en 60 tot 90 minuten te laten koken. Ik woon alleen en ik ben niet zo'n ster in plannen. Maar ja, in blik zit blijkbaar BPA, dus je kunt niet te vaak uit blik eten...

Kun je alle soorten bonen invriezen? Vries je ze dan in kleine bakjes in/per portie van pakweg 100 gram? Kun je bevroren bonen direct in de pan gooien of moeten ze eerst ontdooien in de koelkast?

@Nikass: Alle ingredienten van deze gnocci worden in principe wel gekookt.