[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:34

Marietje35: proficiat! erg nette punten *\o/*


annika_s: als je een 2x een nul rijdt, dan zijn je andere punten nog vrij hoog om nog winst te hebben gereden?
Die achteruit komt wel. Hier viel de munt ook pas na een tijde :+

veertje99: erg moeilijk die impuls. Net als Marietje35 zegt heeft dat niets te maken met harder of zachter te rijden. Elke jury wil ook wat anders zien, erg frustrerend.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:44

@ Hifive; We hadden in het L1 topic laatst een "discussie" of het jureren. Ik denk serieus dat heel veel juryleden zelf niet weten wanneer er goede impuls getoond wordt. :o (met name de B-L juryleden)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:17

veertje99 schreef:
@annika_s
Toch goed gedaan als je zelfs 2x een 0 had. Als dat 2x een 6 was geweest had je mooie punten. Hoe kan het dat je paard nu helemaal niet meer achteruit gaat? Staakt hij of is er gewoon geen beweging in te krijgen?


Naja inmiddels zal ik ook anders gaan zitten iets verkrampen waardoor ze bij het halthouden al wat begint te dribbelen, vervolgens pakt ze het bit vast en staat ze als een giraffe :') en dan kunnen we eigenlijk niks meer. Zeg wel eens een echte merrie wat dat betreft als ze iets niet wil doet ze het echt niet. Maargoed we gaan er gewoon even mee knutselen komt wel weer goed :)

Mijn andere punten waren idd best oké , ze gaat het gewoon steeds beter doen in de proeven , voorbeeldje, waar ik eerst 5,5/6 voor het wijken kreeg hadden we nu een 7/7,5. Ook hier was mevrouw in het begin zo dwars voornamelijk links om over de buitenschouder, vervolgens bit vastpakken en dan doorduwen. Heb er toen 2x slofje om gehad gewoon los en pakte alleen zijn werking zodra ze dus ging lopen duwen en na 2 x ging het goed en dat begint nu dus ook in de punten naar voren te komen. Het is gewoon af en toe een aparte maar het komt uiteindelijk altijd wel.

Wat voor mij verder werkbare punten zijn is het nog beter markeren van de overgangen. Dat blijf ik zelf nog lastig vinden.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:48

@ Annika; gewoon weer even terug naar de basis; eerst netjes halt waarin ze ook nageeft. Als dat weer in orde is dan pas weer aan achterwaarts denken. Komt wel weer goed!

Gisteren pittig lesje gehad zeg, pfoe! Voel mijn buik nog, maar hij ging wel heel fijn sjouwen! _/-\o_

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:08

Heb het ook een poosje gehad dat die van mij gewoon niet achteruit ging. Komt vanzelf weer!

Wij gaan zaterdag weer op pad, thuis loopt hij heerlijk alleen 3 weken vrij gehad van les dus dat mis ik wel.
We gaan zaterdag gewoon zien hoe het gaat!

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:38

Marietje35 schreef:
@ Annika; gewoon weer even terug naar de basis; eerst netjes halt waarin ze ook nageeft. Als dat weer in orde is dan pas weer aan achterwaarts denken. Komt wel weer goed!

Gisteren pittig lesje gehad zeg, pfoe! Voel mijn buik nog, maar hij ging wel heel fijn sjouwen! _/-\o_


Precies dit Haha! Gister lekker met halthouden bezig geweest en dan kon uiteindelijk weer nagefelijk , nu weer rustig uitbouwen !

Wat fijne hé zo een les als her zo goed gaat!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:35

Hier ook een super fijne les gehad gisteren, voel idd ook de buikspieren := ! Ze kan zo heerlijk lopen! Nu mag dit nog meer op wedstrijd tot uiting komen. Werken we hard aan!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:59

Ik had ook al zo'n fijne les gisteren, wat gaan we goed hier :D

Wel doodop na afloop :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:15

Iedereen last van de buikspieren? :D

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:54

hahaha, nouuuu inderdaad. Voel me echt pudding aan 't eind van de training of proef.
Zit te denken om toch maar iets van pilates ofzo te gaan doen

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:58

Buikspieren valt me gelukkig nog mee. Normaal ben ik ook niet zo moe na de les, maar het was best warm en we waren hard bezig met galop verzamelen, verruimen, links- en rechtsomkeert en verder in contra etc. Op het moment dat ik dacht: "nu even draf" moest ik nog door van mijn instructrice. Ze had wel gelijk, maar toen werd het toch een beetje hijgen hahaha.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:17

Ja, ik zit ook aan de sportschool te denken.
Galop vind ik zelf stukken minder zwaar als draf, laat mij maar lekker in galop :D

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:25

Ik normaal ook Marietje, maar gisteren was het even flink aanpoten.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:30

Marietje35 schreef:
Ja, ik zit ook aan de sportschool te denken.
Galop vind ik zelf stukken minder zwaar als draf, laat mij maar lekker in galop :D

Nou inderdaad, same here. Mijn paard heeft een flinke beweging, vooral in draf, dus galop vind ik heerlijk :) Scheelt dat hij van zichzelf vrij makkelijk opent en sluit, dus is wat minder hard werken voor mij

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:35

Mijn paard heeft ook hele grote bewegingen, dus ik snap dat allemaal heel goed :D Normaal helemaal mee eens. Maar doordat ze vrij lang is, waren we flink bezig met haar meer op de achterhand krijgen in de galop en dat kostte me toch ook wel wat energie. Wel met een veel mooiere galop als resultaat <3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:38

Dat kan ik me voorstellen, dat is ook wat zwaarder.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:41

aaidaa schreef:
Mijn paard heeft ook hele grote bewegingen, dus ik snap dat allemaal heel goed :D Normaal helemaal mee eens. Maar doordat ze vrij lang is, waren we flink bezig met haar meer op de achterhand krijgen in de galop en dat kostte me toch ook wel wat energie. Wel met een veel mooiere galop als resultaat <3

gaaf is dat dan hé als je ineens verschil merkt! :))
Helemaal als je dan terugkijkt en iets waar je normaal dus zo hard voor moet werken lekker vanzelf gaat.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:56

Ja, echt fijn om te voelen. Heerlijk, zo'n paard dat snel iets nieuws oppakt. 2 weken geleden waren we haar wat rechter aan het richten op de rechterhand (links is onze beide voorkeur hand). De dag erna had paardlief rechtsom wat spierpijn (wat ik als teken zag dat we juist goed bezig waren). Twee weken lang elke dag de oefeningen van die les meegepakt en ik kreeg meteen complimenten dat ze nu veel rechter loopt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:57

Altijd leuk als er zo'n vooruitgang in zit. :j
Ik zie het ook erg terug in de bespiering, die is zo veranderd ....

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:06

Ik merk het heel erg in de nageeflijkheid de laatste tijd, paard loopt zo veel meer in de oprichting en je kan ook heel mooi die buikspier zien lopen in galop of draf. Soms heb je dat ineens weer, zo'n sprong in niveau. Ja wat is dressuur toch leuk mensen! :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:12

Weet iemand hier misschien hoe de kalkoenen heten die je kan gebruiken zonder stiftgaten?
Je schijnt ze te hebben die je aan de zijkant kan vast klikken?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:19

Marietje35 schreef:
Weet iemand hier misschien hoe de kalkoenen heten die je kan gebruiken zonder stiftgaten?
Je schijnt ze te hebben die je aan de zijkant kan vast klikken?

is dat niet iets met Horsegrip ofzo?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:23

Ja, die klem je tussen het ijzer, maar die bedoel ik niet. Er zijn er ook die je aan de zijkant over je ijzer schuift?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:49

Dat klinkt handig! Geen idee, ik heb 'traditionele' proppen.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:20

Ik kan ze ook nergens vinden op internet, misschien bestaan ze ondertussen ook al niet meer :+