Een goede zadel verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Een goede zadel verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 22:59

Ongeveer 1,5 week geleden is bij ons op stal ingebroken en zijn bijna alle zadels gejat.. Wonder boven wonder is mijn kast bespaard gebleven en kon ik mijn fijne zadel veilig mee naar huis nemen.

Nu is dat gesleep met dat zadel niet ideaal.. Ik heb een verzorgster voor mijn paard en rij dus deze dagen extra op en neer om mijn zadel te brengen en op te halen.
Het is gewoon zonde.. Een prachtige zadelkast en je kunt je zadel niet veilig hierin opbergen..

Nu zoek ik dus een betaalbare verzekering die vergoed bij diefstal. De zadelkamer is met 2 grote sloten beveiligd, dus dat zou voldoende moeten zijn voor de verzekering bij inbraak. Nu zijn ze 1,5 week geleden via een dakplaat naar binnen gekomen en was er een duidelijk braakspoor.

Op internet lees je diverse verzekeringen.. Maar ik zoek ervaringen van mensen waarbij de verzekering ook daadwerkelijk hun verantwoordelijkheid neemt en uitbetaald ipv die verzekeringen die het op de kleine lettertjes gooien om er maar onderuit te komen..

Bij ons op stal wijst zich nu maar mooi uit wie wel een goede inboedel heeft en wie niet. Het is gewoon triest hoe sommige verzekeringen de boel verdraaien. De manier van inbraak werd door sommigen zelfs als ongeloofwaardig gevonden, en weigerden daarom uitbetaling. Terwijl er een politie rapport is opgesteld met beeldmateriaal. Ik wil dus geen gedoe.. Zadel weg = pech.. Uitbetalen en klaar.

Ik beschik trouwens over een 3 jaar oud zadel met aankoopbon. Dus ideaal a voor de verzekering.

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Een goede zadel verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:07

Ik heb enorm goede ervaring met Centraal Beheer, doen echt nergens moeilijk over en leven erg mee als je een probleem hebt. Ze betalen heel snel en zonder gezeur uit. Ik heb van hen de 'kostbaarheden buitenshuis' verzekering en daar vallen mijn zadels die op stal liggen onder. (overigens valt ook je telefoon er onder als je die buitenshuis hebt laten vallen, heb al twee keer mijn scherm laten repareren, geen probleem, een belletje en volgende dag staat het geld op je rekening, was een mooie bijkomstigheid want heb de verzekering voor mijn zadels). Vond deze aanvullende verzekering ook niet heel duur!

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:12

Ik weet niet het antwoord. Maar wel ervaring met de kostbaarheden buitenhuis verzekering van Centraal Beheer (ik werk er namelijk). Eerder viel een zadel hier inderdaad onder. Echter zijn vorig jaar nieuwe polisvoorwaarden gemaakt en iedereen word daar gedurende het jaar naar overgezet. In deze nieuwe voorwaarden staat dat het om persoonlijke bezittingen gaat die je bij je moet dragen. Dus prima als je gerold word of je telefoon laat vallen. Maar je zadel op stal valt daar niet meer onder dan.

martinev

Berichten: 2585
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Een goede zadel verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:19

Hm ok, dan ga ik daar maar eens over bellen want daar is mij niks over bekend, en het is juist de reden dat ik deze verzekering heb!

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Een goede zadel verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:29


VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Een goede zadel verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:36

Ik heb toen via mijn tussen persoon voor een verzekering bij Aegon contact gehad. Was niet gek duur.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 23:46

chazzie schreef:
Met verzekeringen ben ik niet bekend, maar en kennis gebruikte onderstaand slot om haar zadel extra te beveiligen, misschien een idee?

http://www.lock-alarm.nl/contents/nl/d1_lock_alarm.html


Ze hebben de betreffende nacht zelfs zadels met beveilingsstangen en al van de kast wand afgerukt.. Zodat ze deze later in alle rust kunnen open breken.. Dus ben bang dat een dergelijk alarm slot hetzelfde lot ondergaat. Plus je zult het waarschijnlijk niet horen.. Bij ons hebben ze ook doelbewust gewacht op de eerste onrustige en winderige nacht. Dat was net toen het weer omsloeg.. ze hebben hun kans afgewacht