Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:47

Fitzroy schreef:
Ik heb er idd geen mening bij gegeven, maar gewoon de Nederlandse wet aangegeven. Zelf houd ik me aan de wet. En is een ervaren bestuurder met 2 glaasjes op niet strafbaar. Punt.

Kanttekening: als vrouw loop je dan al risico dat je boven de toegestane hoeveelheid zit :j

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:51

Als vrouw, als je niet gegeten hebt, als je bepaalde medicatie neemt, als kleinere man, als je ziek bent...
Er zijn een hele hoop variabelen die een alcoholpercentage kunnen beïnvloeden...

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:54

Je hebt mensen die het prima doen op 5 biertjes en dan heb je mensen zoals ik die na 1 biertje al niet meer aanspreekbaar zijn.
Volgens de wet mag ik na dat ene biertje gewoon nog achter het stuur kruipen maar dat laat ik dan heus wel.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:55

Fitzroy schreef:
Ik heb er idd geen mening bij gegeven, maar gewoon de Nederlandse wet aangegeven. Zelf houd ik me aan de wet. En is een ervaren bestuurder met 2 glaasjes op niet strafbaar. Punt.

En wat is ervaren want blijkbaar is hij niet ervaren genoeg om te weten dat je met vermoeidheid niet moet auto rijden.
Beginnersfout....

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:58

maximuss schreef:
Als vrouw, als je niet gegeten hebt, als je bepaalde medicatie neemt, als kleinere man, als je ziek bent...
Er zijn een hele hoop variabelen die een alcoholpercentage kunnen beïnvloeden...

idd dus conclusie: moet je nog de wagen in, dan blijf je van alcohol af

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:01

Ineke2 schreef:
Wat wil je dan dat ik hierop ga zeggen??
Mijn mening is heel duidelijk denk ik zo.

Ik stap ook gewoon niet (bewust) in bij iemand in de auto als die ook maar een druppel op heeft.
Ook niet als ik weet dat iemand heel moe is trouwens.

Ben zelf al eens NIET naar mijn paard gegaan omdat ik gewoon te moe was na de week werken en de vele uren die ik gemaakt had. Paard staat overigens all inclusief dus die miste alleen mijn aandacht zeg maar.

Ik ga met het OV naar mijn werk.


Ik weet niet wat ik verwachtte dat jij daarop ging zeggen.
Wat ik vooral bedoelde is dat je er als bestuurder verantwoordelijk voor bent dat je voor jezelf in kan staan als je de weg op gaat. Bij mij is dat nog wel het geval als ik een glas alcohol op heb en niet als ik veel te veel aan mijn hoofd heb.
Het eerste is alleen veel makkelijk te meten dan het tweede, dus zal ik daar veel minder snel de fout in gaan.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:15

Limiet moet gewoon op 0 gezet worden. Punt, geen discussie mogelijk en blaas je wel te veel, meteen 1000 euro boete en nog een verplichte cursus a 1000 euro erbij.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:37

Ik vind mensen die drinken en rijden zo zielig. Je bent toch geen ezel.
Hoe moeilijk is het even met je pootjes af te blijven van de drank en anders een taxi te nemen.

En dan de smoesjes: hij was moe...
Ach wat zielig. :roll:

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 04:57

Vermoeidheid heeft dezelfde invloed op je rijvermogen als drank..

Daarbij, hoe zit het met die 0,5 grens en verzekering? Als je er onder zit na een ongeval, keert je verzekering dan wel uit? Ik weet dat er in mijn leasecontract wel wat over staat.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:21

En hoe meet je vermoeidheid? Ik denk dat er nog meer mensen onverantwoord moe achter het stuur kruipen dan met drank op. Dat zie je ook wel aan het grote aantal ongevallen met op weg gaande vakantiegangers.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:25

Kan hier alleen maar hard op reageren. Geen enkele medelijden. Je drinkt niet als je nog moet rijden. Punt.
Stel jij had daar net gelopen? Dan was je een ingeblikt sardientje geweest. En wie weet heeft ie vaker zo gereden.
En wat ik me dan ook af ga vragen, zit ie wel nuchter op jouw paard wat je daar in training hebt gegeven?
Ook een prof mag best eens drinken. Maar weet dat je dan niet meer in de auto moet stappen.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:23

Fitzroy schreef:
En hoe meet je vermoeidheid? Ik denk dat er nog meer mensen onverantwoord moe achter het stuur kruipen dan met drank op. Dat zie je ook wel aan het grote aantal ongevallen met op weg gaande vakantiegangers.


In Zwitserland zijn de boetes op ongevallen door vermoeidheid enorm hoog.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:50

Ik hoop dat Gert-Jan nu een lesje heeft geleerd en de volgende keer niet meer achter het stuur gaat zitten.

Ik snap niet dat mensen die drank drinken gewoon zelf achter het stuur gaan zitten en gaan rijden , al heb je maar een paar (biertjes) drankjes op. Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:39

Sizzle schreef:
Fitzroy schreef:
En hoe meet je vermoeidheid? Ik denk dat er nog meer mensen onverantwoord moe achter het stuur kruipen dan met drank op. Dat zie je ook wel aan het grote aantal ongevallen met op weg gaande vakantiegangers.


In Zwitserland zijn de boetes op ongevallen door vermoeidheid enorm hoog.

Interresant mbt de bewijslast.
Hoe meet je dat iemand te vermoeid was?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:42

Sunnda schreef:
Sizzle schreef:

In Zwitserland zijn de boetes op ongevallen door vermoeidheid enorm hoog.

Interresant mbt de bewijslast.
Hoe meet je dat iemand te vermoeid was?


Blijkbaar is het meetbaar: https://www.arbo-online.nl/geen-categor ... en-1014654

Of dat achteraf ook zo is weet ik niet.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:06

Solica schreef:
Ach joh, elk mens maakt fouten. Hij heeft er vast van geleerd. Gelukkig dat het nog goed is afgelopen.

Ja zeg je dat ook wanneer er de volgende keer iemand gewond raakt?

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:11

0 kan niet de wet worden want een mens kan ook zelf alcohol aanmaken waardoor je, zonder een druppel gedronken te hebben, toch niet op nul uitkomt.

Ik drink gerust twee glaasjes over een avond en ga dan over op fris, dan ben ik nog net zo alert.

Met teveel op achter het stuur is echt een no go.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:18

Ik ben één keer bijna de fout in gegaan maar toen konden vrienden nog net op tijd aan de bel trekken.
Ik had mijn auto ter reparatie naar de dealer weggebracht en die dag zouden we hem weer ophalen. In de auto van mijn vriend zijn we daarheen gereden, daarna gingen we direct door naar een verjaardag waarna ik in mijn eigen auto naar huis zou rijden. Maar dat was ik even vergeten dus ik zou zo een lekker drankje voor mezelf uit de koelkast trekken. :=
Het is normaal zo vanzelfsprekend dat mijn vriend naar huis rijdt als we ergens samen zijn dus ik had er nooit bij stil gestaan dat ik zelf nog moest rijden. O:)

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:44

Misschien moet solliciteren bij het Bavaria 0.0 team :Y)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:48

haha :) .
Niet goed voor je naam zo'n aktie.
Evenwel beterschap!

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:45

Sukkel eigen schuld!! En als ik die auto zien heeft hij ook niet de toe gestaande snelheid gereden!

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:12

En een promilage van 1.3 is ook wel echt serieus over de limiet. Hij heeft wel geluk met zo'n lieve vrouw die voor hem opkomt, had mijn man niet moeten zijn....

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:06

Fitzroy schreef:
Ik heb er idd geen mening bij gegeven, maar gewoon de Nederlandse wet aangegeven. Zelf houd ik me aan de wet. En is een ervaren bestuurder met 2 glaasjes op niet strafbaar. Punt.


Zelfs die ervaren bestuurder met de 2 zgn glaasjes die toegestaan zijn kan dronken zijn hiervan. Moeheid, niet eten en de 2 glaasjes brengen ook de ervaren bestuurder over de max limiet. Het is mondalcohol wat gemeten wordt. Na enige tijd mogen ze dan weer blazen op de ademanalyse. Die bepaalt of je wel of niet teveel op hebt. En dat kan in bepaalde gevallen dus al teveel zijn geweest.

Zie deze link ook. Staat genoeg info https://www.alcoholinfo.nl/publiek/verkeer/wetgeving

En nog 1....met een heldere toelichting van de politie https://www.inshared.nl/nieuws-en-leuks/alcohol-in-het-verkeer

Wat meneer de springruiter betreft....ook zonde van die boom. Wens meneer de springruiter beterschap en veel wijsheid.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:59

Dat klopt Bravura maar als je uit eten gaat bijvoorbeeld en dan nog natafeld is een groot deel van de alcohol van twee glaasjes alweer uit je bloed.

Hangt van een aantal factoren af maar ik dacht dat het gemiddeld drie uur per glas is.

Als je normaal nooit drinkt komt het ook veel harder aan dan bij een regelmatige drinker.
Vermoeidheid is inderdaad ook niet best achter het stuur, de combinatie alcohol en vermoeidheid is geen fijne combi.

1,3 is wel meer dan dubbel trouwens. "Gelukkig" was het een boom en geen mens.

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Re: Gert-Jan Bruggink gewond bij ongeval in Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:38