Wat te doen in situatie potloodventer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:57

Ik ben toen ik een jaar of 12 was ook eens zo'n griezel tegengekomen, twee keer. Was met m'n jongere zusje langs een fietspad bij een paardje aan het kijken, komt een keer of 3 een scooter langsrijden en de 4e keer stopte hij, ik dacht nog "oh die wil mss de weg vragen", dus ik kijk op en daar zit meneer op de scooter, piemel uit z'n broek. Ik heb heel erg gedaan of ik 'm niet gezien heb, m'n zusje bij de arm gepakt, haar omgedraaid en heel snel mee naar huis genomen. Echt ik was me een hoedje geschrokken. Zusje had niks gemerkt trouwens :') Paar weken later zelfde plek, zelfde scooter, en ik dacht "nee niet weeeeeeerrrrrr".. En met m'n 12 jaar riep ik heel bijdehand toen de piemel tevoorschijn kwam "goh is dat alles?" en heb wederom mijn nietsvermoedende zusje bij de arm gepakt en we zijn in noodtempo naar huis gereden. En zij alweer niks gemerkt _O- Denk dat m'n mam wel de politie gebeld heeft maar dat weet ik echt niet meer..

Later is ie opgepakt bij het schoolplein omdat ie daar ook kindertjes aan het pesten was..

Stoer dat je er achteraan gegaan bent TS! Ik durf wel te stellen dat als ik er met 12 bijdehand op kon reageren, dat ik er nu ook niet per se meer van onder de indruk zou zijn, maar er achteraan zou ik toch wel spannend vinden. Ik hoop dat ALS ik er nog eens eentje tref, dat ik dan op z'n minst de honden bij heb. "kijk eens jongens, lekker worstje!" :+

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:58

SharonIndezz schreef:
Ik snap vooral niet waarom mensen dit doen... wat willen ze nou? Vinden ze het een lekkere gedachte dat mensen dit zien? Kicken ze op de reactie van degene die het ziet? Wat zou dat toch zijn.... in het geval van vanmiddag denk ik, dat meneer wel echt geschrokken is van mijn reactie.... hoop ik... of is negatieve aandacht ook leuke aandacht?


Ze kicken inderdaad vaak vooral op de schokreactie. Dus wat je de laatste keer deed is een superreactie, ze confronteren en niet wegrennen. Triest figuur...

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 19:06

WoW ben echt verbaasd hoeveel meisjes/vrouwen hier toch mee geconfronteerd zijn of worden, dat er zoveel mafkezen rondlopen hej :')

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:15

Och, er zijn zoveel kerels die alleen komen met publiek. Juist de schrikreactie van vrouwen geeft hun de kik. Nichtje heeft er op buitenrit ook eens mee te maken gehad . Rustig stappen langs de weg, kerel op fiets en ja hoor, het hele klokkenspel in beweging. Ze heeft zich niet bedacht en de dressuurzweep gebruikt. Zij er vandoor en kerel kermend van de pijn op de grond. Hij hield blijkbaar niet van sado spelletjes. En wat te doen?? Met een go pro op ke cap buitenranden of wanneer je fiets of loopt, zorg ervoor day ke altijd je mobiel gereed hebt wanneer je argwaan hebt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:28

Mijn vriend en ik gingen vanmiddag zwemmen bij een recreatieplas hier in de buurt.
Lopen we een man voorbij die naakt op een bankje zit en inderdaad met zijn piemel zat te spelen. De situatie was nog gekker omdat deze meneer niet een volledige piemel had. Wij gokte omgebouwd. Wij hadden geen telefoon bij ons en zijn dus verder gelopen en hebben het genegeerd.
Niet veel later ging deze meneer ook weer weg.
We vonden het een lastige situatie meneer valt eigenlijk niemand lastig maar we worden er nu wel mee geconfronteerd.
Verder komen er natuurlijk ook kinderen daar zwemmen.
Verder staat er overal aangegeven dat naakt recreatie verboden is.
Zouden jullie zo iets nog aangeven?

Jolien87

Berichten: 17428
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:30

lenaa_tje schreef:
Mijn vriend en ik gingen vanmiddag zwemmen bij een recreatieplas hier in de buurt.
Lopen we een man voorbij die naakt op een bankje zit en inderdaad met zijn piemel zat te spelen. De situatie was nog gekker omdat deze meneer niet een volledige piemel had. Wij gokte omgebouwd. Wij hadden geen telefoon bij ons en zijn dus verder gelopen en hebben het genegeerd.
Niet veel later ging deze meneer ook weer weg.
We vonden het een lastige situatie meneer valt eigenlijk niemand lastig maar we worden er nu wel mee geconfronteerd.
Verder komen er natuurlijk ook kinderen daar zwemmen.
Verder staat er overal aangegeven dat naakt recreatie verboden is.
Zouden jullie zo iets nog aangeven?


Je zou er een melding van kunnen maken bij de politie, dan kunnen ze kijken of die man er vaker zit om dat soort fratsen uit te halen.
Hij hoeft niet iemand lastig te vallen om last te veroorzaken.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:34

Vroeger ook een paar keer meegemaakt. Als kind zijnde had ik ook niet echt door wat de "heren" aan het doen waren..
Zo'n 30 jaar geleden midden in de stad een potloodventer tegen gekomen samen met mijn toenmalige collega, we hebben de man samen uit staan te lachen en rot opmerkingen tegen hem gemaakt. Toen wij hem even later weer tegen kwamen, heb ik mijn zakmes uit mijn jaszak gehaald (had toen en zelfs nu bijna altijd een zakmes bij me..). Open gemaakt en naar hem "toe gelopen" (op veilige afstand gebleven) en tegen hem gezegd dat als ik hem weer tegen zou komen dat ik zijn pielemans eraf zou snijden.. :o }:) We zijn naar ons werk gelopen, tegen de baas verteld wat er gebeurt was en hij heeft de politie gebeld. Heb die malloot nooit meer gezien..

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:38

Toevallig twee weken geleden een potloodventer tegengekomen. Was verbaasd omdat ik dacht Dat het een uitstervende bezigheid was maar zo te lezen is dat niet het geval.
Was ook een erg jonge jongen, midden 20, zonder regenjas en andere stereotypische dingen.

Vroeger ben ik ze wel vaker tegengekomen maar zelden bang geweest. Alleen die ene keer op een verlaten parkeerterrein in Griekenland was wat eng. Die man zat zich af rechtsom en in zijn cabrio en ondertussen psst-geluiden naar mij en mijn vriendin te maken. Wij waren op een scooter die door ons zenuwachtige gedoe natuurlijk niet wilde starten :+

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:04

ik heb het vorige week nog meegemaakt, ik was op vakantie in Ibiza en zat rustig op het strand rond half 12 s'avonds nog even rustig te roken/bellen. opeens hoor ik kreun geluiden achter me, ik kijk om, man met zijn blote pielemuis aan het spelen. zo'n vieze 70+ Spanjaard. gelukkig was ik met mijn vriend aan het bellen, ik heb zo snel mogelijk mijn spullen gepakt en ben weggerend. wel even bijvoegen dat het best een uitgestorven en afgelegen stuk van het strand was. toen ik was aangekomen bij het dichtstbijzijnde tentje ben ik in huilen uitgebarsten en heb ik ik mijn beste Engels het personeel daar uitgelegd wat er was gebeurd.

Jolien87

Berichten: 17428
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:11

diedepol14 schreef:
ik heb het vorige week nog meegemaakt, ik was op vakantie in Ibiza en zat rustig op het strand rond half 12 s'avonds nog even rustig te roken/bellen. opeens hoor ik kreun geluiden achter me, ik kijk om, man met zijn blote pielemuis aan het spelen. zo'n vieze 70+ Spanjaard. gelukkig was ik met mijn vriend aan het bellen, ik heb zo snel mogelijk mijn spullen gepakt en ben weggerend. wel even bijvoegen dat het best een uitgestorven en afgelegen stuk van het strand was. toen ik was aangekomen bij het dichtstbijzijnde tentje ben ik in huilen uitgebarsten en heb ik ik mijn beste Engels het personeel daar uitgelegd wat er was gebeurd.


He getsie, ik snap wel dat je schrok. Hoe werd er gereageerd door de mensen bij dat tentje?

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:20

Als je in zo'n situatie terecht komt, zo min mogelijk emotie proberen te tonen, ik weet dat dat heel moeilijk is. Maar ze kicken juist op dat je zegt dat ze een kleintje hebben, of welke reactie dan ook. Ook als je zegt dat ze triest zijn, vinden ze al geweldig.
Probeer een foto of filmpje te maken en geef dat aan de politie. Verder zo min mogelijk doen en zeggen.

Zelf heb ik het 2 keer meegemaakt. 1 keer naast mijn school en 1 keer terwijl ik een buitenrit aan het begeleiden was met jonge meisjes (rond de 8-9-10 jaar). Die laatste heb ik met een zweep opgejaagd en een enorm striem over zijn blote kont gegeven, zo hard als ik kon. Ik denk dat hij een week niet kon zitten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:47

:wow:
Ik begin me nu af te vragen of ik in een hele degelijke buurt woon, werkelijk nog nooit gezien, dat wil ik graag zo houden :=

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:09

Ik wist helemaal niet wat een potloodventer was maar was benieuwd. Dit had ik niet verwacht. :')

Schrik er ook wel van dat zoveel mensen dit al meegemaakt hebben. Ik echt nog nooit. Weet niet hoe ik zou reageren eigenlijk.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:24

Omg ik wist helemaal niet dat dit zo vaak voorkwam. Wat een verhalen.. :') Raar volk loopt er rond

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:31

Vroeger op de heide liepen er ook genoeg, blijkbaar... De beste reactie kwam van n vriendinnetje ( toen n jaar of 12 ofzo), die m recht in zijn gezicht uit stond te lachen. Hielp wel. Bij deze,dan

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:39

Eerste wat ik dacht: emmer koud water eroverheen. Issie zo afgekoeld.
Maar das lastig meenemen. Dus wellicht een waterpistool in een beenhouder meenemen?:')

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:42

Gelukkig nog nooit mee gemaakt, ik schrik hier wel van dat zoveel er wel bekend mee zijn! En dan karuna's verhaal, brrrr!!

Als ik alleen op buitenrit ga heb ik wel altijd een lange dressuurzweep bij me. Paard nog nooit mee aangeraakt, maar meer voor de zekerheid, voor dit soort gevallen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:54

SharonIndezz schreef:
WoW ben echt verbaasd hoeveel meisjes/vrouwen hier toch mee geconfronteerd zijn of worden, dat er zoveel mafkezen rondlopen hej :')


Zo vaak als ik met mijn paard door het park ging of uit school in het bos waar ik doorheen moest. Ik geef gewoon geen aandacht, geen reactie.

Jaren geleden een treinrukker ontmoet, dat was echt minder prettig. In een leeg treinstel tegenover me gaan zitten. Heel intimiderend en hilarisch tegelijk.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:12

Voor dat soort types nam ik altijd een lange dressuurzweep mee ~~}>

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:39

Gewoon zeggen: 'hee, ik zie een hele grote l*l. Och wat schattig Die grote l*l heeft ook nog een kleintje.' :j

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:44

Die ben ik twee keer tegen gekomen, twee keer heel hard moeten lachen.

Ze vertrokken heel snel met een gedeukt ego

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:49

Oef ja dat heb ik al meerdere keren meegemaakt.. ALTIJD de politie bellen en proberen een filmpje te maken..politie Is hier heel alert op en ze zijn over het algemeen snel aanwezig.
In griekenland zelf een dorpsgek laten oppakken omdat ik de week daarvoor ook al Was lastig gevallen en ik dus woedend naar de potloodventer toe liep al foto's makend.. Mijn moeder schrok ook behoorlijk van mijn reactie en heeft onderweg terug met een mes in haar hand gelopen.
Alleen als ik eraan denk word ik weer woedend. Anyhow voor een ieder, filmpje maken en politie bellen, niet ervoor weglopen hoe erg je ook schrik!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 23:50

Ik ben normaal ook niet bepaald op Mn mondje gevallen... maar opmerkingen maken als “WoW, klein piemeltje” oid, kwam niet in mij op op dat moment... ook kwam het niet in me op Mn telefoon te pakken, terwijl ik normaal Ong 24/7 verbonden ben met dat ding :')...

Naderhand wel de gedacht, waarom heb ik hem niet flink afgerost met de zweep... had ie thuis iig wat uit te leggen, Maarja eigenlijk deed ie mij geen kwaad, behalve mij laten walgen en schrikken

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:07

Mijn vader heeft er ooit een drie sloten doorgejaagd. :') _O-
Wij hadden een bouvier, en mijn vader heeft dat beest achter die vent aan gestuurd die het héél hard op het rennen zette.
En daarbij de sloot door baggerend smeken om genade en dat hij het echt nooit meer zou doen, de hond vond het vooral heel grappig.
Beest deed geen vlieg kwaad en vond het een enig spelletje. :')
Mijn vader heeft dus de hond moeten wassen, maar hij heeft met liefde de badkamer schoongemaakt zei hij, zoveel lol hij erom gehad had.
Ik denk dat dat wel een les was voor deze meneer zo, effectiever als de politie met foei dat mag niet, zo’n bouvier achter je aan. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 23-08-18 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:07

Maar de mensen die op de potloodventer in gaan/uitschelden/achterna gaan. Zijn jullie niet bang dat ie je pakt? Daar was ik dus namelijk heel bang voor omdat hij op scooter was en ik op de fiets.